2008-12-03, 00:31
Bannlyst
Undrar om det finns något "Civilization" liknande spel?
Citera
2008-12-03, 00:35
Medlem
KaoseTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred.Raskulv
Undrar om det finns något "Civilization" liknande spel?
Rekommenderar Anno 1701 och Empire Earth 2.
Citera
2008-12-03, 00:45
Medlem
Trance_Nations avatar
Tjena.
Jag har sökt detta spel rätt länge nu och börjar bli tokig på att jag inte hittar det.
Spelet är till pc, jag spelade det ca år 1999-2000.
Det går ut på att man åker runt i en bil och ska skuta på andra bilar. Jag har för mig att man kan byta vapen på bilen.
Spelet är i 2d tror jag, och man kollar (snett?) uppifrån för att se bilen. Det ser ut som om man är på någon alienplanet iallafall, mycket mörka färger/lava.
När jag tänker på spelet får jag upp bilder i huvudet att bilarna såg ut som spindlar, och får även med lite alien-grönt-slem, men kan ha fel.
Jag trodde att jag hade hittat spelet när jag såg Vigilante 8, och Vigilante 8 sägs påminna om Interstate 76. Ingen av dom passar dock in på grafiken jag minns.

Jag fyller in mer om jag kommer på något mera.
Tack på förhand!
Citera
2008-12-03, 02:19
Medlem
NeonHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRealPirate
Tjena, jag söker ett grymt multiplayerspel. Något som vet om något? Jag och min polare har lirat sönder alla som vi brukar lira, t ex Company of heroes, CoD 4, CoD WaW, Live for speed, Hearts of iron 2, CS osv.. Spelar inte direkt någon roll vad det är för typ av spel, bara det är underhållande och att man inte tröttnar allt för fort på det. Det får gärna funka att lira över Hamachi, eller eventuellt online trots att det är nerladdat

Tack på förhand
Left 4 dead är ju ett perfekt co-op lir.
Citera
2008-12-03, 03:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trance_Nation
Tjena.
Jag har sökt detta spel rätt länge nu och börjar bli tokig på att jag inte hittar det.
Spelet är till pc, jag spelade det ca år 1999-2000.
Det går ut på att man åker runt i en bil och ska skuta på andra bilar. Jag har för mig att man kan byta vapen på bilen.
Spelet är i 2d tror jag, och man kollar (snett?) uppifrån för att se bilen. Det ser ut som om man är på någon alienplanet iallafall, mycket mörka färger/lava.
När jag tänker på spelet får jag upp bilder i huvudet att bilarna såg ut som spindlar, och får även med lite alien-grönt-slem, men kan ha fel.
Jag trodde att jag hade hittat spelet när jag såg Vigilante 8, och Vigilante 8 sägs påminna om Interstate 76. Ingen av dom passar dock in på grafiken jag minns.

Jag fyller in mer om jag kommer på något mera.
Tack på förhand!

min första tanke, till du började prata om aliens och slem, var death rally
http://www.gamespot.com/pc/driving/deathrally/
Citera
2008-12-03, 07:42
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svindelmannen

Wow det hade jag glömt av. tack ska du ha! ska spela det nu med samma.
Citera
2008-12-03, 09:27
Medlem
Trance_Nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svindelmannen

Mjaa, Det liknar det där rätt myket, fast det där hade endå bra grafik jämfört med det jag menar.
Jag har för mig att man kunde "äta" sig igenom väggar på spelet oxo, Men det är bara en tanken som poppar upp, kan vara helt fel
Edit: Grafilken liknar Command and conquer: Tiberian sun. Dom små bilarna som åker runt där och så. Liknar det typ.
Senast redigerad av Trance_Nation 2008-12-03 kl. 09:30.
Citera
2008-12-03, 11:25
Medlem
Söker spännande men inte allt för krävande spel

Hey, tänkte bara kolla med er vad ni har för tips på äventyrs/action/skräck/lösa gåtor spel, som inte är allt för krävande tänkte införskaffa ett att ha på bärbar med 512 mb ram , sunkigt graffe, 1.7ghz processor.
Alla tips är välkommna.
Citera
2008-12-03, 11:35
Bannlyst
snes spel

spelade ett gammalt snes spel med någar kompisar för 9 år sedan. det var ett skjutspel där man gick runt i en filmstudio tror jag och man kunde spela 2 player. minns att första bossen var en stor robot av nåt slag som istället för ben hade 2 band. kommer även ihåg att man såg allt uppifrån. nu undrar jag om nån vet vilket spel jag menar och skulle vara tacksam om ni berättade
tack på förhand
Citera
2008-12-03, 11:44
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metaladdict
spelade ett gammalt snes spel med någar kompisar för 9 år sedan. det var ett skjutspel där man gick runt i en filmstudio tror jag och man kunde spela 2 player. minns att första bossen var en stor robot av nåt slag som istället för ben hade 2 band. kommer även ihåg att man såg allt uppifrån. nu undrar jag om nån vet vilket spel jag menar och skulle vara tacksam om ni berättade
tack på förhand
Super Smash TV
Citera
2008-12-03, 12:18
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ûbersoft
Hey, tänkte bara kolla med er vad ni har för tips på äventyrs/action/skräck/lösa gåtor spel, som inte är allt för krävande tänkte införskaffa ett att ha på bärbar med 512 mb ram , sunkigt graffe, 1.7ghz processor.
Alla tips är välkommna.

The Lost Crown, skulle jag säga.
Småmysigt men emellanåt kusligt spel.
Blir riktigt kul när man får tag i diverse "spökjägarprylar" och får i uppdrag att bl a fota spöken nere i skumma grottor.
Citera
2008-12-03, 13:31
Medlem
klassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klassa
söker ett bra bilspel till 360 som har split screen-multiplayer, fattar inte varför dom tagit bort detta på många nya spel i genren.
ingen som vet något?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in