2010-07-30, 04:10
Medlem
bondenisses avatar
Jag söker ett spel till playstation 1, där man är en liten figur som vandrar runt i en fantasy värld, och jag har ett svagt minne av att man ska lära sig ett nytt språk på ett ställe, så jag var tvungen att skriva upp alla ord och sedan memorera dom.
Man går typ på en karta sen så kommer man till ett ställe och går uppdrag där. Första stället är ditt hem, ett träd eller nått.

Hjälp mig nu

EDIT: kom just på att man kunde låsa upp delar av världen och sedan lägga ut "byggnader" som sedan blev en stad eller en "dungeon". hoppas det hjälpte
Citera
2010-07-30, 13:29
Medlem
Hasselhoffs avatar
Jag söker gamla Championship Manager-spel (från säsongerna 97 till 03) som funkar till Windows 7 på svenska eller engelska. (Därefter har managerspelen blivit så jävla "realistiska" - det tar åratal att spela en säsong och den mesta av tiden måste man sköta en massa "politiska" uppgifter. Jag vill köpa spelare, träna och spela matcher - that's it!).

Har testat ett antal olika varianter på TB, men inte fått de att funka.

Är dessa gamla spel inte kompatibla med Win 7?

Har ni andra förslag på liknande managerspel (utan all skit med media, stadionhantering, gnäll från spelare osv.)?
Citera
2010-07-30, 16:11
Medlem
MrHumpes avatar
Ska iväg nu strax, så snabba svar hade varit extremt uppskattat då jag kan starta nerladdningen direkt så det är färdigt när man är hemma!

Letar efter VÅLDSAMMA spel, älskar SoF II Double Helix, Postal 2 osv. osv.

Finns det flera FPS-spel med riktigt våldsam karaktär och massvis med gore och blod som går att lira, som inte ligger på Bioshocknivån när det kommer till det grafikmässiga?

Även sniperspel med mycket smygande hade uppskattats! Älskar dessa.
Citera
2010-07-30, 16:14
Medlem
EdgeofEndings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrHumpe
Ska iväg nu strax, så snabba svar hade varit extremt uppskattat då jag kan starta nerladdningen direkt så det är färdigt när man är hemma!

Letar efter VÅLDSAMMA spel, älskar SoF II Double Helix, Postal 2 osv. osv.

Finns det flera FPS-spel med riktigt våldsam karaktär och massvis med gore och blod som går att lira, som inte ligger på Bioshocknivån när det kommer till det grafikmässiga?

Även sniperspel med mycket smygande hade uppskattats! Älskar dessa.

manhunt?

går ut på att va så sjuk som möjligt
Citera
2010-07-30, 16:17
Medlem
MrHumpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdgeofEnding
manhunt?

går ut på att va så sjuk som möjligt

Tack för ett snabbt svar!
Fler svar uppskattas!

Synd att det var 3rd person view, men ska klart bli en spelsession ändå
Citera
2010-07-30, 16:47
Bannlyst
vad heter det nya mmorpg spelet som är som GTA? man väljer mellan polis eller tjuv
Citera
2010-07-30, 16:53
Medlem
EdgeofEndings avatar
a.p.b

all point bullentin, men det är ganska dåligt^^
Citera
2010-07-30, 21:38
Medlem
Strejkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hasselhoff
Jag söker gamla Championship Manager-spel (från säsongerna 97 till 03) som funkar till Windows 7 på svenska eller engelska. (Därefter har managerspelen blivit så jävla "realistiska" - det tar åratal att spela en säsong och den mesta av tiden måste man sköta en massa "politiska" uppgifter. Jag vill köpa spelare, träna och spela matcher - that's it!).

Har testat ett antal olika varianter på TB, men inte fått de att funka.

Är dessa gamla spel inte kompatibla med Win 7?

Har ni andra förslag på liknande managerspel (utan all skit med media, stadionhantering, gnäll från spelare osv.)?

CM 01/02 är gratis och funkar på W7. Du måste dock ha senaste patchen.
Citera
2010-07-30, 23:57
Medlem
Sista_Bossens avatar
Jag söker det senaste, bästa racing/bil-spel som gjorts!
Citera
2010-07-31, 12:48
Medlem
RaggyMuffins avatar
Söker ett spel jag lirade för ca 9 år sen men la av för jag kunde fan inte komma vidare det.

Det lilla jag minns är från det är:

Första delen utspelar sig på en ubåt
Ubåten fraktar en alien eller något liknande i frysrummet(tror det var där inne iaf) och det börjar brinna och man får order av kaptenen att man ska gå och släcka elden med eldsläckaren som hänger utan för dörren till frysrummet. Misslyckas man så blir man indragen i rummet och slaktad.
Citera
2010-07-31, 13:13
Medlem
kundvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaggyMuffin
Söker ett spel jag lirade för ca 9 år sen men la av för jag kunde fan inte komma vidare det.

Det lilla jag minns är från det är:

Första delen utspelar sig på en ubåt
Ubåten fraktar en alien eller något liknande i frysrummet(tror det var där inne iaf) och det börjar brinna och man får order av kaptenen att man ska gå och släcka elden med eldsläckaren som hänger utan för dörren till frysrummet. Misslyckas man så blir man indragen i rummet och slaktad.

Skulle kunna vara Prisoner of Ice.
Citera
2010-07-31, 13:19
Medlem
RaggyMuffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kundvagn
Skulle kunna vara Prisoner of Ice.

Tack, det var det.

Såg dock bättre ut i mitt minne and vad youtube visade mig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in