2008-11-27, 18:18
Medlem
NeonHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tugget
Är det någon som har spelet Lingo till amiga ?

det är ett svenskt frågesport spel
Va? Vill du veta om det existerar något Lingo till amiga? Eller har du missuppfattat tråden?
Citera
2008-11-27, 19:33
Medlem
JollyRogerss avatar
Här följer en väldigt dålig förklaring till det spel jag söker:

För några år sedan minns jag någon postade en länk på flashback till ett freeware spel. Spelet var 2D och påminde väldigt mycket om Unreal Tournament eller quake. Spelet var multiplayer så man kunde spela online.
Man såg allt uppifrån tror jag. Minns inte så mycket mer, men kan någon lista ut vad spelet heter och isåfall utvecklas det fortfarande?
Citera
2008-11-27, 19:34
Medlem
pixxx_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pixxx_
Spel där man slåss i gäng, huligankrig,osv
BUMP
Citera
2008-11-27, 20:47
Medlem
Jag eftersöker ett spel i westernmiljö. Jag minns allt väldigt väl utom just namnet. Man började spela som en pastor i en by och fick skjuta människor, sedan fick man spela en indian som försökte slippa bli skjuten och det blev två historier som flöt ihop på slutet.
Citera
2008-11-27, 20:52
Medlem
KaoseTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JollyRogers
Här följer en väldigt dålig förklaring till det spel jag söker:

För några år sedan minns jag någon postade en länk på flashback till ett freeware spel. Spelet var 2D och påminde väldigt mycket om Unreal Tournament eller quake. Spelet var multiplayer så man kunde spela online.
Man såg allt uppifrån tror jag. Minns inte så mycket mer, men kan någon lista ut vad spelet heter och isåfall utvecklas det fortfarande?
Kan vara Taipan Kaikki eller Soldat. Soldat är dock från sidan, men det är rätt likt.
Citera
2008-11-27, 20:52
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sono_dio
Jag eftersöker ett spel i westernmiljö. Jag minns allt väldigt väl utom just namnet. Man började spela som en pastor i en by och fick skjuta människor, sedan fick man spela en indian som försökte slippa bli skjuten och det blev två historier som flöt ihop på slutet.
Call of Juarez tror jag du tänker på men man är väl inte indian utan någon jävla Mexare eller något.
Citera
2008-11-27, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania
Call of Juarez tror jag du tänker på men man är väl inte indian utan någon jävla Mexare eller något.

Så var det, ja du har nog rätt
Citera
2008-11-27, 21:35
Medlem
JollyRogerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaoseT
Kan vara Taipan Kaikki eller Soldat. Soldat är dock från sidan, men det är rätt likt.

Nej tyvärr, det är nyare än båda. Runt 2006 någon gång. Det var en stor "nyhet" när det kom men efter några veckor pratade ingen om spelet igen. Fan har sökt runt i spelforumet efter någon länk eller vad som helst om spelet men kan inte hitta nåt. Blir nästan förvirrad och tror att spelet är något min hjärna har hittat på bara för att sedan lura mig att åka ut på homoerotiska äventyr i skogen.
Citera
2008-11-27, 22:44
Medlem
KaoseTs avatar
Citat:
Nej tyvärr, det är nyare än båda. Runt 2006 någon gång. Det var en stor "nyhet" när det kom men efter några veckor pratade ingen om spelet igen. Fan har sökt runt i spelforumet efter någon länk eller vad som helst om spelet men kan inte hitta nåt. Blir nästan förvirrad och tror att spelet är något min hjärna har hittat på bara för att sedan lura mig att åka ut på homoerotiska äventyr i skogen.
Ajdå okej. Kan det vara detta då? http://www.youtube.com/watch?v=FEVjb1a4Agw
Citera
2008-11-27, 22:59
Medlem
JollyRogerss avatar
Dessvärre inte. Jag är säker på att kameran var ovanför spelarna så man endast såg deras huvuden och axlar ungefär. Och så fanns det vapen som påminde om dom i Unreal Tournament. Bazooka och nåt laserstrålgevär fanns bland annat. Verkar vara omöjligt att hitta.
Citera
2008-11-27, 23:12
Bannlyst
Citat:
Dessvärre inte. Jag är säker på att kameran var ovanför spelarna så man endast såg deras huvuden och axlar ungefär. Och så fanns det vapen som påminde om dom i Unreal Tournament. Bazooka och nåt laserstrålgevär fanns bland annat. Verkar vara omöjligt att hitta.
Counter-Strike?
Citera
2008-11-27, 23:46
Medlem
JollyRogerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BjaarN
Counter-Strike?

Nej, men påminde väldigt mycket om det. Counterstrike 2D alltså. Fast spelet jag tänker på hade mycket bättre grafik. Det är möjligt att det var 3D på 2D. Alltså spelarna och alla lådor och sånt var 3D men på en 2D plan.

Har googlat i flera timmar nu men inte hittat någonting. Jag antar att spelet är mer eller mindre dött eftersom man inte hört något av det på några år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in