2010-02-15, 01:22
Medlem
wizehackers avatar
någon som vet om man for samme ip alltid når man logger på
och om man deler på den ip

tänkte mest om 100snubbar delar på samme anonine ip så öker väl säkerheten om de inte sparar några loggar eller?

satt och tänkte om de ikke sparar några loggar så syns väl användarns ip om man är kopplat upp mot dom. så i teorien om man är uppkopplat 24/7 så vet dom jo din ip, men då är jo frågan ger anonine den infon videre,

bare en tanke
Citera
2010-02-15, 01:55
Medlem
Swat0s avatar
Uploaden har i princip lagt ner verksamheten

Varit så ett par dagar tror jag...

Men download fungerar fint! Undrar vad som har hänt
Citera
2010-02-15, 14:18
Medlem
Boxarbenkes avatar
Fick svar från Supporten på Anonine:

Hej!

Det låter inte bra. Vi har efter uppgraderingen drabbats av två serverkraschar som kan bidra till att vi återigen blir lite överbelastade.
Dessa servrar håller dock på att fixas och 4 nya servrar håller på att levereras.
Så om det nu beror på överbelastning är det snart fixat.

Mvh

==========================
Anonine Support

Senast redigerad av Boxarbenke 2010-02-15 kl. 14:35.
Citera
2010-02-15, 14:42
Medlem
Swat0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boxarbenke
Fick svar från Supporten på Anonine:

Hej!

Det låter inte bra. Vi har efter uppgraderingen drabbats av två serverkraschar som kan bidra till att vi återigen blir lite överbelastade.
Dessa servrar håller dock på att fixas och 4 nya servrar håller på att levereras.
Så om det nu beror på överbelastning är det snart fixat.

Mvh

==========================
Anonine Support

Får verkligen hoppas det löser sig efter det för nu är det riktigt illa!
Citera
2010-02-15, 15:18
Medlem
wizehackers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swat0
Får verkligen hoppas det löser sig efter det för nu är det riktigt illa!

Ja suger nå..
och jag som tyckte det var bra. nu suger den inte bra inte
Citera
2010-02-16, 01:49
Medlem
kermiths avatar
De här problemen kommer att finnas kvar länge till om de överhuvudtaget kan fixas. Problemet stavas "för många användare" som använder deras uppkopplingar. Det här är inget nytt. Så har det blivit för väldans många tjänster. Så tro inte och hoppas att det blir någon nämnvärd hastighetsändring. De menar att de har beställt 4 nya servrar (när kommer de?). Servrarna (när de kommer och om de kommer) kommer endast att kunna hantera belastningen på användarna och man sprider användare till fler servrar, vilket är ju klokt tänkt. Att det kommer att bli skillnad i hastighet (snabbt som det en gång har varit) är tyvärr inte sannolikt, om de inte investerar i nya GB backbones. Men det är som sagt svindyrt. Det finns ju ännu en risk och att det bli ännu långsammare trots nya servrar. Vad som troligtvis händer är att det kommer till fler användare vilket slaggar igen routingen och därav många har problem med att bli utkastade eller inte kan koppla upp sig. Så är det bara, inget hokus-pokus. Det krävs nu ganska stora investeringar och jag undrar om de har de musklerna...
Citera
2010-02-16, 07:38
Medlem
millekillens avatar
dessutom kommer dessa tjänster snart att "förbjudas" i Sverige om våra kära politiker får fortsätta hetsjakten på fildelare - så då måste man leta motsvarande tjänst / prestanda / anonymitet utomlands...
Citera
2010-02-16, 09:20
Medlem
kermiths avatar
Ja det är ju sant. Men inför man EU-direktivet så kan maffian glömma att jaga fildelare på egen hand. Har för mig att EU-direktivet endast tillåter statliga myndigheter (och inte mediamaffian) att kräva loggar från företag. Men kommer Bodström till makten så kan man ju förbereda sig redan nu att kolla runt efter en ny tjänst. Har för mig att Ivacy har servrar i Ryssland... plus att med tjänsten får man usenet.
Citera
2010-02-16, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikkicox<3
Köpte denna tjänsten för några dagar sedan men jag får hela tiden samma fel när jag ska logga in kolla printet nedanför. Jag får deras ip när jag kollar i whatmyip.com och allt sånt men jag är lite nojjig över hur det är med utorrent så ifall någon vet hur man kan kolla vilket ip det är som visas i utorrent skulle det uppskattas. Förövrigt så verkar det vara en klockren vpn och jag tappar nästan ingen hastighet alls.

printet på felet:http://data.fuskbugg.se/skalman01/--...-------wtf.JPG

Kan tillägga att jag fick något skit mail tillbaka av dom där dom bara länkade till något forum på internet där helt fel fråga besvarades.
later intressant det dara!
Citera
2010-02-17, 01:09
Medlem
.
Citera
2010-02-17, 01:10
Medlem
.
Citera
2010-02-17, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kermith
De här problemen kommer att finnas kvar länge till om de överhuvudtaget kan fixas. Problemet stavas "för många användare" som använder deras uppkopplingar. Det här är inget nytt. Så har det blivit för väldans många tjänster. Så tro inte och hoppas att det blir någon nämnvärd hastighetsändring. De menar att de har beställt 4 nya servrar (när kommer de?). Servrarna (när de kommer och om de kommer) kommer endast att kunna hantera belastningen på användarna och man sprider användare till fler servrar, vilket är ju klokt tänkt. Att det kommer att bli skillnad i hastighet (snabbt som det en gång har varit) är tyvärr inte sannolikt, om de inte investerar i nya GB backbones. Men det är som sagt svindyrt. Det finns ju ännu en risk och att det bli ännu långsammare trots nya servrar. Vad som troligtvis händer är att det kommer till fler användare vilket slaggar igen routingen och därav många har problem med att bli utkastade eller inte kan koppla upp sig. Så är det bara, inget hokus-pokus. Det krävs nu ganska stora investeringar och jag undrar om de har de musklerna...

Fick det här svaret av min vän som jobbar med Anonine när jag konfronterade honom om kapaciteten i tjänsten;

"Vi besitter en dedikerad 10Gbit lina med full backbone, vi kan även uppgradera denna till 20Gbit vid behov och har således inga problem med kapaciteten bandbreddsmässigt. Vad som dock skett nu är att 2/3 av våra nya burkar pajjade i och med uppgraderingen till 10Gbit vilket ledde till att uppgraderingen inte har gjort någon nytta än då våra nuvarande burkar är överbelastade.
Dessa 2 servrar är snart fixade och 4 nya är på väg (är skickade från leverantören), dessutom har vi 3 till i poolen som ännu inte används då de för närvarande används till annat men dessa ska snart in också.
Vi ska helt enkelt smacka in 9 burkar till och de tillsammans med 10 giggaren kmr bli ljuvligt!

Varför undrar du? Oo"

Skulle säga att det ser ljust ut för alla Anonine-användare i framtiden!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in