Ett spel i 2D där man styr en trollkarl. Varje bana bestod av ett fyrkantigt rum, med trollkarlen placerad i något hörn av rummet, varpå man skulle ta sig förbi en massa hinder till det det andra "hörnet" på rummet. Dessa hinder bestod exempelvis av låsta dörrar, fallgropar, stenar som ska knuffas ner. Stegar, och i en bana...köttätande växter som tuggar i sig en om man kommer för nära dem. Har för mig att det
inte gick att hoppa med gubben. Om man gjorde fel någonstans på vägen skulle man upptäcka det senare och fick därför starta om alltihopa. Minns att det var ruggigt kul, men svårt!
Man kunde spela multiplayer (flera gubbar i samma bana) och hjälpa varandra att nå målet. Det fanns flera banor att välja mellan, men den version jag körde var en demo, så då gick det bara att spela runt 5 banor.
Den första banan var på något form av slott. Den enklaste banan i hela spelet, då man bara skulle gå upp för några stegar. Andra banor som jag minns är en djungelbana med köttätande växter, en grotta, uppe bland molnen där man går ut och in genom en massa hus.
Spelet är ganska gammalt, spelade det redan '99. Vet inte om det är äldre än så. Så om någon känner till detta spel, shoot!