2008-09-15, 15:00
Medlem
Zaiuss avatar
Har frågat förut men fick inget vettigt svar vad jag minns. Så jag frågar igen: Finns det något spel i stil med Castle Crashers till PC med levlandet, de olika vapnen och det klassiska fightingsystemet?
Citera
2008-09-15, 21:31
Medlem
loafmasters avatar
Jag söker lite kul och bra spel till mitt PSP. Sportspel är alltid grymt samt spel i stil med Eternal Sonata och Blue Dragon till 360.
Citera
2008-09-15, 22:13
Medlem
wilcores avatar
jag letar efter gamla svartvita bundle spel till macintosh. ett av spelen har jag indentifierat som shufflepuck cafe, men jag letar fortfarande efter ett ninja spel där man klickade med musen på ikoner för att göra sina moves.
Citera
2008-09-16, 17:37
Medlem
Krolocs avatar
hej. jag letar after ett spel som är i stil med final fantasy å wild arms till ps2
Citera
2008-09-16, 19:07
Medlem
sandra_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armon
... Crysis ...

Citat:
Ursprungligen postat av rexes
crysis...

Aaa.. tackar tackar! Skall testa det. Googlade på det och det verkar grymt snyggt.
Citera
2008-09-16, 22:19
Medlem
Amex88s avatar
Ett spel jag fick när jag var för ung för att förstå mig på det och klarade därför inte av det.
Min pappa tyckte dock om det väldigt mycket och jag tyckte det hade varit skoj att testa det nu när man är äldre.

Det var ett krig om andra världskriget tror jag, strategispel där man flyttade tanks,trupper,flygplan i ett rutmönster över en spelplan. Fanns en del olika typ
**** I, **** II, ****III. Tror det var trean jag hade.

Har för mig att det var i 2D. Spelplanen var det iaf, och antagligen var gubbarna man flyttade i 3D.
Citera
2008-09-17, 00:19
Medlem
109740s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amex88
Ett spel jag fick när jag var för ung för att förstå mig på det och klarade därför inte av det.
Min pappa tyckte dock om det väldigt mycket och jag tyckte det hade varit skoj att testa det nu när man är äldre.

Det var ett krig om andra världskriget tror jag, strategispel där man flyttade tanks,trupper,flygplan i ett rutmönster över en spelplan. Fanns en del olika typ
**** I, **** II, ****III. Tror det var trean jag hade.

Har för mig att det var i 2D. Spelplanen var det iaf, och antagligen var gubbarna man flyttade i 3D.

Tänker du på Panzer General?

http://panzergeneral3.com/screenshots/3.jpg

http://img.hexus.net/v2/gaming/screenshots/panzerds/panzer_3.jpg
Citera
2008-09-17, 22:48
Medlem
4Degreess avatar
Kom idag att tänka på ett spel jag minns att jag spelade hemma hos min kusin i ung ålder (det var antagligen i slutet på nittiotalet). Det var ett crosspel, du hade din cross och körde banor som absolut inte var "följ en väg och kom först i mål", utan du hade ett stort område (minns ett speciellt som var lite mars-landskap) med kullar och berg som du kunde åka runt vid och göra tricks. Det gick alltså ut på att få poäng under en viss tid för tricks man gjorde. Någon som har ett förslag på vad det kan vara för spel?
Citera
2008-09-17, 23:14
Medlem
coclss avatar
Tjo!

Söker ett spel till Wii som liknar Resident Evil eller Silent Hill. Vad jag är ute efter är skräck, skjuta, klura och smyga. Bra story och lång speltid är också en fördel. Tacksam för alla svar, om mod. anser att denna ligger fel, lås den gärna men hänvisa då till rätt ställe, tack.
Citera
2008-09-17, 23:30
Medlem
Amex88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 109740
Tänker du på Panzer General?

http://panzergeneral3.com/screenshots/3.jpg

http://img.hexus.net/v2/gaming/screenshots/panzerds/panzer_3.jpg
Jajaja! sweeet, tack som fan
Citera
2008-09-17, 23:37
Medlem
Kupos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4Degrees
Kom idag att tänka på ett spel jag minns att jag spelade hemma hos min kusin i ung ålder (det var antagligen i slutet på nittiotalet). Det var ett crosspel, du hade din cross och körde banor som absolut inte var "följ en väg och kom först i mål", utan du hade ett stort område (minns ett speciellt som var lite mars-landskap) med kullar och berg som du kunde åka runt vid och göra tricks. Det gick alltså ut på att få poäng under en viss tid för tricks man gjorde. Någon som har ett förslag på vad det kan vara för spel?

Det påminner om Motocross Madness. Där kunde man köra som du beskriver, men det fanns även möjlighet att köra efter banor.
Citera
2008-09-18, 01:13
Medlem
Ett pilbåge spel i windows 95 tror jag, vad heter den och hur kan man fixa den?

Man sköt balonger, fjärilar m.m. Fanns olika level Tror spelet hade grön bakgrundsfärg.
Senast redigerad av VolkanK 2008-09-18 kl. 01:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in