2010-09-27, 12:50
Medlem
MaRcizcos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Jaha, då behöver man hjälp.....

Använt Ivacy fram tills nu, men sen de gick ner behöver jag en annan vpn tjänst, valde anoine, men så klart får jag ju inte igång det.

Har betalt och följt deras guide men kan fortfarande inte koppla upp mot deras server.

Någon som har en idé om vad jag gör för fel ?

Vad får du för fel?
Citera
2010-09-27, 12:51
Medlem
KillerMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MelvinFrohike
Hade tänkt att köra Anonine via IRC.. men vill bara ha den på IRC,använder MiRC.. hur gör jag då?

Låter ju mer som att du behöver en bnc. Kollat något på det?
http://en.wikipedia.org/wiki/BNC_(software)
Citera
2010-09-27, 19:42
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaRcizco
Vad får du för fel?

Felet var idioten bakom tangentbordet.....

Jag hade ett stavfel.....
Citera
2010-09-27, 19:43
Medlem
MaRcizcos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Felet var idioten bakom tangentbordet.....

Jag hade ett stavfel.....

HAHAHA

Hur lyckas man?
Citera
2010-09-27, 22:14
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaRcizco
HAHAHA

Hur lyckas man?

Jag är skicklig
Citera
2010-09-28, 11:19
Medlem
Grammaton-Clerics avatar
Hur i kattens namn öppnar man en port i routern åt anonine.
Har precis beställt det men när jag försöker koppla upp det får jag bara "lyckades inte bekräfta behörighet"

Antar det har med routern att göra?

Sitter på en Mac och routern är en Netgear WNR2000
Citera
2010-10-01, 13:03
Medlem
harvey.dents avatar
Skaffade Anonine igår men får det inte fungera. Har följt deras guide till punkt och pricka och där verkar inte problemet ligga. Men så fort jag "kopplar upp" mig mot Anonine så är det som internet dör. Försöker man gå till någon hemsida så står bara firefox och jobbar och jobbar utan det händer ett smack. Någon som vet vad problemet kan vara? Har Vista Home Premium
Citera
2010-10-01, 15:28
Medlem
harvey.dents avatar
Löste mitt problem. Fick gå in och ändra inställningarna kring kryptering
Citera
2010-10-04, 15:49
Medlem
Är det någon mer än jag som har en känsla av att all information som färdas genom anonine-tunneln sparas och kommer användas när någon myndighet eller liknande vill ha ut information om en person?
Har fått känslan att lösenord till facebook och msn m.m. sparas iaf.
Senast redigerad av Kvart 2010-10-04 kl. 15:59.
Citera
2010-10-04, 17:33
Medlem
harrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvart
Är det någon mer än jag som har en känsla av att all information som färdas genom anonine-tunneln sparas och kommer användas när någon myndighet eller liknande vill ha ut information om en person?

Haha jag har funderat på det med :P Men hur många använder anonine eller liknande? Skulle vara fint om 900 000 svenskar(siffra tagen helt ur ingenting) skulle få brev hem om att de är misstänka för olagliga aktiviteter på internet och det visar sig att nästan alla VPN tjänster ägs av staten
Citera
2010-10-04, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvart

Eftersom Anonine inte sparar några loggar på vad användarna har gjort så kan de inte lämmna ut något.
Är det dessutom som det nämnts fler på samma IP blir det ganska svårt att fastställa vem som gjort vad med det aktuella IP:t.

Jag själv kör Anonine till Facebook mm. Men måste erkänna att även jag har funderat på om Anonine får reda på ens lösen till div. communityr eller sidor
Citera
2010-10-04, 18:10
Medlem
harrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilverFrost
Eftersom Anonine inte sparar några loggar på vad användarna har gjort så kan de inte lämmna ut något.
Är det dessutom som det nämnts fler på samma IP blir det ganska svårt att fastställa vem som gjort vad med det aktuella IP:t.

Jag själv kör Anonine till Facebook mm. Men måste erkänna att även jag har funderat på om Anonine får reda på ens lösen till div. communityr eller sidor

Ett exempel: facebook loggar ip adresser för folk som loggar in, antipiratbyrån(?) loggar ip adresser från folk som fildelar och sen så jämför de bara listorna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in