2008-03-21, 16:47
Medlem
Lars Vinterdäcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkinnyFists
Jag skulle vilja ha tipps på rollspel med väldigt underhållande karaktärsskapande och utvecklingssystem. Alltså gärna mer än att bara ställa in några stats och ge karaktären ett par skills och sedan se dessa växa varje gång man går upp i level.

Fable har mycket karaktärsbyggande i sig. Även Starwars: knights of the old republic.

Till 8D8 angående dungeon keeper: Har testat det när jag var yngre och det är helt klart roligt men jag söker efter nyare spel
Citera
2008-03-21, 18:19
Medlem
Saffoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gagg_OLF
Nej, är tyvärr en fattigman. Ej att konspirera tillsammans med vattuman.

Det var ju tråkigt. Har spelat båda och kan säga att de är helmysiga spel, perfekta för en regnig sommardag.
Citera
2008-03-21, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saffok
Det var ju tråkigt. Har spelat båda och kan säga att de är helmysiga spel, perfekta för en regnig sommardag.

Ok.. låter sjukt jävla trevligt faktiskt.
Citera
2008-03-22, 16:13
Medlem
direktörns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saffok
Kan det vara Twisted Metal 2?

http://www.gamespot.com/ps/driving/twistedmetal2/review.html?mode=gsreview

Guld!
Citera
2008-03-23, 10:43
Medlem
SonicBooms avatar
söker spel såsom Ceasar 3, "bygga stad spel". Gärna nya som gammla.
Citera
2008-03-23, 12:15
Medlem
Shincans avatar
Är på jakt efter två plattforms spel, båda från tidigt 90-tal har jag en känsla av.
Det var dessa jag satt och nötade på win 95:an i mina fagra dagar.

Det första handlade om en karaktär som jag har för mig hette Sam. Minns honom som en blond och robust kille. Denna karaktär fick springa imellan olika borgar, där varje borg presenterade en ny härlig plattformsbana med fiender som robotar och annat smått och gott.

Det andra spelet var något liknande men handlade om en karaktär som hette Kenny. Han såg ut som nån slags något autistisk kille i rymddräkt och spelet gick för det mesta ut på att döda vargar i olika overaller, samt käka hamburgare. Jag tror själva spelet handlade om en ung kille som hette Kenny, egentligen drömde ihop alla dessa banor och fiender.

Hoppas på svar trots mina bristade beskrivningar.
Peace.
Citera
2008-03-23, 14:17
Medlem
Letar ett rymdspel så att säga. Var helt säker på att det hade gjorts något halvt värdigt Apollo-spel men inte vad jag kan hitta. Alltså, en slags simulator fast med inriktning på rymdfärder. Vet att man kan flyga space shuttle i X-Plane men det verkar lite risigt, finns det inga andra alternativ?
Citera
2008-03-23, 16:23
Medlem
Panzerbat.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonicBoom
söker spel såsom Ceasar 3, "bygga stad spel". Gärna nya som gammla.
Finns ju Sim City serien, men dem har du säkerligen spelat.

Söker ett rollspel (tror jag) som torde vara en 10 år gammalt, minns att det utspelade seig på ett mentalsjukhus, men det är också allt. Fick demot i en PC-gamer liknande tidning, och älskade demot, men minns inte namnet.
Citera
2008-03-23, 17:08
Medlem
Saffoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av direktörn
Guld!

Trevligt att det var rätt!
Citera
2008-03-23, 17:14
Medlem
SonicBooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panzerbat.
Finns ju Sim City serien, men dem har du säkerligen spelat.

Joo, tänkte spel där man har mer resurshantering, mat och så.
Citera
2008-03-23, 18:12
Medlem
Tekoppars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonicBoom
Joo, tänkte spel där man har mer resurshantering, mat och så.

Då ska du självklart pröva spelet pharao http://en.wikipedia.org/wiki/Pharaoh_(computer_game) är exakt som ceasar spelen men du är i egypten och spelar. Rekommenderar det otroligt starkt om du gillade ceasar spelen. Men annars är det tyvärr rätt så tort på denna sida. Tror jag ska ta och tanka Caesar 3 bara för detta nu.
Citera
2008-03-23, 20:28
Medlem
mqas avatar
Jag söker ett RPG-spel. Jag har ingen dator som kan köra TES III: Oblivion eller Gothic III, men jag tyckte mycket om TES II: Morrowind och Gothic II. Kan någon rekommendera någonting liknande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in