2007-10-14, 09:08
Medlem
LéKrisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falukropp
Låter som du letar efter System Shock 2.

Titeln låter lovande, jag ska kika på det. Tackar!

[ändring]
Kollade lite snabbt och får konstatera att det verkar lite för gammalt för min smak, grafiken är inget vidare.
Lite mer specifikt gillar jag spel utan zombies och fåniga monster och som är befolkade med människor fler än bara dem man ska skjuta ihjäl - typ senaste "Hitman", uppdraget "Murder of Crows" (och Postal, GTA etc...)
Postapokalyptiska miljöer där man snart finner sig vandrande i semiorganiska korridorer a´la Quake 2 är inte heller så kul.
Citera
2007-10-14, 13:23
Medlem
Anroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falukropp
Haha, Hello Kitty Island Adventure var vad jag tror är ett fiktivt spel. Det nämndes hursomhelst i Warcraft-episoden av Southpark.
Min flickvän är lite sådär obsessed av HK (nej, hon är inte minderårig) så hon bad mig att försöka fixa det. Hittade absolut ingenting, så förutsätter att det bara är nåt de hittade på.

Doh,
Citera
2007-10-14, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wreplai06
Jag söker ett spel jag spelade för säkert 10 år sedan, det är ett typ mattespel där man är i en läskig spökborg och svarar på frågor och på så sätt kom vidare till nya rum. Tyckte det var skitläskigt på den tiden iaf. vore kul att få se det igen.
Låter som att det kan vara Cheops eller Cheffrens pyramid, brukade få spela dessa på mellan-högstadiet.
http://www.mamut.net/vetamer/subdet146.htm
Citera
2007-10-14, 16:41
Medlem
wreplai06s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhoenixNox
Låter som att det kan vara Cheops eller Cheffrens pyramid, brukade få spela dessa på mellan-högstadiet.
http://www.mamut.net/vetamer/subdet146.htm

Nej det är inte pyramid spelen, dom har jag också spelat mest i skolan
Detta spel är ännu äldre, säkert 4 - 5 år äldre. Det var läskig musik till spelet vill jag minnas också.
Citera
2007-10-14, 21:09
Medlem
Söker spel!

Letar efter ett spel som jag spelade när jag va liten som jag kommer ihåg från då att de va skit kul man åkte typ kundvagn och så racade man och van pengar så man kunde upgradera kundvangen :P haha tack i förhand
Citera
2007-10-15, 00:00
Medlem
P.Gs avatar
Jag söker ett PC-spel som var ungefär som Speedball, fast det var en sorts hockeyvariant. Spelplanen var som en grop, man kunde åka på väggarna och målen satt en bit upp på väggarna. Spelet var i 3D och det var två spelare per lag.

Någon som har en aning om vad jag svammlar om?
Citera
2007-10-15, 00:20
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
Finns det några roliga spel där man kan köra runt med pansarvagn och spränga andra små pansarvagnar medans man kör över en å annan soldat ?
Lite typ som man gör i CoD 2
Humpelibump
Citera
2007-10-15, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
Humpelibump
Recoil!
Citera
2007-10-15, 11:56
Medlem
Har Major League Baseball 2k7 släppts till 360 i europa? Har bara hittat det till PSP, men den versionen verkar inte va lika bra som 360-versionen.
Citera
2007-10-15, 16:17
Medlem
herrkarlssons avatar
Söker ett non-linear rollspel i samma anda som TES-spelen, Gothic-spelen och Fallout. Gärna ett spel som är relativt lätt att få tag på från diverse trackers.
Citera
2007-10-15, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DavidBautista
Söker ett spel som fanns till windows 95 och kanske 98. I spelet var man ett lejon, tror det var en lejonunge. Har ingen aning om vad spelet gick ut på med tanke på åldern utan sprang mest runt i savannen. Har för mig att man kunde döda djur och människor.

Har svårt att se att det här skulle vara nått annat än Lion, finns även en föregångare som heter Wolf. Bägge finns att tanka på underdogs.

Citat:
Ursprungligen postat av kimeri
Letar efter ett spel som jag spelade när jag va liten som jag kommer ihåg från då att de va skit kul man åkte typ kundvagn och så racade man och van pengar så man kunde upgradera kundvangen :P haha tack i förhand

Det här var väl nått reklamspel från typ ica eller liknande?

Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Jag söker ett PC-spel som var ungefär som Speedball, fast det var en sorts hockeyvariant. Spelplanen var som en grop, man kunde åka på väggarna och målen satt en bit upp på väggarna. Spelet var i 3D och det var två spelare per lag.

Någon som har en aning om vad jag svammlar om?

Skulle tro att det är Hyperblade du söker, om det är bra vettefan har aldrig lirat skiten, minns dock att pcgamer brukade häckla det ganska friskt.
Citera
2007-10-15, 16:51
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrkarlsson
Söker ett non-linear rollspel i samma anda som TES-spelen, Gothic-spelen och Fallout. Gärna ett spel som är relativt lätt att få tag på från diverse trackers.
Baldur's Gate-serien samt Planescape: Torment. Ljusår bättre än TES-serien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in