2008-09-21, 15:54
Medlem
hjälp att hitta Äventyrsspel att skaffa

Hej skulle vilja spela något skoj äventyrsspel på datorn, äventyr, deckare, kriminologi (typ CSI) eller något liknande.

Det viktiga är att det är på Svenska.

CSI spelen älskar jag med dom är tyvärr inte på svenska.

Det ska vara ett spel som är roligt!!

Någon som har bra tips??
Citera
2008-09-21, 16:15
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommos
Hej skulle vilja spela något skoj äventyrsspel på datorn, äventyr, deckare, kriminologi (typ CSI) eller något liknande.

Någon som har bra tips??

Ett som tyvärr inte åldrats med behag är ju Polis-serien, framförallt Polis 3 som jag gillade som fan när det kom.
Jag försökte få igång det för inte allt för länge sen, men det krävs nästan en patch för att få det att starta och företaget har inte längre kvar några filer på nätet, som jag kunnat hitta iaf.

Vilket är synd, för spelet rör sig mest kring spaning och förhör och det är faktiskt kul att sitta med en välkänd knarkare/småbrottsling framför sig och försöka lista ut hur man ska få honom att försäga sig...
Citera
2008-09-21, 17:17
Medlem
kvadds avatar
Citat:
Hej

Någon som vet om det finns något roligt sjukhusspel att spela på datorn?

Hospital Tycoon möjligen? Ganska gammalt men briljant.
Citera
2008-09-21, 17:30
Medlem
Armons avatar
Citat:

Någon som har bra tips??

"Diamantmysteriet i Rosemond Valley" uppfyller alla kriterier förutom det sista.
Citera
2008-09-21, 18:25
Medlem
ShmotZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armon
"Diamantmysteriet i Rosemond Valley" uppfyller alla kriterier förutom det sista.

Alltså att det är inte roligt?
Citera
2008-09-21, 22:13
Medlem
Har en halvgammal Laptop med helt OK prestanda (exemplevis Mafia funkar bra) och söker ett strategispel, gärna där man utvecklar städer osv. men gärna ngt i stil med C&C Red Alert 2 med! Inga sega eller för spexiga lir såsom Warcraft.
Halvavancerade lir helt enkelt!
Danke bitte.
Citera
2008-09-21, 22:59
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batesapple
Har en halvgammal Laptop med helt OK prestanda (exemplevis Mafia funkar bra) och söker ett strategispel, gärna där man utvecklar städer osv. men gärna ngt i stil med C&C Red Alert 2 med! Inga sega eller för spexiga lir såsom Warcraft.
Halvavancerade lir helt enkelt!
Danke bitte.

Sins of a Solar Empire, som jag tjatar om gång efter gång...
Men det ÄR verkligen så jävla bra!
Citera
2008-09-22, 01:53
Medlem
KeanoManus avatar
I väntan på att alla sportspel ska komma med en ny utgåva så är det extremt dött på spelfronten. Finns det något relativt nytt tycoon-spel som är värt att testa? Relativt nytt betyder 2008, sent 2007 om det är extremt bra. Spelar egentligen ingen roll vilken typ av affärsidé man ska försöka sig på i spelet så allt som bär namnet "Tycoon" eller som klart ingår i genren duger. Ej Prison Tycoon 4.

Vad har egentligen hänt med Tycoon-spelen? För några år sedan så ploppade dom upp som ogräs men nuförtiden så släpps det inga alls. Alltid älskat Tycoon-spel sen Airline Tycoon från runt 99/00. Ett utav dom bästa spelen som någonsin har släppts enligt mig.
Citera
2008-09-22, 02:11
Medlem
Armons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShmotZ
Alltså att det är inte roligt?

Precis.
Citera
2008-09-22, 15:36
Bannlyst
Roligt OS/knapptryckarspel?

När jag var liten spelade jag Barcelona OS till sega och det spelet var riktigt kul. Nu undrar jag därför om det finns något liknande spel till PC? Gärna av senare modell med lite bättre grafik och Multiplayer-möjlighet.
Citera
2008-09-22, 18:10
Medlem
Viruxezs avatar
Jag kommer ihåg ett spel som jag hade på en gammal PCgamer demo, dehär var nångång runt 1998 eller nått. Man var nån sorts Indiana Jones liknande snubbe som sprang runt i first person och klättrade i rep och öppnade dörrar i nått tempel. Ibland kom de små negrer med trämask som man fick slå ihjäl med karatehanden. Jag har väldigt bra minnen av detta spel och jag kommer fan inte ihåg vad det hette men jag vill så gärna få tag på det igen. Om någon känner igen de så säg, det hette något liknande med zuma nånting
Citera
2008-09-22, 21:58
Medlem
ShmotZs avatar
Jag letar ett spel som utspelade sig på medeltiden, man såg liksom i gubben, man skulle gå runt och lösa pussel ibland, skjuta ett vildsvin vad jag kommer ihåg, akta sig för vakter ibland osv osv.. Något med Atlantik/Atlantic eller dylikt heter det. Riktigt gammalt! Man Klickade med musen hur man ville gå vilka vägar man skulle ta osv!

Hoppas denna beskrivning fungerar, annars skulle jag bli glad om ni kom med förslag på liknande spel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in