2007-09-22, 21:42
Medlem
Grifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyrokemi
Nej, inte det. Är jag hundra på.

Dungeon Keeper var det! Man tackar.

Oooh, Dungeon Keeper, fan vad länge sen det var man spelade det. =P Synd att Bullfrog är dött.
Citera
2007-09-23, 16:53
Medlem
Krackshots avatar
Goddagens!

Jag söker ett spel... Det enda jag kommer ihåg om det här spelet är att det har ordet "Sun" i namnet. Det var ett RPG ifrån mitten/senare halvan utav 90-talet om jag kommer ihåg rätt. Det fanns en uppföljare, och på CD-fodralet var det en bild på en sol, och 4-5 personer i div. fantasyrustningar radade runt solen (tror jag).

Någon som vet vad jag yrar om?
Citera
2007-09-23, 17:00
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krackshot
Goddagens!

Jag söker ett spel... Det enda jag kommer ihåg om det här spelet är att det har ordet "Sun" i namnet. Det var ett RPG ifrån mitten/senare halvan utav 90-talet om jag kommer ihåg rätt. Det fanns en uppföljare, och på CD-fodralet var det en bild på en sol, och 4-5 personer i div. fantasyrustningar radade runt solen (tror jag).

Någon som vet vad jag yrar om?

Dark Sun - Shattered Lands? Det är dock gammalt som gatan.
Citera
2007-09-23, 17:04
Medlem
Krackshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falukropp
Dark Sun - Shattered Lands? Det är dock gammalt som gatan.

Ah, Dark Sun var det! Kommer ihåg att jag hade minst två versioner av det... Kanske jag som har tänkt fel, men tror mig minnas en uppföljare.

Ändå - Tack för hjälpen!
Citera
2007-09-23, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grif
Oooh, Dungeon Keeper, fan vad länge sen det var man spelade det. =P Synd att Bullfrog är dött.
Verkar dock som att någon köpt deras spel, senaste konverterades Theme Park till NDSen. Vilket låter lovande då dem kanske plockar fram Theme Hospital. Vore guld i min värld iallafall
Citera
2007-09-23, 22:06
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krackshot
Ah, Dark Sun var det! Kommer ihåg att jag hade minst två versioner av det... Kanske jag som har tänkt fel, men tror mig minnas en uppföljare.

Ändå - Tack för hjälpen!
Uppföljaren heter Wake of the Ravager.
Citera
2007-09-24, 11:46
Medlem
rev_s avatar
Hej! Jag söker ett spel liknande GTA, fast jag tror man möts och slåss på gatan, gäng bråk! Det enda jag vet är att på framsidan står det ett par tuffa killar och nån tjej, dom har slagträn, stolar, flaskor, knivar i handen. Finns att köpa på GAME spelbutik.

(Till PC)
Vilket menar jag?

MVH
Citera
2007-09-24, 15:21
Medlem
SkinnyFistss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rev_
Hej! Jag söker ett spel liknande GTA, fast jag tror man möts och slåss på gatan, gäng bråk! Det enda jag vet är att på framsidan står det ett par tuffa killar och nån tjej, dom har slagträn, stolar, flaskor, knivar i handen. Finns att köpa på GAME spelbutik.

(Till PC)
Vilket menar jag?

MVH

The Warriors?
Citera
2007-09-24, 15:43
Medlem
rev_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkinnyFists
The Warriors?

Inte det jag mena, men bra tips! Ska tanka det!
Citera
2007-09-24, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wyi165l
Någon som vet om det finns några bra plattformsspel till Xbox 360? De enda jag hittar är Sonic och Kameo. Banjo Kazooie kommer ju 2008 också, men finns det verkligen inga mer?

Tips på andra spel som kan uppskattas av en flickvän som inte spelar spel i vanliga fall uppskattas också.

Det finns ett sketroligt plattformsspel på Live Arcade. Cloning Clyde. Sjuk humor och trixiga hoppa-hoppa banor. Inte samma underbara känsla som Oddworld 1 och 2 (världens bästa plattisar) men nära på.
Citera
2007-09-25, 02:09
Medlem
bwoys avatar
Åh jag söker ett spel och jag kan inte komma på vilket det är. Jag trodde först att det var första Ghost Recon, men det verkar ändå inte så.

Det är ett 3D shooter spel där man bland annat kunde få olika uppdrag, t ex att minera en väg och detonera när en transport går förbi. Minns att jag tyckte det var hur ballt som helst att kolla detonationen på avstånd.

Sen minns jag att man kom från skogen och skulle ta sig in till en inhägnad byggnad. Det var ganska mörkt på uppdraget, och på vägen in fick man skjuta vakter (gärna med snipergevär!) och akta sig för övervakningskameror. Minns tyvärr inte vad som fanns därinne bara. Så det kanske blir svårt.

Jag trodde först att det var Ghost Recon men där är man ju tre team som man kontrollerar själv eller via radiokommunikation. Jag har bestämt för mig att jag var ensam när jag skulle in i den här byggnaden. Tycker mig även minnas att saftblandare började blinka och ha sig när man blev upptäckt av en övervakningskamera.

Åh men det kanske ringer någon klocka hos någon?
Citera
2007-09-25, 08:08
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bwoy
Åh jag söker ett spel och jag kan inte komma på vilket det är. Jag trodde först att det var första Ghost Recon, men det verkar ändå inte så.

Det är ett 3D shooter spel där man bland annat kunde få olika uppdrag, t ex att minera en väg och detonera när en transport går förbi. Minns att jag tyckte det var hur ballt som helst att kolla detonationen på avstånd.

Sen minns jag att man kom från skogen och skulle ta sig in till en inhägnad byggnad. Det var ganska mörkt på uppdraget, och på vägen in fick man skjuta vakter (gärna med snipergevär!) och akta sig för övervakningskameror. Minns tyvärr inte vad som fanns därinne bara. Så det kanske blir svårt.

Jag trodde först att det var Ghost Recon men där är man ju tre team som man kontrollerar själv eller via radiokommunikation. Jag har bestämt för mig att jag var ensam när jag skulle in i den här byggnaden. Tycker mig även minnas att saftblandare började blinka och ha sig när man blev upptäckt av en övervakningskamera.

Åh men det kanske ringer någon klocka hos någon?

Project IGI kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in