2009-12-27, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyra20
Okej,jag ska köpa MW2,Mass Effect,Da:O:Kotor1 och L4d2 tror jag.
Jag gillar action och fantasy, rollspel och en bra story.
Edit: Om jag byter ut L4d2 vilket annat kan du rekommendera?

Actionspel:
MW2
Borderlands (skitbra spel, fps spel med "diablo"-känsla)
L4D2
Bioshock (invänta 2an också, kanske e bra att ha spelat ut 1an så man vet vad man sysslar med)

Rollspel:
Dragon age: origins
Kotor-spelen
Fallout3

Ett bra riktmärke att gå efter kan vara att allt som BioWare rör vid blir till guld, om du hittar något släppt av dom kan du bara hoppa på chansen direkt imo
Citera
2009-12-27, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GOHUL
Hallå!

Jag hade tänkt och inhandla ett nytt spel till mitt 360 nu under mellandagarna men jag har dock ingen aning om vad jag ska köpa. Tänkte höra med er flashbackare om ni har några tips? Vad som helst bara, gillar det mesta. Har funderat på Fable 2(gillade ettan) och Fifa 10, är dom värda och köpa kanske? Det är ett plus om man kan köra co-op eller 2 players av något slag med det är inte ett måste.

Dessa spel har jag redan:

GTA IV
Halo trilogin
Guitar Hero 3, World Tour.
Gears of War
Cod 4

Tackar så länge

Ja vill tipsa om borderlands igen, jag körde det med en polare från start över lan på datorn och nötte säkert 30 timmar på 3 dagar bara för att det var så skoj, nu kör jag med lillebror (han fick det i julklapp) splitscreen över ps3an och det går riktigt bra. Hela spelet är verkligen gjort för multiplayer så man kan dela upp vapnena till den som behöver dom mest, lägga snipers längre bak eller vända på fiender som har mycket pansar i fram och är svaga i baken.

Spelet är ofta betygsatt som en 8a men jag ger det fan en 9.5-10 om man kör med en kompis igenom det, världens lackluster slut men det är resan dit som är rolig och replayvalue är stort iom att man måste spela igenom spelet 2 gånger minst för att bli max level och det finns "bazillions of guns" (citat från spelets baksida) utan att överdriva iom att statsen på dom är slumpmässigt genererade.
Citera
2009-12-27, 12:53
Bannlyst
co-op:
Left 4 dead(ettan går att plocka billigt) - spelat tjugotimmar på expert med en vän och fortfarande inte klarat första banan hahaha
Borderlands

Dead space finns billigt och är helt ok singleplayer.
Citera
2009-12-27, 13:34
Medlem
GOHULs avatar
Tack för tipsen alla. Det uppskattas verkligen Ska kika närmare på Borderlands som verkar intressant. L4D har jag på datorn så det hoppar jag över.

Kom gärna med fler tips!
Citera
2009-12-27, 19:40
Medlem
Xbox 360, frågesportspel

Hejsan, undrar om det finns något annat frågesportspel till xbox360 än "scene it?" typ något mer allmänbildat eller liknande? för jag har "scene it" men vore kul om man kunde använda kontrollerna till något annat med. Har googlar runt men finner inget, så är tacksam ifall någon vet. Tack
Citera
2009-12-27, 19:55
Medlem
antiadmins avatar
Måste man ha dem där speciella kontrollerna till scene it eller kan man använda vanliga?
Citera
2009-12-27, 20:06
Medlem
JollyRogerss avatar
Trivial Pursuit är ganska kul.
Citera
2009-12-28, 11:11
Medlem
thatdudes avatar
Spel?

Vilket spel är detta?
http://bajsknarkochhoror.se/spel.jpg

Tack på förhand!
Citera
2009-12-28, 11:45
Medlem
Det känns spontant som det officiella spelet från OS i Nagano 1998.
Citera
2009-12-28, 15:06
Medlem
vim_mortiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eurythmech
Det känns spontant som det officiella spelet från OS i Nagano 1998.

tror inte det är Nagano spelet, känner inte igen det alls och jag spelade det som fan när det släpptes till N64. känns mer som något online spel.
Citera
2009-12-28, 15:38
Medlem
pontan11s avatar
Någon som vet något kul "partyspel" till 360? Något kul spel man kan lira flera stycken på med flera kontroller (inte live). Inget sportspel
Citera
2009-12-28, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontan11
Någon som vet något kul "partyspel" till 360? Något kul spel man kan lira flera stycken på med flera kontroller (inte live). Inget sportspel

Guitar hero, Rockband tillochmed det här jävla Buzz.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in