2008-07-09, 10:59
Medlem
repeaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VolkanK
Förslag på Agatha Christi och Sherlock Holmes liknande spel???
Cruise For A Corpse? Väldigt, väldigt gammalt iofs..
Citera
2008-07-09, 17:51
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VolkanK
Förslag på Agatha Christi och Sherlock Holmes liknande spel???
Du vet att det finns en hel uppsjö av spel baserade på just Sherlock Holmes? Consulting Detective-serien är väl de mest kända.
Citera
2008-07-09, 20:23
Medlem
Gitarr-simulator

Vet inte om man ska kalla det spel-sök eller bara letande av allmän programvara, men here goes.

Finns det någon slags gitarr-simulator där man kopplar in gitarren och spelar efter noter, typ som Guitar Hero fast på riktigt?
Någon som vet?

Tack på förhand
Thizzle
Citera
2008-07-09, 20:36
Medlem
grithors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thizzle
Vet inte om man ska kalla det spel-sök eller bara letande av allmän programvara, men here goes.

Finns det någon slags gitarr-simulator där man kopplar in gitarren och spelar efter noter, typ som Guitar Hero fast på riktigt?
Någon som vet?

Tack på förhand
Thizzle

Guitar Pro
Citera
2008-07-09, 21:09
Bannlyst
Stealthspel?

Jag är sugen på ett nytt stealthspel till min 360. Ett spel där man ska smyga runt och döda sina fiender utan att bli sedd. Letar efter någonting som liknar t.ex Splinter Cell-serien.

Någon som kan rekomendera något smygspel?
Citera
2008-07-09, 22:39
Medlem
Don Toros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dosigo
Jag är sugen på ett nytt stealthspel till min 360. Ett spel där man ska smyga runt och döda sina fiender utan att bli sedd. Letar efter någonting som liknar t.ex Splinter Cell-serien.

Någon som kan rekomendera något smygspel?

Hitman kanske? Metal Gear solid (Jag gillar dock inte MGS så mkt, för japanskt, men många tycker det är bra)
Citera
2008-07-10, 10:46
Medlem
Big_Bites avatar
Tja, första besöket här.
Jag söker ett spel som kom med på ngn dator-tidnings cd-skiva för en herran massa år sedan som en tease.

Minns bara att det handlade om att man var två snubbar i dräkter som skyddade mot skott samt biologisk krigsföring.
Allt medans man jagade någon slags aliens som hade blivit upptäckta av "de onda"(ryssen kanske).

Till sin hjälp hade man vapen som kunde alterera mellan hagelgevär, maskingäver, sniper, granatkastare you name it.

Aliensen föddes ur ägg som stod planterade lite överallt.

Ngn som har ett hum om vad jag pratar om?

EDIT: Aliensen såg ut som förvuxna spindlar och attackerade genom att hoppa på en och börja snaska på kroppen.
Och sköt man sönder deras ägg har jag för mig att ibland så kom det ut småspindlar som var ännu ettrigare och hungrigare.
Senast redigerad av Big_Bite 2008-07-10 kl. 10:51.
Citera
2008-07-10, 22:31
Bannlyst
Liknande spel som Half Life 2 ?

Tja! Har alltid haft en skitdator, max kapabel till att spela röj. Men nu i sommar har jag införskaffat en riktig gamingdator! Tänkte jag skulle testa nåt av de bättre spelen, och mindes nån artikel om "Half life 2 - bästa spelet någonsin". Ssagt och gjort, jag laddade ner HL2 och blev helt fast efter 5 min. Spelade igenom hela spelet, samt HL1 och de två episoderna på en vecka.

Nu skulle jag gärna ha tips på nåt liknande spel (helst inom FPS-genren). Tacksam för svar

Edit: Datorn klarar troligen av det mesta (GeForce 8800)
Senast redigerad av LaBatYD 2008-07-10 kl. 22:35.
Citera
2008-07-11, 01:18
Bannlyst
finns det några riktigt realistiska stealth och sniper spel? helst båda i samma spel alltså tex smyga runt i ventilations trummorna och blåsa skallen av turkar eller helt enkelt sätta kniven i ryggen?
tacksam för svar :-)
till datorn såklart
Citera
2008-07-11, 01:28
Medlem
MiniGangsters avatar
Söker spel med mycket action i, typ Max Payne, F.E.A.R och de flesta andra FPS spel.. Skulle vara toppen om man kunde se sin char på samma sätt som i Max Payne, tredje person tror jag det heter. Ska helst vara single player då jag ska tanka det
Citera
2008-07-11, 01:35
Medlem
grithors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big_Bite
Tja, första besöket här.
Jag söker ett spel som kom med på ngn dator-tidnings cd-skiva för en herran massa år sedan som en tease.

Minns bara att det handlade om att man var två snubbar i dräkter som skyddade mot skott samt biologisk krigsföring.
Allt medans man jagade någon slags aliens som hade blivit upptäckta av "de onda"(ryssen kanske).

Till sin hjälp hade man vapen som kunde alterera mellan hagelgevär, maskingäver, sniper, granatkastare you name it.

Aliensen föddes ur ägg som stod planterade lite överallt.

Ngn som har ett hum om vad jag pratar om?

EDIT: Aliensen såg ut som förvuxna spindlar och attackerade genom att hoppa på en och börja snaska på kroppen.
Och sköt man sönder deras ägg har jag för mig att ibland så kom det ut småspindlar som var ännu ettrigare och hungrigare.

Kan de vara MDK 2?
Citera
2008-07-11, 03:08
Medlem
SkinnyFistss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaBatYD
Tja! Har alltid haft en skitdator, max kapabel till att spela röj. Men nu i sommar har jag införskaffat en riktig gamingdator! Tänkte jag skulle testa nåt av de bättre spelen, och mindes nån artikel om "Half life 2 - bästa spelet någonsin". Ssagt och gjort, jag laddade ner HL2 och blev helt fast efter 5 min. Spelade igenom hela spelet, samt HL1 och de två episoderna på en vecka.

Nu skulle jag gärna ha tips på nåt liknande spel (helst inom FPS-genren). Tacksam för svar

Edit: Datorn klarar troligen av det mesta (GeForce 8800)

Half-Life är på sätt och vis in a league of its own, visst finns det många spel som härmar seriens stil, men de flesta är inte ens i närheten av lika bra. Två FPS som gör något eget och lyckas förträffligt är dock Deus Ex och Chronicles of Riddick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in