2009-01-18, 00:06
Medlem
Pepsi_maxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pepsi_max
Söker ett spel från mitten av nittiotalet kanske. Man är typ en agent som ger sig på olika banor, fienderna är antingen blåa, röda eller vita och ändrar färg och går saktare ju mer man skjuter på dem, när dem sedan är döda så kommer det upp en gravsten som det står R.I.P. på. Spelet innehåller även nycklar man ska samla för att komma vidare. Någon som vet vad jag menar?

Hittade det själv, Secret Agent hette spelet. Fasiken vilken nostalgitripp
Citera
2009-01-18, 06:52
Medlem
XXtazys avatar
Söker något soft, relativt simpelt puzzelspel att fördriva tid med! Älskade Portal och World of Goo, Crayon Physix Deluxe var också trevligt. Helst ett nyare spel men äldre går också utmärkt
Citera
2009-01-18, 17:38
Medlem
Drunkpunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amalgamate
Söker spel som är i samma stuk som Age of empires och red alert.
Några tips?
Stronghold Crusaders, rekommenderas varmt!
Citera
2009-01-18, 18:58
Medlem
Söker ett spel från runt 95-97 till PC eller altenativt MAC. Man gick runt i olika värdar och var en gubbe som såg ut som den klassiska amerikanska "hjälten". Olika värdar bla en där de var ett godisland osv. Man såg det uppifrån och man kunde ha olika vapen. Det var nog ett barnvänligt spel då jag och polarna lirade det på fritids. Ledsen för dålig beskrivning men de är allt jag kommer ihåg.
Citera
2009-01-19, 09:54
Medlem
Archie_s avatar
Letar efter ett spel från NES eller SNES, det jag kommer ihåg av det var att det var rätt likt Zelda men att man hade en jojo som vapen istället och var strandsatt på en ö eller nått liknande. Man blev också uppäten av en val under nån gång under spelet och lirade någon eller några nivåer i dess mage.

Någon som känner igen det ?
Citera
2009-01-19, 12:33
Medlem
xnines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Archie_
Letar efter ett spel från NES eller SNES, det jag kommer ihåg av det var att det var rätt likt Zelda men att man hade en jojo som vapen istället och var strandsatt på en ö eller nått liknande. Man blev också uppäten av en val under nån gång under spelet och lirade någon eller några nivåer i dess mage.

Kan det vara EarthBound?
Citera
2009-01-19, 16:53
Medlem
teowinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Archie_

Star Tropics till NES låter det som.
Citera
2009-01-19, 16:55
Medlem
Neroxxs avatar
Söker något simulator spel av någon typ med lastbil?
Alla tips välkomnas.
Citera
2009-01-19, 16:56
Medlem
teowinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Alla tips välkomnas.

Har ingen som helst erfarenhet av trucksimulatorer(!) men har hört talas om Euro Truck Simulator. Har dock ingen aning om det är bra eller dåligt.

http://www.eurotrucksimulator.com/
Citera
2009-01-19, 16:58
Medlem
Neroxxs avatar
Tackar för tipset, ska testas.
Citera
2009-01-19, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Alla tips välkomnas.
http://www.youtube.com/watch?v=mB1zWEhgrLs

Citera
2009-01-19, 17:22
Medlem
Tja!

Jag skulle vilja ha lite tips på skjutspel till Xbox 360, som jag precis köpt.

Kravet är att man ska kunna spela 4st kompisar mot varandra hemma i soffan. Unreal tournament 3 är det enda jag fått tips om hittills.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in