2010-03-26, 19:51
Medlem
bicepts91s avatar
Letar efter ett spel som man spelade när man var yngre!

Man var en cowboy, man ska döda/skjuta på antingen stora spindlar och på gubbar. Någorlunda bra grafik.
Finns inte så mycket mer att säga, har så små luckor utav spelet! Tror det var stora spindlar i spelet också...
Citera
2010-03-26, 22:13
Medlem
CamilleDelacours avatar
Okej jag söker namnet på ett gammalt PC spel. Handlade i vilket fall om en utomjording som hade sönder Sveriges historia på något vis och man blev skickat tillbaka till medeltida Sverige för att reparera dessa skador eller något sådant.. Karaktären man spelade var en blond tjej som hette Svea och man fick besöka olika delar av Sverige såväl Arboga som Stockholm. Har totallt tappat namnet på detta spel och skulle bli väldigt glad om någon kan hjälpa mig!
Citera
2010-03-26, 23:20
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CamilleDelacour
Okej jag söker namnet på ett gammalt PC spel. Handlade i vilket fall om en utomjording som hade sönder Sveriges historia på något vis och man blev skickat tillbaka till medeltida Sverige för att reparera dessa skador eller något sådant.. Karaktären man spelade var en blond tjej som hette Svea och man fick besöka olika delar av Sverige såväl Arboga som Stockholm. Har totallt tappat namnet på detta spel och skulle bli väldigt glad om någon kan hjälpa mig!

Oh, det var ju riktigt kul! Har det nånstans ska se om jag hittar det.

EDIT: Tillbaka till historien heter det.
Citera
2010-03-26, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bicepts91
Letar efter ett spel som man spelade när man var yngre!

Man var en cowboy, man ska döda/skjuta på antingen stora spindlar och på gubbar. Någorlunda bra grafik.
Finns inte så mycket mer att säga, har så små luckor utav spelet! Tror det var stora spindlar i spelet också...

http://en.wikipedia.org/wiki/Outlaws_(1997_video_game) kanske? Vet inte om det är spindlar i spelet men är ett äldre cowboy spel som jag minns jag körde :P

Tänkte passa på att fråga efter ett spel som jag har suktat efter ett tag, vet inte om det finns. Jag har stött på moddar och några spel som liknar det jag vill ha. Iaf det är ett multiplayer spel där en person är en "Commander" och spelar spelet som ett RTS, restrerande personer spelar spelet som ett FPS. Jag ville ha ett spel som liknar Battlefield, men med en commander som ger order, ungefär waypoints vad man ska ta över. Vilken stad man ska inta och så vidare.
Jag testade gratis spelet Savage 2, men det var inte riktigt det jag letade efter. Jag var inte så förtjust i konceptet med ett melee orienterad fantasy spel. Jag är ute efter ett spel i battlefield anda. Har hittat några moddar tex Empires en mod till HF2 men inte testat den då jag inte äger HF2. Är det någon som känner till ett spel som passar in på denna beskrivning?
Citera
2010-03-26, 23:23
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zhonn
http://en.wikipedia.org/wiki/Outlaws_(1997_video_game) kanske? Vet inte om det är spindlar i spelet men är ett äldre cowboy spel som jag minns jag körde :P

Tänkte passa på att fråga efter ett spel som jag har suktat efter ett tag, vet inte om det finns. Jag har stött på moddar och några spel som liknar det jag vill ha. Iaf det är ett multiplayer spel där en person är en "Commander" och spelar spelet som ett RTS, restrerande personer spelar spelet som ett FPS. Jag ville ha ett spel som liknar Battlefield, men med en commander som ger order, ungefär waypoints vad man ska ta över. Vilken stad man ska inta och så vidare.
Jag testade gratis spelet Savage 2, men det var inte riktigt det jag letade efter. Jag var inte så förtjust i konceptet med ett melee orienterad fantasy spel. Jag är ute efter ett spel i battlefield anda. Har hittat några moddar tex Empires en mod till HF2 men inte testat den då jag inte äger HF2. Är det någon som känner till ett spel som passar in på denna beskrivning?

Inga spindlar i outlaws inte men för övrigt ett otroligt bra spel.
Citera
2010-03-26, 23:24
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zhonn

Har hört att brothers in arms är ungefär vad du letar efter.
Citera
2010-03-26, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gronbuske
Har hört att brothers in arms är ungefär vad du letar efter.

Kollade in det, men verkar sakna Commander läget jag letade efter. Skulle vilja att en person hela tiden sitter och dirigerar folket, vad man ska osv.
Citera
2010-03-27, 00:23
Medlem
CamilleDelacours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gronbuske
Oh, det var ju riktigt kul! Har det nånstans ska se om jag hittar det.

EDIT: Tillbaka till historien heter det.
Tack så hemskt mycket!
Citera
2010-03-27, 02:29
Medlem
Dark_drivers avatar
Jag söker namnet på 3 gammla spel. ett är ett när man genom att klicka med musen ska fånga bollar å stänga in dom i mindre å mindre utrymen. det andra är ett där man ska lägga ut ledningar på tid som det sen kommer vatten ur. och det tredje är ett där man går runt i olika laburinter å rum man kan öppna dörrar å sjuter med någon typ av hagelbösa.
Citera
2010-03-27, 08:35
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dark_driver
Jag söker namnet på 3 gammla spel. ett är ett när man genom att klicka med musen ska fånga bollar å stänga in dom i mindre å mindre utrymen. det andra är ett där man ska lägga ut ledningar på tid som det sen kommer vatten ur. och det tredje är ett där man går runt i olika laburinter å rum man kan öppna dörrar å sjuter med någon typ av hagelbösa.

3:e skulle kunna vara wolfenstein 3d de andra 2 har så många versioner så jag vet inte vad de gamla heter...
Citera
2010-03-27, 10:26
Medlem
Heaven23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heaven23
Efter att ha avklarat både Mass effect 2 och Dragon Age Origins nu så känner jag att jag vill hitta ännu ett spel som är outstanding single player. Jag kommer att ladda ner det, så det är bara single player jag är intresserad av. Spel som liknar Mass Effect 2 och Dragon Age Origins letar jag efter, men för lite variation så hade det inte varit helt fel med ett fps denna gången. Helst inte hur gammalt som helst, jag är tyvärr lite av en grafikbög. Har redan spelat både crysis och warhead, även om jag finner både en smula överskattade. Tack på förhand.

Bumpar denna, då jag nu klarat Awakening också och är återigen spellös?
Citera
2010-03-27, 13:14
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heaven23
Bumpar denna, då jag nu klarat Awakening också och är återigen spellös?

Bioshock, Fear, Stalker? Annars är The Witcher ett snyggt och jävligt bra rpg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in