2009-01-26, 07:58
Bannlyst
Det här blir en svår för er.

Söker ett spel som är urgammalt. Det enda jag minns är att man kan klicka på saker. Typ "unlock" och klicka på en dörr.. Eller "talk" och klicka på dörren så kommer text" You cant talk with that".

Man ser en bild framför sig hela tiden så får man klicka sig fram. Första "Biten" är en dörr som man ska komma in i. Sedan är det ett vattenfall lite längre fram. Mkt gammalt spel. Usch enda jag kommer ihåg av det.
Citera
2009-01-26, 08:01
Medlem
Tsubasas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blåhäst
Hej jag söker ett spel om man kan spela i webbläsaen, det skulle vara kul med ett spel där man får bygga upp sin by eller stad, ska hälst gå att spara!

Prova Rivality
Citera
2009-01-26, 08:30
Medlem
Hired Guns: The Jagged Edge och Brigade E5: New Jagged Union borde du kolla upp om du inte redan gjort det. Hired Guns är iaf omgångsbaserade strider, men har för mig att striderna i Brigade E5 är i realtid med pausfunktion.

Sen finns ju Silent Storm som är riktigt kul. Dungeon Cleaners verkar riktigt kul också men det finns tyvärr inte på engelska än http://www.fz.se/spel/dungeon-cleaners/pc
Citera
2009-01-26, 09:43
Medlem
Dexxys avatar
Senaste Heroes of Might & Magic, kanske?
EDIT: Kanske inte följer dina kriterier, men det är ett sjujäkla bra tbt-spel.
Citera
2009-01-26, 09:55
Medlem
teowinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knivskuren

Söker ett spel som är urgammalt. Det enda jag minns är att man kan klicka på saker. Typ "unlock" och klicka på en dörr.. Eller "talk" och klicka på dörren så kommer text" You cant talk with that".

Man ser en bild framför sig hela tiden så får man klicka sig fram. Första "Biten" är en dörr som man ska komma in i. Sedan är det ett vattenfall lite längre fram. Mkt gammalt spel. Usch enda jag kommer ihåg av det.

Den beskrivningen skulle passa in på rätt många spel... Men kanske Myst/Riven?
Citera
2009-01-26, 11:42
Medlem
XXtazys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knivskuren

Shadowgate till NES?
Citera
2009-01-26, 12:27
Medlem
Jensofswedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XXtazy
Shadowgate till NES?

Shadowgate fanns för övrigt till Mac också

Passar in på många spel men skulle kunna vara Shadowgate/Uninvited/Deja Vu eller vilket spel som helst
Citera
2009-01-26, 20:00
Moderator
MondoBizarros avatar
Infogade tråden "turn based tactics"

/Mod

Citera
2009-01-26, 20:17
Medlem
GuitarPROs avatar
Det där GTA liknande spelet till 360, då man är till hälften robot eller nåt.
Man kan lära sig att hoppa skithögt, bli skitstark och lyfta bilar och grejor..

Vad heter det?

Kasst spel, men är sugen på lite mindless destruction nu!
Citera
2009-01-26, 20:31
Medlem
teowinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GuitarPRO
Det där GTA liknande spelet till 360, då man är till hälften robot eller nåt.
Man kan lära sig att hoppa skithögt, bli skitstark och lyfta bilar och grejor..

Vad heter det?

Kasst spel, men är sugen på lite mindless destruction nu!

Crackdown?
Citera
2009-01-27, 12:10
Medlem
thespeedmasters avatar
Tja! Undrar om någon vet ett eller flera spel där man är snut och då menar jag inte SWAT eller så utan att man går runt som snut, typ som GTA IV fast man är snut, eller jag kanske har lite för höga krav men vill att det ska vara så realistiskt som möjligt. Vet ni något annat realistiskt där man kör bil och kan gå runt och inte är snut?

Vill gärna ha svar.
Jag har XBox 360 och dator med vista så att ni vet villka förslag.

MVH thespeedmaster.
Citera
2009-01-27, 12:54
Medlem
JollyRogerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thespeedmaster
Tja! Undrar om någon vet ett eller flera spel där man är snut och då menar jag inte SWAT eller så utan att man går runt som snut, typ som GTA IV fast man är snut, eller jag kanske har lite för höga krav men vill att det ska vara så realistiskt som möjligt. Vet ni något annat realistiskt där man kör bil och kan gå runt och inte är snut?

Vill gärna ha svar.
Jag har XBox 360 och dator med vista så att ni vet villka förslag.

MVH thespeedmaster.

True Crime: New york är ganska kul, fast kass story mot slutet. Fast det kompenseras av de roliga sidouppdragen du får. Allt från att stoppa hemlösa som slåss på gatan till att stoppa en pågående våldtäkt i en lägenhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in