Citat:
Ursprungligen postat av kermith
De här problemen kommer att finnas kvar länge till om de överhuvudtaget kan fixas. Problemet stavas "för många användare" som använder deras uppkopplingar. Det här är inget nytt. Så har det blivit för väldans många tjänster. Så tro inte och hoppas att det blir någon nämnvärd hastighetsändring. De menar att de har beställt 4 nya servrar (när kommer de?). Servrarna (när de kommer och om de kommer) kommer endast att kunna hantera belastningen på användarna och man sprider användare till fler servrar, vilket är ju klokt tänkt. Att det kommer att bli skillnad i hastighet (snabbt som det en gång har varit) är tyvärr inte sannolikt, om de inte investerar i nya GB backbones. Men det är som sagt svindyrt. Det finns ju ännu en risk och att det bli ännu långsammare trots nya servrar. Vad som troligtvis händer är att det kommer till fler användare vilket slaggar igen routingen och därav många har problem med att bli utkastade eller inte kan koppla upp sig. Så är det bara, inget hokus-pokus. Det krävs nu ganska stora investeringar och jag undrar om de har de musklerna...

Fick det här svaret av min vän som jobbar med Anonine när jag konfronterade honom om kapaciteten i tjänsten;
"Vi besitter en dedikerad 10Gbit lina med full backbone, vi kan även uppgradera denna till 20Gbit vid behov och har således inga problem med kapaciteten bandbreddsmässigt. Vad som dock skett nu är att 2/3 av våra nya burkar pajjade i och med uppgraderingen till 10Gbit vilket ledde till att uppgraderingen inte har gjort någon nytta än då våra nuvarande burkar är överbelastade.
Dessa 2 servrar är snart fixade och 4 nya är på väg (är skickade från leverantören), dessutom har vi 3 till i poolen som ännu inte används då de för närvarande används till annat men dessa ska snart in också.
Vi ska helt enkelt smacka in 9 burkar till och de tillsammans med 10 giggaren kmr bli ljuvligt!
Varför undrar du? Oo"
Skulle säga att det ser ljust ut för alla Anonine-användare i framtiden!