2007-10-13, 14:59
Medlem
amc0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannabis_corpse
Söker ett spel där man spelar som en människa(?) med antingen en dödskalle-mask eller helt enkelt ett kranium istället för ett vanligt huvud. Som vapen hade man ett stort svärd. Vill minnas att jag spelade det på Playstation 1. Tror att det var ett sidescroller spel men det kan ha varit 3D.

splatterhouse ?
Citera
2007-10-13, 15:19
Moderator
^Eazs avatar
Flygspel.

Köpte idag en joystick för Blazing Glory och Whirlwind over Vietnam, Blazing Glory sög joystick stödet i..

Några ideer på andra kul spel?
Citera
2007-10-13, 15:21
Medlem
lock on
Citera
2007-10-13, 15:46
Medlem
cannabis_corpses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amc0
splatterhouse ?
Tyvärr, om det inte finns en nyare version av det(förmodligen till PS1) men enligt wikipedia så fanns det bara till lite äldre konsoller. Snyggare grafik tror jag att det hade också.
Citera
2007-10-13, 16:23
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anrora
Söker "Hello Kitten Island Adventure". Helst via torrent

Haha, Hello Kitty Island Adventure var vad jag tror är ett fiktivt spel. Det nämndes hursomhelst i Warcraft-episoden av Southpark.
Min flickvän är lite sådär obsessed av HK (nej, hon är inte minderårig) så hon bad mig att försöka fixa det. Hittade absolut ingenting, så förutsätter att det bara är nåt de hittade på.
Citera
2007-10-13, 16:39
Medlem
JCKs avatar
Söker ett spel jag spelade ungefär för 5 år sedan.
Det gick ut på att bygga upp en stad och få folk att flytta in i den, men staden kunde drappas av sjukdomar, då var man tvungen att skaffa "sjukhus", då gick det omkring folk och bota sjuka.
Detta utspela sig (om jag minns rätt) på medeltiden, man kunde välja lag som grekerna och egyptierna.
Vad mer.. jo om folket inte mådde bra i staden såg man hur det vandra ut folk ut ur staden och vice versa om det var bra.
Söker desperat efter namn på detta spel!
Citera
2007-10-13, 21:05
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JCK
Det gick ut på att bygga upp en stad och få folk att flytta in i den, men staden kunde drappas av sjukdomar, då var man tvungen att skaffa "sjukhus", då gick det omkring folk och bota sjuka.
Detta utspela sig (om jag minns rätt) på medeltiden, man kunde välja lag som grekerna och egyptierna.
Vad mer.. jo om folket inte mådde bra i staden såg man hur det vandra ut folk ut ur staden och vice versa om det var bra.
Det låter extremt mycket som Civilization om fast i de spelen så ser man inte hur människor kommer och går.
Citera
2007-10-13, 21:26
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JCK
Det låter som något av Caesarspelen. Versionen med Egypterna heter Pharaoh/Cleopatra och Zeus/Poseidon för Grekerna.
Citera
2007-10-13, 21:43
Medlem
LéKrisss avatar
Deus EX

Det skulle vara gött som fan att hitta något lir i stil med Deus EX. FPS med en strategisk twist, och framförallt med levelsystem och sjyssta moddar/upgrades på saker man använder.
Citera
2007-10-13, 22:25
Medlem
cannabis_corpses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannabis_corpse
Tyvärr, om det inte finns en nyare version av det(förmodligen till PS1) men enligt wikipedia så fanns det bara till lite äldre konsoller. Snyggare grafik tror jag att det hade också.
JA! Jag hittade det själv: MediEvil
Citera
2007-10-13, 23:33
Medlem
söker ett spel. minns bara att i trailern så va det som om man va en reporter som följde med en patrull mitt i nå krig. Det va inte i ingame, för isf så måste de ha vari grymt snyggt!
Citera
2007-10-14, 00:42
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LéKriss
Det skulle vara gött som fan att hitta något lir i stil med Deus EX. FPS med en strategisk twist, och framförallt med levelsystem och sjyssta moddar/upgrades på saker man använder.

Låter som du letar efter System Shock 2.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in