Vad söker jag?
För jäkligt länge sedan, när jag var 14-15-16, besökte jag en "kompis", som jag lånade ett spel av och sedan aldrig träffade igen. Det är en jävla klassiker faktiskt, grejen med att låna spel av halvbekanta och sedan bryta kontakten då, någon som känner igen sig?
Ehrm, anyway, när jag gick från hallen till killens rum såg jag hans storebror som satt och spelade ett strategispel. När jag stack hem senare på kvällen (vi spelade dead or alive (fick storstryk, naturligtvis) och åt glass) så satt brodern fortfarande kvar och spelade samma spel. Om han nötte samma bana/session vet jag inte, men det slog mig att det måste vara ett jäkligt komplext spel och en gigantiskt stor bana om han nötte skiten flera timmar för ett spel.
Så, vart vill jag komma? Nej, jag söker faktiskt inte vilket spel han eventuellt hade spelat, det är mer eller mindre irrelevant. Det jag snappade upp från den korta stund jag såg skärmen och det som finns kvar av de söndertrasade flashbacks jag har är, förutom tanken om att banan måste ha varit stor, att enheterna såg åtminstone moderna ut, kanske till och med något futuristiska.
Det jag egentligen är på jakt på är ett strategispel med JÄKLIGT stora banor. Vi snackar _JÄKLIGT_ stora. Vi snackar banor där det ska ta mina enheter trekvart att åka över till motståndarens bas/baser, ett spel där det lönar sig att flygdroppa soldater/fordon/saker runtom på banan, eftersom det tar så JÄVLA länge att åka dit.
Jag vill dock inte ha några hästar och killar med spjut, jag vill ha pansarvagnar och kikarsikten, och det ska inte vara total annihilation.
Någon som har en aning om ett spel som kan tillfredställa mina våta spelgeografiska drömmar (grrrr..)?
Kram! (hade jag inte postat här redan? Tydligen inte

)