2008-04-04, 11:24
Medlem
ManUniteds avatar
Nya racingspel? (ute nu/kommande)

Någon som vet om det finns/kommer nya racingspel?

Har kollat på lite filmer från "Race Driver - Grid" som kommer till sommaren. Det ser riktigt bra ut.

Har inte så stor koll i övrigt vad som kommer ut på marknaden. Så kom gärna med lite förslag på spel som kan vara/är intressanta.

mvh ManUnited
Citera
2008-04-04, 14:04
Medlem
GrönSnös avatar
Hej!

Jag undrar om det finns något spel som är åt WOW hållet (levla upp, få nya prylar o.s.v.) men är ett FPS? Lite som en blandning mellan wow och bioshock kanske? Hoppas ni förstår vad jag är ute efter.

Fridens liljor
Citera
2008-04-04, 15:05
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrönSnö
Hej!

Jag undrar om det finns något spel som är åt WOW hållet (levla upp, få nya prylar o.s.v.) men är ett FPS? Lite som en blandning mellan wow och bioshock kanske? Hoppas ni förstår vad jag är ute efter.

Fridens liljor

Du kan ju ta en kik på Planetside kanske. Det var inget direkt levlande när jag spelade det, att nå battlerank 20 gjorde man på ett par veckor. Men det har uppenbarligen hänt väldigt mycket med det spelet sen jag körde det.
Citera
2008-04-04, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrönSnö
Hej!

Fridens liljor

Call Of Duty 4. Där får man högre rank och får olika uppdrag som man gör för mer EXP. Sedan får man olika saker vi flera ranker.
Citera
2008-04-04, 19:44
Medlem
R.Rs avatar
Söker en gammal goding, ett arkadspel som går ut på att få en boll att studsa mot "brickor" och på så vis förstöra dem, målet är att få bort alla brickorna. Det är en freeware-kopia av spelet blast thru tror jag, och ser ut ungefär som blast thru (bild på det spelet finns här: http://www.download-free-games.com/images/blastthru.jpg).

Det finns kanske flera rip-offs på detta spel, men huvudsaken är att de har fler banor än blast thru och ser ungefär likadant ut.
Citera
2008-04-04, 20:17
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Söker en gammal goding, ett arkadspel som går ut på att få en boll att studsa mot "brickor" och på så vis förstöra dem, målet är att få bort alla brickorna. Det är en freeware-kopia av spelet blast thru tror jag, och ser ut ungefär som blast thru (bild på det spelet finns här: http://www.download-free-games.com/images/blastthru.jpg).

Det finns kanske flera rip-offs på detta spel, men huvudsaken är att de har fler banor än blast thru och ser ungefär likadant ut.
Inte för att jag har något särskilt spel att komma med men testa att söka efter Break Out och Arkanoid då det är andra namn på spel med samma upplägg. Break Out var först om jag inte minns helt galet.
Citera
2008-04-04, 22:52
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania
Inte för att jag har något särskilt spel att komma med men testa att söka efter Break Out och Arkanoid då det är andra namn på spel med samma upplägg. Break Out var först om jag inte minns helt galet.

Stort tack för tipsen Megalomania. Det var varken Break out eller Arkanoid jag var ute efter, men en sökning på Arkanoid ledde mig vidare till Dx Ball, som ju var spelet jag var ute efter. Kan rekommendera det, gratis och beroendeframkallande
Senast redigerad av R.R 2008-04-04 kl. 22:58.
Citera
2008-04-05, 00:18
Medlem
Söker fortfarande efter något spel som man skulle kunna tycka om man älskade Harvest Moon och Uncharted Waters.
Citera
2008-04-05, 00:35
Medlem
lordos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gagg_OLF
Söker fortfarande efter något spel som man skulle kunna tycka om man älskade Harvest Moon och Uncharted Waters.

The sims 2 kanske?
Citera
2008-04-05, 01:51
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.R

Krakout till C64 är och förblir min absoluta favorit bland alla Breakoutkloner.
Prova att rycka hem nån emulator + rom. Vice64 funkar bra, rom borde du kunna hitta på c64.org.
Citera
2008-04-05, 10:42
Medlem
Gammalt roligt spel. Ett väldigt litet och simpelt sådan. Man är en bartender och ska ge öl till gäster. Det gör man genom att flytta sig mellan olika bardiskar (tror jag) och sedan släppa en öl med mellanslagstangenten. Då glider ölen på disken till kunden.

något som vet vad spelet heter..?
Citera
2008-04-05, 14:11
Medlem
Ettan^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gagg_OLF

Viva Piñata? Fast det finns väl inte till PC
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in