2009-01-17, 00:27
Medlem
Söker..

Ett spel i 2D där man styr en trollkarl. Varje bana bestod av ett fyrkantigt rum, med trollkarlen placerad i något hörn av rummet, varpå man skulle ta sig förbi en massa hinder till det det andra "hörnet" på rummet. Dessa hinder bestod exempelvis av låsta dörrar, fallgropar, stenar som ska knuffas ner. Stegar, och i en bana...köttätande växter som tuggar i sig en om man kommer för nära dem. Har för mig att det inte gick att hoppa med gubben. Om man gjorde fel någonstans på vägen skulle man upptäcka det senare och fick därför starta om alltihopa. Minns att det var ruggigt kul, men svårt!

Man kunde spela multiplayer (flera gubbar i samma bana) och hjälpa varandra att nå målet. Det fanns flera banor att välja mellan, men den version jag körde var en demo, så då gick det bara att spela runt 5 banor.

Den första banan var på något form av slott. Den enklaste banan i hela spelet, då man bara skulle gå upp för några stegar. Andra banor som jag minns är en djungelbana med köttätande växter, en grotta, uppe bland molnen där man går ut och in genom en massa hus.

Spelet är ganska gammalt, spelade det redan '99. Vet inte om det är äldre än så. Så om någon känner till detta spel, shoot!
Citera
2009-01-17, 01:06
Medlem
XXtazys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av un_Hannes
Hallå!
Jag söker ett spel som endast baserar sig på strategi, dvs. inte t.ex. WC3 där man behöver finmotorik och reaktionsförmåga. Vore tacksam om någon kunde tipsa om något bra spel
Heroes of Might and Magic-serien, Total War-serien
Citera
2009-01-17, 01:39
Medlem
devilspawns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rode
söker Flygplansspel Förutom Flight Simulator?!?!?!
Ska det vara en simulator eller ska man kunna skjuta osv?
Isåfall rekommenderas Crimson Skies!
Citera
2009-01-17, 01:50
Medlem
Amalgamates avatar
Söker spel som är i samma stuk som Age of empires och red alert.
Några tips?
Citera
2009-01-17, 01:57
Medlem
Cotillions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amalgamate
Några tips?

Starcraft och Warcraft, tips är att kolla upp civilisation också
Citera
2009-01-17, 02:11
Medlem
devilspawns avatar
Citat:
Några tips?
Empire Earth 1&2, Age of mythology
Citera
2009-01-17, 10:31
Medlem
JollyRogerss avatar
Citat:
Några tips?

Rise of nations
Citera
2009-01-17, 15:29
Medlem
Brulizes avatar
Citat:
Några tips?

Act of war, command and conquer, paraworld
Citera
2009-01-17, 17:30
Medlem
Zequrs avatar
Glad om någon skulle hjälpa mig

En gång hade jag ett spel, eller om det var en demo, jag minns inte. Iaf, så var man en pojke som gick runt med en stor el-laser pistol och sköt och sprang ifrån skuggmonster. Problemet är att jag inte alls minns vad spelet heter, tillverkare eller hur gammalt det är. Hjälp mig? Vet du vilket spel det är eller hur jag kan leta reda på det själv?

Spelet är 2D, och grafiken är lite pixlig men inte extremt. Man börjar med att hoppa ur en exploderande hiss i ett område med gula klippväggar. Lite senare i spelet måste man skuta ner hängande dinosaurieskellet för att inte deras skuggor ska äta en, lite senare skjuter man även sönder en del av berget för att komma förbi, och då ÖSER det ner skuggmonster ur hålet. Finns även undervattensbannor kommer jag ihåg. Känner någon till dehär spelet? Skuggmonstrerna är ganska små, svarta, flytiga, apliknande saker
Citera
2009-01-17, 19:59
Medlem
pinkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zequr

Det enda spelet jag kan komma tänka på är Out of This World, eller Another World som det också kallas.

edit: Nej nu var jag ju dum. Det finns ju ett spel som heter Heart of Darkness, det är nog det du menar.
Citera
2009-01-17, 23:22
Medlem
Zequrs avatar
Heart of darkness var det ja! :9
Citera
2009-01-17, 23:37
Medlem
Pepsi_maxs avatar
Söker ett spel från mitten av nittiotalet kanske. Man är typ en agent som ger sig på olika banor, fienderna är antingen blåa, röda eller vita och ändrar färg och går saktare ju mer man skjuter på dem, när dem sedan är döda så kommer det upp en gravsten som det står R.I.P. på. Spelet innehåller även nycklar man ska samla för att komma vidare. Någon som vet vad jag menar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in