2010-06-20, 21:22
Bannlyst
Jag söker ett spel i vilket man styr ett land i världen på Världskartan. Man får styra landets ekonomi, infrastrukur och så vidare. Man bygger upp sitt land och sedan kan man kriga mot andra länder tror jag. Men det är inget krigsspel egentligen. Jag kommer ihåg att det verkade väldigt komplicerat och det var därför jag gav upp innan jag hann lägga namnet på huvudet. Tack på förhand
Citera
2010-06-20, 21:51
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xtremist
Jag söker ett spel i vilket man styr ett land i världen på Världskartan. Man får styra landets ekonomi, infrastrukur och så vidare. Man bygger upp sitt land och sedan kan man kriga mot andra länder tror jag. Men det är inget krigsspel egentligen. Jag kommer ihåg att det verkade väldigt komplicerat och det var därför jag gav upp innan jag hann lägga namnet på huvudet. Tack på förhand

Making History The Calm and The Storm?

Påminner om brädspelet Risk
Citera
2010-06-20, 22:01
Medlem
Mean-Machines avatar
Citat:
Europa Universalis, kanske?
Citera
2010-06-20, 22:21
Medlem
Threedots-deads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nymphlix
Tyvärr är inget av dem det jag söker efter Gillade dock både Dead rising och Left 4 Dead men inget av dem får till det som jag vill ha utav ett zombiespel.
Tror tyvärr inte att det finns något sådant spel. Närmaste man kan komma är väl denna mod till GTA 4:
http://www.gtagarage.com/mods/show.php?id=8702

Citat:
Ursprungligen postat av gronbuske
Titan Quest! Det är askul.
Kan man köra TQ story mode i coop?

Citat:
Europa Universalis som någon nämnt eller kanske något av Hearts of Iron spelen.
Citera
2010-06-20, 22:36
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Threedots-dead
Kan man köra TQ story mode i coop?

Jag och min bror körde det iallafall.
Citera
2010-06-20, 22:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Making History The Calm and The Storm?

Påminner om brädspelet Risk

Citat:
Ursprungligen postat av Mean-Machine
Europa Universalis, kanske?

Citat:
Europa Universalis som någon nämnt eller kanske något av Hearts of Iron spelen.
Tror inte att det är något av dem men jag ska testa Europa Universalis, spelet är inget WWII spel, det påminner om något turbaserat men jag är inte helt säker på att det är det. Tror i princip man kunde vara alla land i världen, det såg inte ut att hända så mycket på världskartan utan man hade mest paneler att styra via. Tack för alla svar i alla fall
Citera
2010-06-20, 22:44
Medlem
Nymphlixs avatar
Citat:
Tror tyvärr inte att det finns något sådant spel. Närmaste man kan komma är väl denna mod till GTA 4:
http://www.gtagarage.com/mods/show.php?id=8702

Okej tack för tipset, får kolla in det!

Btw, ja man kan köra campain TQ i co-op.
Citera
2010-06-23, 01:13
Medlem
Indianas avatar
Ett spel likt Dungeon Siege serien, Diablo, Titan Quest, Baldur's Gate etc.
Vill ha rpg ovanfrån, och gärna mycket känsla i det. Hade någon kunnat komma med förslag så hade det uppskattats sjukt mycket!
Citera
2010-06-23, 01:29
Medlem
Sixfeetunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indiana
Vill ha rpg ovanfrån, och gärna mycket känsla i det. Hade någon kunnat komma med förslag så hade det uppskattats sjukt mycket!

Hmm.. Sacred, Neverwinter Nights 1-2 och Silver är ju de första som kommer upp i huvudet. Inga höjdare dock enligt mig själv då jag inte riktigt gillar genren.
Senast redigerad av Sixfeetunder 2010-06-23 kl. 01:32.
Citera
2010-06-23, 19:28
Medlem
KentLangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indiana
Kanske ska pröva Fallout 2?
Citera
2010-06-23, 21:07
Medlem
Freddex4s avatar
Jag hade ett spel till SNES en gång i världen, som jag nu inte minns namnet på... Det var ett bilspel, där bilarna hade ögon, det fanns en gul en blå och en röd bil att välja mellan minns jag.. Har för mig att det var gjort i 3D. Vet att förklaringen suger men om någon har nån aning om vad det kan heta så tell me
Citera
2010-06-23, 22:07
Medlem
Undrar om det finns datorspel i lärosyfte på högskolenivå? Anatomi, fysiologi etc. Vore väldigt intressant att ta del av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in