2009-06-21, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MüsliMannen
Har samma problem och jag testade att göra som du sa, hjälpte inte. Här är en skärmdump på hela kalaset http://img44.imageshack.us/img44/7298/netmon.jpg
Testa att ange 20 istället för 10 i Under Opt--> VPN IP Start
Citera
2009-06-21, 11:20
Medlem
Bigmassys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MulletMidget
Jag får exakt samma fel med VPNetMon 1.2.
IP-numren kan man ju inte redigera själv.
Det översta är mitt vanliga Telia-IP och det undre är mitt interna Anonine-IP (10.12.118.xxx).

Och portarna verkar fortfarande stängda. Jag är int så sugen på att förnya mitt Anonine när det gått ut ifall de inte fixat det tills dess.
Man kan ju inte seeda i praktiken med stängda portar, vilket gör tjänsten tämligen värdelös för fildelning.

EDIT:

Ok, nu vet jag vad felet är, efter att ha RTFM:at lite.
Man måste gå in under "Opt" och fylla i "VPN IP Start" som i detta fall är "10".
Då funkar det galant.
Sen måste man såklart även välja en applikation (t.ex uTorrent) som ska starta och stängas med VPN-uppkopplingen (kryssa i "Contr." och "Auto" för detta).

Tack nu funkar det utmärkt
Citera
2009-06-21, 11:22
Medlem
MüsliMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jyggemannen
Testa att ange 20 istället för 10 i Under Opt--> VPN IP Start
Hjälpte inte Har Vista x64, kanske inte funkar med detta program?
Citera
2009-06-21, 11:47
Medlem
Bigmassys avatar
nu verkar portarna vara öppna åtminstonde så funkar port 51001 för mig
Citera
2009-06-21, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigmassy
nu verkar portarna vara öppna åtminstonde så funkar port 51001 för mig
Får hoppas det Dom skulle iofs skicka ut mail när allt var klart, men dom har inte ens svarat på de mail jag skickat på sistonde så dom har säkert mkt att göra
Citera
2009-06-21, 13:01
Medlem
Bigmassys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingcool88
Får hoppas det Dom skulle iofs skicka ut mail när allt var klart, men dom har inte ens svarat på de mail jag skickat på sistonde så dom har säkert mkt att göra
och nu var porten stängd igen :S
Citera
2009-06-21, 13:28
Medlem
Jag reggade precis ett konto och har gjort inställningar så jag är inkopplat via Anonine - får dock trista hastigheter, kollade via www.speedtest.net och får följande (testat några gånger):

Ping: 15-20ms
Ner: 0.5-2.4 Mbit/s
Upp: 0.7-0.9 Mbit/s

Med tjänsten disconnected:

Ping: ca 5ms
Ner: 10.5 Mbit/s
Upp: 1.1 Mbit/s

Har jag missat något/gjort något fel, eller är det inte bättre än såhär? Hade Mullvad innan, där fick jag i princip 100% hastighet, dock deras 50Gb per 50kr betalat gör dem ganska ointressanta....
Citera
2009-06-21, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TePeL
Jag reggade precis ett konto och har gjort inställningar så jag är inkopplat via Anonine - får dock trista hastigheter, kollade via www.speedtest.net och får följande (testat några gånger):

Ping: 15-20ms
Ner: 0.5-2.4 Mbit/s
Upp: 0.7-0.9 Mbit/s

Med tjänsten disconnected:

Ping: ca 5ms
Ner: 10.5 Mbit/s
Upp: 1.1 Mbit/s

Har jag missat något/gjort något fel, eller är det inte bättre än såhär? Hade Mullvad innan, där fick jag i princip 100% hastighet, dock deras 50Gb per 50kr betalat gör dem ganska ointressanta....
Som många nämnt tidigare så är inte tptest eller BBK någon bra mätstock för hur snabb din VPN är. Pröva dra ner en torrent med mkt seedare och se vad hestigheten blir ist
Citera
2009-06-21, 14:04
Medlem
Citat:
Som många nämnt tidigare så är inte tptest eller BBK någon bra mätstock för hur snabb din VPN är. Pröva dra ner en torrent med mkt seedare och se vad hestigheten blir ist

Hejsan,

anledningen att jag testade speedtest var just att torrents gick seg som f*n... får hastighet som varierar mellan 150-250kb/s - stänger jag av VPN connection så skjuter den genast upp till hela ~1Mb/s (vi har 10Mbit). Kopplar jag upp mullvad får jag samma.

Så frågan är - är det verkligen så dåligt eller har jag något problem/fel här? kollade med IP'n och allt och det verkar onekligen som att jag får ett annat IP när jag kopplar mot Anonine osv.

Annars är det väl inte värre än 40kr down the drain och fortsätta leta efter billigare alternativ till Mullvad (dock med bra hastigheter).
Citera
2009-06-21, 16:09
Medlem
_-?-_s avatar
Citat:
Pröva dra ner en torrent med mkt seedare och se vad hestigheten blir ist
Test, 16.00 söndag, uTorrent och poppulär, hyffsat nysläppt dvd-r torrent på stor svensk sida.

Med Anonine inkopplad så blir hastigheten ca. 130-160 kB/s
Utan Anonine inkopplad så blir hastigheten ca. 1,1-1,4 MB/s

Viss skillnad....
Citera
2009-06-21, 16:15
Medlem
Jag har också vista64

Det verkar inte funka med vpnetmon 1,2
Citera
2009-06-21, 16:30
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _-?-_
Test, 16.00 söndag, uTorrent och poppulär, hyffsat nysläppt dvd-r torrent på stor svensk sida.

Med Anonine inkopplad så blir hastigheten ca. 130-160 kB/s
Utan Anonine inkopplad så blir hastigheten ca. 1,1-1,4 MB/s

Viss skillnad....

Gjorde själv ett test igår på en tracker med bra pre-tid och uploadern som jag vet har en 100/100 lina.

Med Anonine inkopplad så blir hastigheten ca. 140-200 kB/s
Utan Anonine inkopplad så blir hastigheten ca. ca 8-10 MB/s
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in