2007-07-15, 20:52
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angrod
Söker efter fler bra RPG till PC som liknar Septerra Core, Final Fantasy osv.. Alltså ingen jävla hack'n slash eller 1000000000 löjliga dialoger.

Endast till PC, inte SNES eller PSX emulator! GBA och annat är okej dock.

Tack på förhand!

Golden Sun till GBA är faktiskt riktigt bra. Håller på med 2:an nu.
Upplägget är ganska likt FF, dock mera fokus på pussel ute på "banorna" eller vad man ska kalla det för.
Det enda jag saknar är väl egentligen lite mer liv i karaktärerna. I FF-spelen har de mer personlighet, och det brukar finnas nån sidogrej kring dem så att säga.

[edit]

Planescape - Torment är en höjdare till PC. Den får du faktiskt inte missa.
Citera
2007-07-15, 20:56
Medlem
Kewtys avatar
Hej..

Sökert ett spel, man är någon slags jägare.. Det finns sabeltandade tigrar, t-rex osv.

Kommer ihåg att man var tvungen att skjuta t-rexen i ögat för att den skulle dö.

Nån som vet vilket spel?
Citera
2007-07-15, 20:58
Medlem
phatzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kewty
Hej..

Sökert ett spel, man är någon slags jägare.. Det finns sabeltandade tigrar, t-rex osv.

Kommer ihåg att man var tvungen att skjuta t-rexen i ögat för att den skulle dö.

Nån som vet vilket spel?

Turok? http://www.gamespot.com/xbox/action/turokevolution/index.html?tag=result;title;3
Citera
2007-07-15, 20:59
Medlem
Rauzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kewty
Hej..

Nån som vet vilket spel?
Turok : Dinosaur Hunter?
Citera
2007-07-15, 21:55
Medlem
Angrods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falukropp
Golden Sun till GBA är faktiskt riktigt bra. Håller på med 2:an nu.
Upplägget är ganska likt FF, dock mera fokus på pussel ute på "banorna" eller vad man ska kalla det för.
Det enda jag saknar är väl egentligen lite mer liv i karaktärerna. I FF-spelen har de mer personlighet, och det brukar finnas nån sidogrej kring dem så att säga.

[edit]

Planescape - Torment är en höjdare till PC. Den får du faktiskt inte missa.

Tackar för tipset! Golden Sun har jag alltid funderat på att spela faktiskt... Planescape Torment har jag spelat en stund, men tappade lusten när jag kom till de där skeletter med svärd som var assvåra.. Alltså i början :-P Spelet är för stort och mörkt för mig... Tycker du att jag ska ge den en chans ändå?

Fler tips uppskattas!
Citera
2007-07-16, 21:14
Medlem
Birabackens avatar
Jag söker spel som är värda att köpa. Ska snart investera i spel jag tycker är värda att ha. De jag har på listan just nu är följande:

Half Life 1
Half Life 2
Half Life 2: Episode 1
Call of Duty 1
Call of Duty 2
FEAR
FEAR: Extraction Point
Halo

Vad bör jag köpa mer att ha i samlingen tycker ni? Vad har jag glömt? Har redan Far Cry, GTA, STALKER osv. Kommer köpa Crysis när det kommer ut också.
Citera
2007-07-16, 22:04
Medlem
xnines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Birabacken
Jag söker spel som är värda att köpa. Ska snart investera i spel jag tycker är värda att ha. De jag har på listan just nu är följande:

Half Life 1
Half Life 2
Half Life 2: Episode 1
Call of Duty 1
Call of Duty 2
FEAR
FEAR: Extraction Point
Halo

Vad bör jag köpa mer att ha i samlingen tycker ni? Vad har jag glömt? Har redan Far Cry, GTA, STALKER osv. Kommer köpa Crysis när det kommer ut också.
Gears of War? Verkar som om det mest är FPS du söker, eller?
Citera
2007-07-16, 23:08
Medlem
Bambuelos avatar
Några FPS eller RPG-spel! Rätt kräsen när det gäller grafik, men det behöver inte vara allra nyaste grafiken.
Citera
2007-07-16, 23:14
Medlem
roaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambuelo
Några FPS eller RPG-spel! Rätt kräsen när det gäller grafik, men det behöver inte vara allra nyaste grafiken.

Armed Assault, Stalker, FEAR (plus expansion), Rainbow Six: Vegas, Call of Juarez etc...
Citera
2007-07-17, 14:05
Medlem
javla_bajss avatar
Söker ett spel som jag spelade på Amiga när jag var liten. Man åkte ett flygplan och skulle bomba kanoner och barn och sånt på marken.. Vet inte riktigt hur jag ska förklara mer

Sen är det ett till spel jag vill få tag i, "Damage" heter det, även det är till Amiga. Om någon vet nåt så uppskattas det!
Citera
2007-07-17, 15:56
Medlem
Birabackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xnine
Gears of War? Verkar som om det mest är FPS du söker, eller?

Finns det till PC? Jo, bra FPS är alltid trevligt. Såg att Halo 2 var släppt till PC nu också. Är det värt att lägga nästan 500 i nuläget för det? Någon som vet?
Citera
2007-07-17, 16:08
Medlem
groils avatar
Nu letar jag efter ett spel jag har glömt namnet på.

Spelet hade ett battle-system liknande finalfantasy, fast i 3d. Det var till pc.
Den versionen jag spelade var en två, samt karaktären man spelar hette något med hound eller liknande, dom är tydligen som legosoldater som folk hyr in men ingen gillar dom.

Jag kommer ihåg vissa delar av storryn, men är nyvaken, så jag har problem med
att formulera mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in