2010-11-04, 19:09
Medlem
Har OpenVPN har kollat www.whatismyip.com får felkod 691, ja jag har kollat allt och följt all info på Anonines hemisda. I Traymenyn så är jag ansluten. När jag kollar i nätverks och delningscenter finns ett okänt nätvärk. Jag har dock mitt internet igång.

Ge nu en riktig feedback och ingen "tjäna inlägg" hjälp!. Jag har kollar allt som står på A:s hemsida och ja jag har router och ja jag har gjort all enligt A.s hemsida. (bara hjälp till mod som vill rensa lite OT och folks " jag tjäna lite inläggspoäng".

Tacksam för seriös hjälp!
Senast redigerad av SAKer-liberal 2010-11-04 kl. 19:15.
Citera
2010-11-04, 19:29
Medlem
Jag kan inte surfa när jag tankar och har på anonine, någon annan som har detta problem. jag använder firefox, utorrent, eset och har 100/100 mbit
Citera
2010-11-04, 20:34
Medlem
.
Senast redigerad av SAKer-liberal 2010-11-04 kl. 20:57.
Citera
2010-11-05, 04:39
Medlem
kan man göra så att när openvpn tjänsten stängs ner så stängs hela internet ner?
Citera
2010-11-05, 09:11
Medlem
starving-artists avatar
Jag fortsätter med vanliga Anonine tills alla börjar skriva rapporter om att OpenVPN fungerar bra.

Måste tacka vem det nu var som skrev om http://checkmytorrentip.com -jag har gått runt och undrat hur man gör för att kontrollera att "rätt" IP visas i torrentklienten! Tack så mycket!

Passade på att läsa på om UDP, DHT och UPnP etc, vilket gjorde mig lite rädd så nu har jag klickat av allt sådant i uTorrent. Visst är det säkrare? Eller har jag fått det helt om bakfoten? Jag är allt annat än haj på nätverk (min Akilleshäl), pinsamt nog.
Citera
2010-11-05, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starving-artist
Jag fortsätter med vanliga Anonine tills alla börjar skriva rapporter om att OpenVPN fungerar bra.

Måste tacka vem det nu var som skrev om http://checkmytorrentip.com -jag har gått runt och undrat hur man gör för att kontrollera att "rätt" IP visas i torrentklienten! Tack så mycket!

Passade på att läsa på om UDP, DHT och UPnP etc, vilket gjorde mig lite rädd så nu har jag klickat av allt sådant i uTorrent. Visst är det säkrare? Eller har jag fått det helt om bakfoten? Jag är allt annat än haj på nätverk (min Akilleshäl), pinsamt nog.
enligt deras support så är det den starka krypteringen som gör den seg
Citera
2010-11-05, 10:52
Medlem
Dänskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starving-artist

Har även jag just skaffat vanliga Anonine. Fungerar bra än så länge och får en annan IP enligt ovanstående sidor! Ingen märkbar skillnad i hastighet heller.. Men vad är det med allt det där "UDP, DHT och UPnP"? Om jag kör torrent's med en annan IP spelar dessa väl ingen roll?
Citera
2010-11-08, 21:58
Medlem
Germanofils avatar
Har ett skumt problem. Bor utomlands så Spotify Free slutade funka 14 dagar efter flytten. Så skaffade jag Anonine Open VPN som enligt uppgifter här på forumet ger ett svenskt IP. Spotify började funka igen och allt var frid och fröjd i ca en månad. Men för några dagar sedan slutade Spotify fungera igen och de påstår att jag använt alla mina dagar "abroad". Hur kan Spotify veta att jag är utomlands när jag använder Anonine?
Citera
2010-11-08, 22:48
Medlem
Jag har använt openVPN tjänsten ett bra tag nu och har än så länge inte haft ett enda problem. Min vanliga dl-hastighet ligger på ~80/mbs och med openVPN ligger jag på runt ~10/mbs.
Citera
2010-11-09, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThePossimpible
Portlane AB tycks vara synonymt med Filtilt Communication AB och försattes mycket riktigt i konkurs vid Stockholms tingsrätt 2010-07-12.

Boney Ahluwalia och Gursharan Ahluwalia vilka driver (eller snarare drev, nu är det ju eventuellt konkursförvaltaren) Portlane AB/Filtilt Communication AB driver även flertalet andra företag, däribland Portlane Services AB och Power och Random T-Lane AB. Anonines verksamhet drivs förmodligen idag av Portlane Services AB. En simple whois på anonine.com pekar nämligen på portlane.net och portlane services network. Portlane.net är i sin tur hostad av ISP:n Power och Random T-Lane AB. Power och Random T-Lane AB köper i sin tur förmodligen bandbredd av Bahnhof.

Någon som hört något mer om detta? Är det daxs att lämna skeppet?
Citera
2010-11-09, 02:36
Medlem
Hej är sugen på att testa denna tjänsten, men hittade inget om detta på deras FAQ, kan man använda tjänsten samtidigt på en annan dator i hemmet?
Citera
2010-11-09, 16:40
Medlem
Har open-vpn abbonemang som funkat ok. Nu får jag ett felmeddelande" netsh command failed: returned error code 1". Nån som vet vad man ska göra. Har kontaktat supporten utan svar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in