2008-03-19, 20:44
Medlem
Gammalt Amiga-spel

Ska testa med er om det är nån som känner igen det här. Ett av de första spel jag körde på Amiga när jag var liten. Det utspelar sig i en post-apokalyptisk framtid, och man kör runt i en röd pansarbil av något slag med kanoner monterade på och skjuter ner andra bilar. Det är top-down view på alltihop, påminner litet grand om Super Cars-seriens grafik. Då och då hittar man övergivna lagerlokaler där man kan hoppa ur bilen för att gå och undersöka dem, inne fanns det alltid mutanter som man kunde skjuta, ammunition och lådor med grejer i, och naturligtvis fanns det alltid nåt slags grönt, radioaktivt slem man var tvungen att undvika att trampa på. Jag har för mig att man var tvungen att tanka då och då, och då fanns det bensinstationer man kunde handla på. När man gick in i dem såg man en stor disk och bakom den stod ett biträde- ibland var det en liten töntig kille med glasögon tror jag, en annan var nån slags blond muskelknutte som stod och snurrade med en pistol.

Jag har letat och letat och letat efter det här spelet i mer än femton år nu, det är sån total nostalgi för mig, men jag kan inte hitta det. Nån som har en aning om vad det heter?
Citera
2008-03-20, 10:30
Medlem
direktörns avatar
Äldre PS1-spel

Jag är på jakt efter ett spel till PS1. Det var ett slags krigsspel med bilar. Det var många olika slags bilar med olika styrkor och vapen. Minns speciellt en monstertruck och en Humvee. Just Humvee har jag vaga minnen om den hette Warthog.
Banorna var lite skiftande. Minns bland annat Paris och taket bland skyskrapor i New York. Bör ha kommit mellan 1995-1997.
Senast redigerad av direktörn 2008-03-20 kl. 10:34.
Citera
2008-03-20, 11:09
Medlem
Naits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apolex
som fortsättning på min förra tråd så skriver jag här istället, hoppas att det blir bättre så men här har ni iaf
(Tack för dom svar jag fick förut på min tråd)
Tjao tjao

Nu är det dags att hosta ett lan igen. Fast känner för att spela lite nya spel och olika typer av spel. Hade tänkt mig att spela 3 av varje spel typ. Av dessa typer: rpg,fps,racing,strategi. Vi som hade tänkt lana är inga personer som spelar så mycket utan gör det mest för den sociala biten skulle jag tro. Så därför har vi inte så bra datorer heller utan som ni kan se nedan så har jag valt lite äldre spel som inte kräver så mycket. Men skulle gärna ha hjälp av att fylla i resten.

Än så länge har jag bestämt dessa:
rpg: Diablo2/***/***
fps: UT2004/Serious Sam/***
Racing: Nfs underground/***/***
Strategi: ***/***/***

Strategi : Dawn of war, warhammer 40k grymt roligt spel att lana på.

/nait
Citera
2008-03-20, 12:58
Medlem
Söker ett spel som man kan tänkas tycka om om man verkligen ÄLSKADE Warrior Kings.

Söker fortfarande efter något eget spel som man kan tycka om om man, igen, ÄLSKADE Uncharted Waters och Harvest Moon. Nått tradingspel och nått simulationsspel typ.
Citera
2008-03-20, 13:39
Medlem
Saffoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av direktörn
Jag är på jakt efter ett spel till PS1. Det var ett slags krigsspel med bilar. Det var många olika slags bilar med olika styrkor och vapen. Minns speciellt en monstertruck och en Humvee. Just Humvee har jag vaga minnen om den hette Warthog.
Banorna var lite skiftande. Minns bland annat Paris och taket bland skyskrapor i New York. Bör ha kommit mellan 1995-1997.

Kan det vara Twisted Metal 2?

http://www.gamespot.com/ps/driving/twistedmetal2/review.html?mode=gsreview
Citera
2008-03-20, 13:57
Medlem
Saffoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gagg_OLF
Söker fortfarande efter något eget spel som man kan tycka om om man, igen, ÄLSKADE Uncharted Waters och Harvest Moon. Nått tradingspel och nått simulationsspel typ.

Om du har en Gamecube finns ju Harvest Moon till den, samt ett spel vid namn Animal Crossing. Animal Crossing: Wild World finns också till Nintendo DS, om du äger en sån.
Citera
2008-03-21, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saffok
Om du har en Gamecube finns ju Harvest Moon till den, samt ett spel vid namn Animal Crossing. Animal Crossing: Wild World finns också till Nintendo DS, om du äger en sån.

Nej, är tyvärr en fattigman. Ej att konspirera tillsammans med vattuman.
Senast redigerad av gagg_OLF 2008-03-21 kl. 03:08.
Citera
2008-03-21, 13:57
Medlem
Tja

När jag var mindre fanns det ett spel på amiga, som jag spelade hos mina föräldrars kompis son... Jag ska försöka berätta så bra som möjligt hur det gick till:

Man var en "super-groda" och skulle rädda olika saker på olika levels, det fanns 5 levels eller så fanns det 5 världar med levels, kmr inte ihåg.

Kmr fan inte ihåg mer... Det är den enda ledtråden jag kan ge er. Finns massa spel som jag kmr ihåg svagt och vill spela, men kan inte förklara för då skulle det blir en jävligt dåligt förklaring.
Citera
2008-03-21, 14:34
Medlem
tjaboooos avatar
Tramble
http://www.classicamiga.com/images/stories/jreviews/games/S/superfrog%5BScreenshot%5D1.png
http://ulisses32.sitesled.com/amiga/soft/gry/superfrog.png
Citera
2008-03-21, 15:22
Medlem
Lars Vinterdäcks avatar
Söker snarlika spel

Hej!

Söker efter strategispel som är lite som simulatorer, ungefär som evil genius eller theme hospital.

Mina krav är att de ska vara relativt nya.
Citera
2008-03-21, 15:57
Medlem
SkinnyFistss avatar
Jag skulle vilja ha tipps på rollspel med väldigt underhållande karaktärsskapande och utvecklingssystem. Alltså gärna mer än att bara ställa in några stats och ge karaktären ett par skills och sedan se dessa växa varje gång man går upp i level.
Citera
2008-03-21, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars Vinterdäck
Hej!

Söker efter strategispel som är lite som simulatorer, ungefär som evil genius eller theme hospital.

Mina krav är att de ska vara relativt nya.

Även om det är gammalt, prova Dungeon Keeper; du kommer inte ångra dig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in