2008-12-17, 21:36
Medlem
Skabbens avatar
Jag söker ett mysigt spel till 360:n jag kan spela tillsammans med min flickvän. Något väldigt lättspelat som man lätt kan komma in i och lätt avsluta och komma tillbaka till. Det kan vara allt från frågesport till äventyrsspel. Måste inte heller vara multiplayer men det hade ju varit trevligt.

Någon som har några förslag?

(PM:a mig gärna.)
Citera
2008-12-17, 22:26
Medlem
capzyLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skabben
Jag söker ett mysigt spel till 360:n jag kan spela tillsammans med min flickvän. Något väldigt lättspelat som man lätt kan komma in i och lätt avsluta och komma tillbaka till. Det kan vara allt från frågesport till äventyrsspel. Måste inte heller vara multiplayer men det hade ju varit trevligt.

Någon som har några förslag?

(PM:a mig gärna.)

Guitar Hero brukar vara något som tjejer kan tänka sig att spela
Citera
2008-12-18, 00:53
Avslutad
Jag och en polare är lediga i ett bra tag frammåt. Så nu behöver jag ett tips på ett multiplayer spel som vi kan fördriva tiden med. (xbox 360)

Har lirat igenom The army of two redan.
Så nu söker jag fler tips. Det ska vara ganska enkelt och roligt, har kikat lite på warhammer bland annat. Kan det vara något? någon som har fler tips? Helt enkelt ett spel där två pers kan springa runt och kötta lite.

PM går bra
Citera
2008-12-18, 00:59
Medlem
Nemesis1s avatar
Undrar om någon känner till detta spel:

Det är ett DOS-spel på svenska, man åker i en liten rymdfarkost fram på en bana genom rymden... Man ser farkosten framför sig hela tiden och den glider fram på en bana som syns från ett tredimensionellt perspektiv, den åker fram på underlag i olika färger och måste köra runt/hoppa över hål som leder ut i rymden, klossar och "eldunderlag"... Målet är att komma enda fram till slutet av den långa, raka hinderbanan... Spelet kommer med spydiga kommentarer (på svenska, som sagt) då man dör, kör man in i en vägg får man läsa meddelanden som "...men väggen var hårdare" eller "letar du efter kaninhål?"...

Någon som spelat detta spel och minns vad det heter??
Citera
2008-12-18, 02:06
Medlem
Nemesis1s avatar
Jag kom ihåg vad spelet hette: Kosmo

Det går att ladda ner på denna sida, tillsammans med lite andra gamla hederliga spel som Auts, Chip's Challenge, Kye, Lemmings, mm...

http://hem.passagen.se/kimpasida/minispel.html
Citera
2008-12-18, 14:16
Bannlyst
Söker 2D bil-spel som liknar death rally!
Citera
2008-12-18, 15:23
Medlem
JollyRogerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juhani
Söker 2D bil-spel som liknar death rally!

Slicks N slide
Citera
2008-12-18, 16:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JollyRogers
Slicks N slide

haha! Inte riktigt så gammalt
Citera
2008-12-18, 17:02
Medlem
Ingen aning men Rock 'N Roll Racing kanske? :P
Citera
2008-12-18, 17:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kr0owe
Ingen aning men Rock 'N Roll Racing kanske? :P

Rock N Roll Racing är också tufft men spelet jag söker har ungefär samma kameravinkel som Death Rally, dvs. Bilarna ser mycket mindre ut i jämförelse med Rock N Roll Racing!
Citera
2008-12-18, 18:25
Medlem
Q-Q-Qs avatar
juhani: Det är inte Offroad du menar? Visserligen ett gammalt Nintendo-spel, men vad vet jag... Gammalt bilspel och 2D - nostalgi!
Citera
2008-12-18, 20:04
Medlem
keyboardcowboys avatar
Bor ihop med en polare nu..

Vill hitta nå spel som vi kan köra tillsammans.. och ett tag.. typ diablo 2 (har man ju kört lite:P).. ni förstår.. typ nå skönt RPG eller Hearts of Iron eller något..

Jag har rätt dålig data så inga supernya spel :/

Kan slänga in denna fråga här också..

någon som kan nå sköna spel till xbox 360 som man kan lira 2 på ? (co op, sport spel, allt!)

helst spel som varar ett tag.. (inte bara ett game på 30 min :P)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in