2008-10-13, 07:00
Medlem
Exabytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sam_elof
Gillar spel som Fallout 2, Morrowind, Oblivion, Hitman-spelen, GTA-spelen, Max Payne 1 och 2. Letar efter nåt nytt, ge mig rekommendationer på spel inom dessa spels kategorier.

Fallout 3 släpps den 30:e denna månad om jag inte minns fel. Har spelat båda föregångare (som enligt mig är de bästa spel som gjorts) och när jag provade F3 här om dagen så kan jag inte påstå att jag blev besviken.
Citera
2008-10-13, 15:29
Medlem
truperts avatar
Hmm ett spel då.

Jag har för mig det fanns beta-versioner ute bara för ett tag sedan. Tror det var svenska utvecklare.

Ett strategispel där man var på en planet och skulle försvara sig mot fienderna som kom i omgångar. Man fick bygga lasertorn(?) i början, samtidigt var man tvungen att få energi som var små ljusa bollar som flög runt. Man byggde "skördare" som med hjälp av laser bröt sten. Allt man byggde var tvunget att vara nära tidigare byggnader för att länkas samman. Man kunde senare bygga bombtorn av olika slag. Fienderna var ufon av lite olika slag. Vad heter spelet?
Citera
2008-10-13, 16:13
Medlem
Söker ett flashspel där man är på mars och ska bryta mineraler i marken. Man får nån maskin till hjälp som båda är helikopter och grävare (så man kan flyga upp ur hålen) man får passa sig så att man inte får slut på bränsle nere i ett hål. Sen kan man uppgradera sin bil med.

Edit: nvm jag hitta de det. http://www.theflashwarez.com/funny-games/859/mars-miner.html
eller vafan de funkar ju inte.
Senast redigerad av Fistor 2008-10-13 kl. 16:29.
Citera
2008-10-13, 16:29
Medlem
Inbillads avatar
Jag söker ett spel till PSX. Det är ett användargjort spel, ett av de så kallade Net Yarazoo? Ett spel för två spelare där man ska ta sig igenom labyrintliknande banor på tid och skjuta ihjäl fiendeenheter, gammalt koncept men jävligt kul.

Perspektivet är uppifrån och spelet är nära framtid, lite rymdmiljö. Ena spelaren har en blå dräkt och den andra lila. Spelet följde med en demo-cd till en Playstationtidining -98 eller så.

Någon som vet något om spelet eller Net Yarazoo-genren i allmänhet?
Citera
2008-10-13, 22:22
Medlem
LoTiXs avatar
Textbaserat internetspel jag spelade för kanske 6-8 år sedan någon gång. Man loggade in och byggde sin arme genom att man fick pengar var 4e timme, sedan kunde man attackera andra personer och vinna mark och pengar på detta. Man kunde bygga luft-, mark- och vattenbaserade fordon samt bygga upp sitt försvar. Förstärka murarna var en stor klumpsumma minns jag. Man kunde gå med i klaner och tävla om att vara de som vunnit mest eller hade de största gemensamma rikedomarna.
Citera
2008-10-13, 23:40
Medlem
Söker ett spel där man spelar som tyskarna under 2:a världskriget.

Det ska vara ett Medal Of Honor liknande spel.
Citera
2008-10-14, 01:53
Medlem
Kissapas avatar
Jag söker ett spel till PC som jag lirade i mina yngre dagar, runt 1996. Spelet i fråga var ett horror FPS i samma anda som hexen, det enda jag kommer ihåg var en kyrka och läskiga skrik i bakgrunden. Det kan mycket väl vara hexen jag tänker på men är inte säker.
Citera
2008-10-14, 02:03
Moderator
memymos avatar
Blood 1?

Edit: det enda jag kan komma ihåg som hadde en kyrka i sig och var ett "skräck" spel.
Citera
2008-10-14, 02:55
Medlem
Exabytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kissapa
Jag söker ett spel till PC som jag lirade i mina yngre dagar, runt 1996. Spelet i fråga var ett horror FPS i samma anda som hexen, det enda jag kommer ihåg var en kyrka och läskiga skrik i bakgrunden. Det kan mycket väl vara hexen jag tänker på men är inte säker.

Hexen: Beyond Heretic är ett first person shooter-spel som utvecklades av Raven Software, publicerades av id Software och släpptes av GT Interactive den 16 mars 1996. Bild

Blood är ett datorspel från 1997 utvecklat av Monolith Productions och utgivet av GT Interactive. Bild

Blood Omen - Legacy Of Kain
When you awake, you’re in an eerie crypt. But the location isn’t the only thing that’s changed. You are now a vampire, and you possess an intimidating appearance that’s sure to keep strangers at a safe distance.
Bild
Citera
2008-10-14, 10:16
Medlem
Jivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kissapa

Heretic kanske? Vill minnas att det är ganska likt Hexen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Heretic_(computer_game)
Citera
2008-10-14, 10:30
Medlem
Bergieees avatar
Söker...

Jag letar efter ett ställe att köpa nämnda spel.

Spelet i fråga heter Conqueror och är urgammalt. Spelet är en salig blandning av riddarmoment. Typ dueller, Jousting, Storma slott, Sköta armébataljer, sköta sitt slott med "omnejd" osv osv. Om någon vet var jag kan få tag i det här igen så vore jag oerhört tacksam.

Tack på förhand (håller tummarna)
Citera
2008-10-14, 10:44
Medlem
Bergieees avatar
Bortse från förra posten

Hittade på det med hjälp av en arbetskompis så ni behöver inte bry er om förra posten.

Tack anyways (även om ingen ens hann svara )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in