2008-05-23, 20:37
Medlem
Shejkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guggo
Jag vill ha tips på spel där man äger en t.ex. restaurang
Inte något storyspel där man klarar spelet efter ett antal levlar, utan där du bara ska försöka få så mycket pengar och så bra tillbehör till stället du äger.

Pizza Tycoon
Ett jättemysigt gammalt spel. Det är gratis att ladda ned nu också, eftersom att det är så gammalt.
Citera
2008-05-23, 21:45
Medlem
Jag har nu länge letat efter ett spel som spelades mycket när man var yngre. Det var till antingen Win 95 eller Win 98!

I själva spelet är man en trollkarl eller liknande, tror han hade någons slags hatt på huvudet som skjuter magier. Det finns hissar och liknande och spelet är i 3D!

Mer info kan jag tyvärr inte ge, så hoppas någon kommer på de
Citera
2008-05-23, 23:39
Medlem
MiniGangsters avatar
Tjeeena, vad heter spelet där man kan göra egna djur? Typ korsa en panda och en haj, vet att det är relativt "nytt".
Citera
2008-05-23, 23:52
Medlem
Emokaninens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiniGangster
Tjeeena, vad heter spelet där man kan göra egna djur? Typ korsa en panda och en haj, vet att det är relativt "nytt".

Impossible Creatures?

http://www.gamespot.com/pc/strategy/impossiblecreatures/index.html?tag=tabs;summary
Citera
2008-05-24, 01:38
Medlem
marcusns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skallepaer_
Kanske skulle denna tråd klistras och bli en "vilket spel?" precis som det finns "vilken låt" i musikforumet och "vilken film?" i filmdelen?. Eftersom Qw4z1 fått svar och jag tänkte starta en tråd med samma topic så lånar jag denna lika gärna.

Jag söker namnet på ett spel som jag spelat på Amiga 500 en gång i tiden. Vad jag vet är spelet är ett "action-krigsspel" som ses från sidan. Är inte helt omöjligt att det utspelas under Gulf-kriget men inte alls säker.
Innan man ger sig ut på uppdrag får man välja vilka vapen man skall ha med sig som begränsas av att man bara kan ha med sig en viss vikt. Klassiker som m60, m16, granatkastare och granater finns. Man har även en kniv som jag vet att man kunde smyga upp bakom fienden och tyst snitta upp halsen på honom (var jäkligt ung då jag spelade detta och tyckte just den delen var jävligt fräsig)

Man kunde även krypa under lastbilar för att slippa bli upptäckt.

Hoppas ngn vet vad jag snackar om

Är det Airbourne Ranger?
Citera
2008-05-24, 01:56
Medlem
din kompiss avatar
Hoppas jag poster rätt nu... Söker ett flashspel där man skulle skjuta bort motsåndarens kulor. Kulorna var gula och röda. Det är det jag minns
Citera
2008-05-24, 01:59
Medlem
marcusns avatar
Hmm

Citat:
Ursprungligen postat av Nick Nack
Ett spel til C64. Man kör nåt rymdskepp eller liknande i en miljö som är av ögon och kött(?).
Har för mej att det inte var så skoj men att musiken var grym, och det är musiken jag är ute efter.

För att vara lite mer tydlig med vad jag menar med "ögon och kött" så har jag ritat en bild på hur spelet ser ut. (Skratta gärna åt mitt konstverk)
http://img503.imageshack.us/my.php?image=spelgs8.jpg

Någon som vet vad det är för spel eller ännu hellre har musiken från det!?!

R-Type ?
Citera
2008-05-24, 12:41
Medlem
Fairmounts avatar
Crystal Crazy?

Hej allihopa. Det är så att en god vän till min far är på besök över helgen, och han nämnde att han i sin glada ungdom spelade ett spel som heter Crystal Crazy. Han var mycket förtjust i detta spel, och vill gärna spela det igen. Det var till PC, och det gick ut på att man styrde en ko i ett rymdskepp, men mycket mer matnyttigt än så finns inte att gå på. Det vore av stor uppskattning om någon kunde hjälpa till att lösa mysteriet.
Citera
2008-05-24, 13:34
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fairmount
Hej allihopa. Det är så att en god vän till min far är på besök över helgen, och han nämnde att han i sin glada ungdom spelade ett spel som heter Crystal Crazy. Han var mycket förtjust i detta spel, och vill gärna spela det igen. Det var till PC, och det gick ut på att man styrde en ko i ett rymdskepp, men mycket mer matnyttigt än så finns inte att gå på. Det vore av stor uppskattning om någon kunde hjälpa till att lösa mysteriet.

Crystal Crazy var väl ett macspel om jag inte minns fel. Vet inget om nån PC-version i alla fall. Det var hursomhelst Ambrosia Software som gjorde det, samma killar som gjorde EV.

Du kan ju kolla här om det går att få tag i det på nåt sätt:
http://www.ambrosiasw.com/
Citera
2008-05-24, 14:27
Medlem
Fairmounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falukropp
Crystal Crazy var väl ett macspel om jag inte minns fel. Vet inget om nån PC-version i alla fall. Det var hursomhelst Ambrosia Software som gjorde det, samma killar som gjorde EV.

Du kan ju kolla här om det går att få tag i det på nåt sätt:
http://www.ambrosiasw.com/
Ja, mitt misstag. Det var tydligen ett macspel, men personen i fråga vill kunna spela det på PC.
Citera
2008-05-24, 14:39
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fairmount
Ja, mitt misstag. Det var tydligen ett macspel, men personen i fråga vill kunna spela det på PC.

Okej, tja det vore om det fanns nån macemulator som klarar av jobbet. Har ingen järnkoll på det där längre, men vet att Basilisk II klarade av att köra EV i alla fall. Kan vara värt att testa kanske.
Citera
2008-05-24, 23:11
Medlem
zundells avatar
Tjenare!

Söker ett spel som jag är ganska säker på att det heter "Svett". Det går helt enkelt ut på att man är DJ/bartender på en klubb och ska servera öl och musik åt folket. Till slut blir det väldigt stressigt och svettigt . Vore väldigt tacksam ifall någon vet vart jag hittar det.

/zundell

EDIT: Självklart hittade jag spelet nu. Finns att ladda hem här: http://www.e-game.com/Games/tabid/91/grm2id/54/Default.aspx
Senast redigerad av zundell 2008-05-24 kl. 23:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in