2009-01-22, 09:42
Medlem
groils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kr0owe
Kissapa: Började spela Breath of Fire 3 igår och är verkligen ett spel du inte borde missa. Började även på Grandia vilket också är ett bra spel men som är dubat vilket jag verkligen inte står ut med.

Föresten någon som vet vad Grandia kan vara värt? Det är original versionen och inte Exclusive som jag antar är något i stil med platinum.

Haha, jag tittade in i den här tråden för att fråga om ett spel... Men tack vare dig så behöver jag inte det. Det var Grandia 2 jag var ute efter .

Tack!
Citera
2009-01-22, 10:52
Medlem
groil: Haha ok det var som fan.
Citera
2009-01-22, 16:06
Medlem
johansons avatar
Jag vet inte om mitt inlägg passar i den här tråden då jag inte söker något specifikt spel utan snarare vill ha tips på spel som min dator klarar av.

Jag söker iaf ett RPG/äventyrs-spel till data. Eftersom att min dator inte är särskilt top-notch så vore det bra om det inte var helt nytt då min dator inte klarar det
Citera
2009-01-22, 16:27
Medlem
teowinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanson
Jag vet inte om mitt inlägg passar i den här tråden då jag inte söker något specifikt spel utan snarare vill ha tips på spel som min dator klarar av.

Jag söker iaf ett RPG/äventyrs-spel till data. Eftersom att min dator inte är särskilt top-notch så vore det bra om det inte var helt nytt då min dator inte klarar det

Baldur's Gate 1/2 eller Planescape: Torment
Citera
2009-01-22, 16:33
Medlem
JollyRogerss avatar
Citat:

Diablo 1 & 2 eller Baldurs Gate. Hade ju underlättat lite om du kunde skriva exakt hur dålig din dator är.
Citera
2009-01-22, 16:37
Medlem
Norpan111s avatar
Ni som letar efter RPG spel

Jag vet inte om spelet har nämts då det finns så många sidor att traggla sig igenom, men spelet "Silver" tyckte jag var extremt underhållande.
Det är snyggt men inte särskuilt krävande
För mig att det var rätt tung story med..realtime fighter med.
Citera
2009-01-22, 16:52
Medlem
Helseths avatar
Citat:

Deus Ex
http://pc.ign.com/articles/161/161727p1.html

Vampire the Masquerade:Bloodlines
http://rpgvault.ign.com/articles/574/574606p1.html
Senast redigerad av Helseth 2009-01-22 kl. 16:54.
Citera
2009-01-22, 22:30
Medlem
Prutt-spel

Jag söker ett PC-spel som jag spelade när jag var mindre, men som jag för mitt liv inte kan komma på vad det heter! Man spelade en illgrön gubbe/djur/alien av något slag och man pruttade och rapade som vapen, använde ruttna ägg och grönsaker som ammo. Man gick omkring i en skog, eller liknande. JAg tror att detta spel var på svenska (om det var svenskt vet jag icket). Vet att det finns ett liknande spel men där man är en människa av något slag, men det är inte detta jag syftar på.

Vet någon?
Citera
2009-01-22, 22:56
Medlem
Threedots-deads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carniwhore
Jag söker ett PC-spel som jag spelade när jag var mindre, men som jag för mitt liv inte kan komma på vad det heter! Man spelade en illgrön gubbe/djur/alien av något slag och man pruttade och rapade som vapen, använde ruttna ägg och grönsaker som ammo. Man gick omkring i en skog, eller liknande. JAg tror att detta spel var på svenska (om det var svenskt vet jag icket). Vet att det finns ett liknande spel men där man är en människa av något slag, men det är inte detta jag syftar på.

Vet någon?

http://www.mobygames.com/game/windows/oddworld-abes-exoddus
Kanske?
Citera
2009-01-22, 23:35
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carniwhore

Vet någon?
Boogerman är spelet du söker.
http://i189.photobucket.com/albums/z276/regenerador/BoogermanIV.png
Citera
2009-01-23, 04:56
Medlem
Exabytes avatar
Köp-råd om RTS

Precis som rubriken säger så vill jag ha köpråd om ett bra RTS. Har på sistone blivit riktigt sugen på att börja spela något spel i stil med Starcraft igen, dock lite modernare helst.

Just nu står det mellan Warhammer 40K: Dawn of War - Soulstorm eller Red Alert 3.

Jag är dock öppen för förslag på andra spel. Vad tycker/tror ni är mest värt pengarna?
Citera
2009-01-23, 05:01
Medlem
yosis avatar
Starcraft. Ett genialiskt spel som fortfarande är mer modernt än något annat, bortsett från grafiken. Personligen tycker jag den är charmig och bara ett plus att den är så simpel, men vet att många har problem med den. Ska du promt ha ett snyggare spel är det väl wc3 som gäller. Blizzard ligger ljusår före resten av utvecklarna imo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in