2008-09-22, 22:49
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pluvius
Hej.
Söker spel med mörkt, dystopiskt, urbant tema. Typ Bladerunner-miljö.
Kanske Blade Runner. Gammalt peka-klicka spel från Lucas arts som funkar bra på XP.
Citera
2008-09-23, 08:01
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinky_M
Kanske Blade Runner. Gammalt peka-klicka spel från Lucas arts som funkar bra på XP.

...som dessutom är jävligt bra.
Ett av få spel som på ett någorlunda realistiskt sätt lyckas förmedla känslan i ett dystopiskt samhälle.
Jag gillar det som fan och att det finns 8 eller om det var 9 olika slut gör inte saken sämre.
Citera
2008-09-23, 15:00
Medlem
preens avatar
Jag spelade ett spel på sega för jävligt längesen, vill gärna veta vad det heter, så här kommer ett försök till att förklara spelet:

Det är ett fightingspel på sega, spelet var enkelt tills tredje nivån (tror jag) där man mötte någon djungel-gubbe (kanske en boss) som hade en gitarr som han spelade på som var en attack typ, klarade aldrig denna nivån dock, spelade hos en kompis.

Ett till spel förresten, nu kommer världens sämsta förklaring, men aja, kommer inte ihåg vilken konsoll men jag tror det var sega, iaf, kommer ju fan inte ens ihåg vad man skulle göra ju, man var typ en doktor (eller clown, vettefan) som skulle göra en massa uppdrag, det enda minnet jag har från spelet var att man flög i något fordon, antagligen en liten helikopter eller något vid en speciell level (eller under hela spelet, vet inte faktist).

All hjälp uppskattas. Tack på förhand.
Citera
2008-09-23, 17:11
Medlem
JimGooses avatar
Vad finns det för spel som påminner om "The settlers" originalet?
Känner till att det finns ett flertal efterföljare så behövs inget tips om dom.

Söker även spel som liknar Interstate 76

Söer även spel som liknar Carmageddon
Citera
2008-09-23, 17:32
Medlem
Linkerts avatar
Indie plattfom spel! Har du ett tips, länka!
Citera
2008-09-23, 17:33
Medlem
SLR-08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnnamedPlayer
Boulder dash?
tyvärr inte det :/
Citera
2008-09-23, 19:12
Medlem
viktorslows avatar
Halloj, jag kommer ihåg att jag för x antal år sedan spelade ett "escape the room" game, vad jag kommer ihåg är att det är ett relativt stort rum, i slutet öppnar man en lucka i golvet efter att man har krånglat med någon slags hemmabio anläggning. Vill också minnas att det fanns gott om forumtrådar om man googlade runt lite så det är antagligen ett av dem större room spelen.

Vet att förklaringen är rätt (väldigt) luddig. Men kommer inte ihåg så värst mycket mer.. Men någon som spelat igenom det vet förhoppningsvis vilket spel jag pratar om.

EDIT: Hittade spelet, det hette "OUT" file#1.
Senast redigerad av viktorslow 2008-09-23 kl. 19:39. Anledning: Hittade spelet.
Citera
2008-09-23, 20:52
Medlem
G_ls avatar
Söker relativt nytt spel, inte specifikt, som innehåller action och tankespel.
exempel hitman, har dock spelat igenom det.
Citera
2008-09-24, 00:44
Medlem
303experiences avatar
Söker ett gammalt DOS-spel

Hej!

Jag söker ett gammalt DOS-spel jag lirade som liten.

Spelet gick ut på att man skulle föra en studsande boll/kula längs en gång gjord av plattor. Man var hela tiden tvungen att hålla den studsande bollen på planen. Vissa plattor sprack när man hoppade på dem, dessa kunde man bara hoppa på en gång. Ramlade man ner i den svarta bakgrunden dog man. Målet var att föra bollen till slutet där det fanns en ruta det stod EXIT på. Banan rörde sig hela tiden framåt och man kunde inte backa med bollen så man var hela tiden under stress.

Det är lite svårt att förklara så jag ritade en bild i paint för att underlätta.

http://i34.tinypic.com/292pq9j.jpg

Spelet är troligtvis från tidigt 90-tal.
Citera
2008-09-24, 01:28
Medlem
Armons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G_l
Söker relativt nytt spel, inte specifikt, som innehåller action och tankespel.
exempel hitman, har dock spelat igenom det.

Half-Life 2 innehåller mycket action och lite klurighet.
Penumbra: Black Plague innehåller mycket klurighet och lite action.

Penumbra är dock väldigt läskigt, undvik det om du ogillar skräck.
Citera
2008-09-24, 11:08
Medlem
T-bens avatar
Spel som liknar Bioshock

Tjena. Jag har precis avslutat Bioshock på XBOX360 och skulle behöva ett nytt projekt. Kan nån rekommendera ett likande spel? Det jag söker är en bra och engagerande story och gärna lite klurig problemlösning.
Citera
2008-09-24, 12:28
Medlem
Den som sökte efter realistiska spel

AMERICAS ARMY! Kommer knappast närmare verklighet än så i krigsspel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in