2008-11-01, 22:08
Medlem
silverrävens avatar
Hååg!

du söker förmodligen Skifree (på 30 kb)
Isf spelade jag det hos min farmor när jag var liten. Det hängde la med windows.?
Citera
2008-11-01, 22:35
Medlem
joddå det är exakt tvåan jag menade..men närja spelade det tänkte man ju inte mkt på vilket nr d va då:P eftersom d va farsan som fixade d åt mig
tack så mkt för hjälpen nu kan både jag och min syster få spela detta underbara spel igen
Citera
2008-11-02, 09:24
Medlem
Antifrezes avatar
söker spel....

Jag söker ett spel , vet inte om det finns något sådant men jag vill kunna bygga /renovera hus och sedan sälja dem och tjäna pengar på det hela ???

Om det finns något sådant spel skulle jag bli glad
Citera
2008-11-02, 12:52
Medlem
Jensofswedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imban
Hejsan jag saknar namnet på ett spel jag spelade på 90talet när jag var liten.. d började att man satt fast bunden på en stol i ett rum i paris sen skulle man ut i paris och göra lite dektektiv arbete typ... men mer än så kommer jag inte ihåg av det. någon som har någon aning om vad det är för spel jag pratar om?

Hmm, du menar inte Deja Vu? Fast det var nog i USA iofs...
Citera
2008-11-02, 15:12
Medlem
jocke_me_knivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wilcore
jag letar efter ett gammalt kalle anka spel(eller nån i det universumet). man spelar som en ninja anka med hel svart förklädnad. spelade det för längesedan hos en kompis, det var på sega genesis eller super nintendo. man hade en bo-stav som vapen.

nån som vet vad spelet hette?

Det var på supernintendo det fanns, men jag har inte klurat ut vad det hette på riktigt. Jag återkommer.
Har haft det på mitt snes en gång i tiden

edit.
Donald Duck in Maui Mallard ?!
http://www.gamereplay.se/index.phtml?navid=12&show=653
http://www.youtube.com/watch?v=f6Ah62qJMiY
Senast redigerad av jocke_me_kniven 2008-11-02 kl. 15:19.
Citera
2008-11-02, 17:44
Bannlyst
Söker ett pc-spel, det var nog det fösta jag spelade någonsin.

Det är ett 2d fightingspel i stil med tekken var mycket mycket sämre grafik såklart. Det fanns olika fighters man fick välja mellan. Dom enda jag kommer ihåg var en nonja som kunde göra sig osynlig, en kontorskille som vars hand var som en hypnosnurra och sista var en typ karategubbe som hette Koosack(stavning?).

Grymt om något vet vilket spel jag menar, det går säkert inte att spela på xp, men kasnke dosbox iaf
Citera
2008-11-02, 19:52
Medlem
FreeWilhelmFrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av warclown
Söker ett pc-spel, det var nog det fösta jag spelade någonsin.

Det är ett 2d fightingspel i stil med tekken var mycket mycket sämre grafik såklart. Det fanns olika fighters man fick välja mellan. Dom enda jag kommer ihåg var en nonja som kunde göra sig osynlig, en kontorskille som vars hand var som en hypnosnurra och sista var en typ karategubbe som hette Koosack(stavning?).

Grymt om något vet vilket spel jag menar, det går säkert inte att spela på xp, men kasnke dosbox iaf
Mortal Kombat?
Citera
2008-11-02, 20:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Antifreze
Jag söker ett spel , vet inte om det finns något sådant men jag vill kunna bygga /renovera hus och sedan sälja dem och tjäna pengar på det hela ???

Om det finns något sådant spel skulle jag bli glad

Build a lot, man har olika uppdrag man ska klara så får man nya banor m.m.

Roligt tidsfördriv iallafall

http://www.bigfishgames.com/download-games/2095/build-a-lot/index.html
Citera
2008-11-02, 22:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FreeWilhelmFree
Mortal Kombat?
nej det var tyvärr inte det
Citera
2008-11-03, 03:24
Medlem
negerapans avatar
Söker ett riktigt gammalt spel jag minns att jag brukade spela på nintendo 8bitars.

Man var en ängel av nåt slag, man kunde skjuta pilar, det fanns rätt många banor tror jag.
Gick man ut i högerhörnet så kom man på vänstersida, om ni förstår.
Mer än så minns jag inte, det var mer än 10 år sen jag spelade det.

Hjälp
Citera
2008-11-03, 03:30
Medlem
WrongTurn87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negerapan
Söker ett riktigt gammalt spel jag minns att jag brukade spela på nintendo 8bitars.

Man var en ängel av nåt slag, man kunde skjuta pilar, det fanns rätt många banor tror jag.
Gick man ut i högerhörnet så kom man på vänstersida, om ni förstår.
Mer än så minns jag inte, det var mer än 10 år sen jag spelade det.

Hjälp

Kid Icarus ?
http://www.youtube.com/watch?v=KSfS9w9_0kg
Citera
2008-11-03, 04:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ɽeᶑ
Började tänka på spelet SkiFree. Kommer inte ihåg om man blev jagad utav något monster, men jag kommer ihåg att man skulle akta sig för träd, snögubbar och hoppa på ramper.

Youtube Video. Wiki.

Edit: Tittade på videon igen och nu såg jag visst att man blev jagad av ett monster.

Exakt! Tack så mycket!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in