2009-01-20, 18:22
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av merxz
18 Wheels of Steel!

Fick tips om Euro Truck Simulator, kan säga att det är riktigt skoj.
Har testat 18 wheels och kan säga att Euro är betydligt bättre/roligare.

Men tack ändå för tipset.
Citera
2009-01-21, 09:43
Medlem
Fina Gubbens avatar
Jag letar efter ett gammalt SEGA(?) spel där man spelar som en tomte. Man ska döda ett elakt moln i slutet. Spelet var en favorit när jag var yngre men har tyvärr glömt bort namnet på det. Finns bilder på det i "retrosidorna" i senaste LEVEL.
Citera
2009-01-21, 14:17
Medlem
Flygande Öar

Hej jag spelade detta spelet runt 98 på pc.
Man hade en "flygande ö" och körde omkring med denna och letade upp andra "öar" och sköt ihjäl dom och samlade upp deras jord så att man kunde bygga en större ö. Om man fick en större ö fick man plats med fler vapen och kraftfullare motorer.
Citera
2009-01-21, 15:12
Medlem
KillLovelyPonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Jag letar efter ett gammalt SEGA(?) spel där man spelar som en tomte. Man ska döda ett elakt moln i slutet. Spelet var en favorit när jag var yngre men har tyvärr glömt bort namnet på det. Finns bilder på det i "retrosidorna" i senaste LEVEL.

Maila LEVEL och fråga?
Citera
2009-01-21, 16:15
Medlem
Threedots-deads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leesy
Hej jag spelade detta spelet runt 98 på pc.
Man hade en "flygande ö" och körde omkring med denna och letade upp andra "öar" och sköt ihjäl dom och samlade upp deras jord så att man kunde bygga en större ö. Om man fick en större ö fick man plats med fler vapen och kraftfullare motorer.

http://www.mobygames.com/game/windows/stratosphere-conquest-of-the-skies

Chansar på Stratosphere. Kan väl inte ha släppts alltför många ö-pangarspel det året.
Citera
2009-01-21, 21:35
Medlem
pygmyshrews avatar
Jag söker ett spel som jag spelade mycket för cirka 6-8 år sen, har väldigt luddiga minnen av det men spelet är ett sjöstrategispel som utspelar sig under 1600-1800 talet eller runt den tiden, man hade ett gäng hamnar som man kunde bygga ut med en massa fabriker kallade manufakturier, det som manufakturierna producerade kunde man sedan lasta på ett av sina skepp som sedan seglade iväg och letade upp andra hamnar där man kunde sälja sina varor.

Jag kommer ihåg att man hade en världskarta som man sedan satte ut "waypoints" på dit skeppen skulle segla, man kunde t.ex. sätta ett snabbgående fartyg att segla längs en kust för att hitta fler hamnar.

Man kunde utrusta skeppen med kanoner, ammunition och manskap i hamnarna för att sedan attackera fiendeskepp och då gick man in i en realtidsvy som visade skeppen på nära håll, sedan var man tvungen att manövrera skeppen så att man hade bredsidan mot fienden och då kunde gå loss på honom.
Det är inte spelet Port Royale men väldigt snarlikt, speciellt stridsdelen liknar det spelet väldigt mycket.

Det är svårt att beskriva exakt vad man ser i huvudet när man tänker på spelet men jag hoppas att någon kan med denna knapphändiga information säga mig vilket spel det är då jag längtar efter att spela det igen.

tack på förhand
Citera
2009-01-21, 22:14
Medlem
JollyRogerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pygmyshrew
Jag söker ett spel som jag spelade mycket för cirka 6-8 år sen, har väldigt luddiga minnen av det men spelet är ett sjöstrategispel som utspelar sig under 1600-1800 talet eller runt den tiden, man hade ett gäng hamnar som man kunde bygga ut med en massa fabriker kallade manufakturier, det som manufakturierna producerade kunde man sedan lasta på ett av sina skepp som sedan seglade iväg och letade upp andra hamnar där man kunde sälja sina varor.

Jag kommer ihåg att man hade en världskarta som man sedan satte ut "waypoints" på dit skeppen skulle segla, man kunde t.ex. sätta ett snabbgående fartyg att segla längs en kust för att hitta fler hamnar.

Man kunde utrusta skeppen med kanoner, ammunition och manskap i hamnarna för att sedan attackera fiendeskepp och då gick man in i en realtidsvy som visade skeppen på nära håll, sedan var man tvungen att manövrera skeppen så att man hade bredsidan mot fienden och då kunde gå loss på honom.
Det är inte spelet Port Royale men väldigt snarlikt, speciellt stridsdelen liknar det spelet väldigt mycket.

Det är svårt att beskriva exakt vad man ser i huvudet när man tänker på spelet men jag hoppas att någon kan med denna knapphändiga information säga mig vilket spel det är då jag längtar efter att spela det igen.

tack på förhand

Känns inte helt rätt men det skulle inte kunna vara sid meiers pirates?
http://img.gamespot.com/gamespot/images/2004/reviews/915017_20041129_screen003.jpg
Citera
2009-01-21, 22:26
Medlem
pygmyshrews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JollyRogers
Känns inte helt rätt men det skulle inte kunna vara sid meiers pirates?
http://img.gamespot.com/gamespot/images/2004/reviews/915017_20041129_screen003.jpg

Njaaa, sid meiers remake på pirates är väl rätt så nytt?
Det här är äldre än så, skulle tippa på runt 98-01, Win XP fanns inte under den tiden kommer jag ihåg så det måste vara innan det.
Citera
2009-01-22, 01:17
Medlem
UAAs avatar
Citat:
Piratspel

Kan inte vara cutthroats? Clicky
Citera
2009-01-22, 02:04
Medlem
JollyRogerss avatar
Citat:
Njaaa, sid meiers remake på pirates är väl rätt så nytt?
Det här är äldre än så, skulle tippa på runt 98-01, Win XP fanns inte under den tiden kommer jag ihåg så det måste vara innan det.

Ahh jag förstår. Läste lite slarvigt. Då tror jag som UAA att cutthroats: Terror on the High Seas kan vara det du söker. Det kom väl ut 1999 tror jag.
Citera
2009-01-22, 07:45
Medlem
Continental Ops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kissapa
Jag söker PSX spel som man måste ha spelat genom! Helst RPG eftersom de inte åldras lika mycket. Jag har spelat MGS, FFIX, Chrono Cross och ska sätta mig med FFVII snart. Fler förslag uppskattas!
eftersom du säger helst RPG, vagrant story
Citera
2009-01-22, 09:21
Medlem
Kissapa: Började spela Breath of Fire 3 igår och är verkligen ett spel du inte borde missa. Började även på Grandia vilket också är ett bra spel men som är dubat vilket jag verkligen inte står ut med.

Föresten någon som vet vad Grandia kan vara värt? Det är original versionen och inte Exclusive som jag antar är något i stil med platinum.
Senast redigerad av kr0owe 2009-01-22 kl. 09:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in