2008-09-03, 22:14
Medlem
Galenfan123s avatar
Tjena mors.
Då jag har väldigt tråkigt med min laptop i plugget, skulle de va schysst om ni kunde tipsa om roliga spel som funkar bra på en medelbra laptop. Windows Xp osv, Wow går att installera (Jag spelar inte WoW, men har kamrater som installerat det) så såna sköna spel gärna skjutspel som Quake osv, som funkar super att bara lira offline/online på lektioner..

Så kom fram med sköna alternativ men INGA MMORPG för i HELVETE!

Tack på förhand
Citera
2008-09-03, 23:23
Medlem
SkinnyFistss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galenfan123
Tjena mors.
Då jag har väldigt tråkigt med min laptop i plugget, skulle de va schysst om ni kunde tipsa om roliga spel som funkar bra på en medelbra laptop. Windows Xp osv, Wow går att installera (Jag spelar inte WoW, men har kamrater som installerat det) så såna sköna spel gärna skjutspel som Quake osv, som funkar super att bara lira offline/online på lektioner..

Så kom fram med sköna alternativ men INGA MMORPG för i HELVETE!

Tack på förhand

Deus Ex
Citera
2008-09-03, 23:35
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkinnyFists
Deus Ex

Half Life 1?. Gamla strategispel som C&C och/eller Starcraft?
Unreal 1! Grymt FPS!!
Clive Barkers Undying.

Diablo 2 med expansion?

finns mycket gammalt fint
Citera
2008-09-03, 23:40
Medlem
Sikkans avatar
Kan föresten bidra med en sökning själv.

Finns det nån som har/vet var man kan få tag på gamla bilspelet Screamer? det som då fanns på CD-ROM..kommer ihåg att musiken var grym som fan.. Det som fanns på diskett hade midi-musik och lät förjävligt :P
Citera
2008-09-04, 12:19
Medlem
ShmotZs avatar
Letar ett gratis pusselspel liknande spelet: Karoshi! (ett spel man skall lösa saker för att kunna ta livet av sig själv)
Citera
2008-09-04, 16:37
Medlem
Söker strategi spel!

Tjenna ! Behöver hjälp ! Vad Heter Spelet?????

För 5 år sedan spelade jag ett lite halv b:igt strategi krigar pcspel. Påminner lite grann om Heroes fast ändå inte..
Man börjar med ett land och målet är att ta över hela kontinenten.
varje land man tar över blir till din färg.
Det finns folk som bor i ditt land.. och dom ska må bra.. du kan ge dom öl så ökar deras moral och glädje.
Man kan "bygga" pilgbågs skyttar, svärd soldater, yx soldater m.m. som man tar över andras länder med

varje land har en borg också som du kan bygga upp. det är de ja menar är lite likt heroes.

Men jag kmr inte ihåg vad spelet heter...
kanske är 10 år gammalt..

Help me Mvh Micke
Citera
2008-09-04, 18:47
Medlem
Hej, jag söker något spel som t.ex liknar Xbox "Dead Rising" fast till PC. Alltså där man dödar sinnessjukt många. Någon som vet något?

Och när jag ändå är på G så söker jag också ett spel jag spelade för många år sedan, ett spel där man skulle "bygga en bana" där en katt jagade en mus. Lite dålig beskrivning men minns inte så mkt.
Citera
2008-09-04, 20:56
Medlem
Ruggieros avatar
Hej,

Jag söker inget specifikt spel utan bra spel till min Xbox 360 inom följande genrer:

Riktigt skrämmande skräckspel, några heta tips?

Jag söker också ett bra krigsspel, som gärna innehåller mycket smyga och inte bara enorma eldstrider hela tiden. Jag funderar på Battlefield Bad Company, men jag är tveksam. Har ni några tips?
Citera
2008-09-04, 21:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggiero
Hej,

Jag söker inget specifikt spel utan bra spel till min Xbox 360 inom följande genrer:

Jag söker också ett bra krigsspel, som gärna innehåller mycket smyga och inte bara enorma eldstrider hela tiden. Jag funderar på Battlefield Bad Company, men jag är tveksam. Har ni några tips?

ett bra spel som är ganska läskigt är condemned 2! riktigt bra spel, men krigsspel vet ja inget som jag kan rekommendera iallfall..
Citera
2008-09-04, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggiero
Hej,

Bad Company är det ju inte direkt mycket smygande som gäller.
Kanske inte krigsspel, men du kan ju alltid prova Rainbow Six: Vegas(http://www.webhallen.com/prod.php?id=58206).
Annars finns ju Call of Duty 4: Modern Warfare(http://www.webhallen.com/prod.php?id=85148) som för övrigt rekommenderas pg.a att det är ett jävligt bra spel. Där har du ju vissa uppdrag du smyger på. Om du vill.

Skräck: Kolla på F.E.A.R(http://www.webhallen.com/prod.php?id=64773). Ganska läskigt då och då. Vet inte hur det är på 360 grafikmässigt och framerate-mässigt(ehh..) då jag bara har spelat det på dator, men kolla upp på google.

Sen kan du vänta ett par veckor på Silent Hill 5 - Homecoming(http://www.webhallen.com/prod.php?id=85488). Silent Hill liren brukar kunna skrämma upp en rätt duktigt. Men vänta på recensioner/demo är mitt tips.
Citera
2008-09-05, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drmicco
Tjenna ! Behöver hjälp ! Vad Heter Spelet?????

För 5 år sedan spelade jag ett lite halv b:igt strategi krigar pcspel. Påminner lite grann om Heroes fast ändå inte..
Man börjar med ett land och målet är att ta över hela kontinenten.
varje land man tar över blir till din färg.
Det finns folk som bor i ditt land.. och dom ska må bra.. du kan ge dom öl så ökar deras moral och glädje.
Man kan "bygga" pilgbågs skyttar, svärd soldater, yx soldater m.m. som man tar över andras länder med

varje land har en borg också som du kan bygga upp. det är de ja menar är lite likt heroes.

Men jag kmr inte ihåg vad spelet heter...
kanske är 10 år gammalt..

Help me Mvh Micke

tycker det låter som stronhold.
Citera
2008-09-06, 20:18
Bannlyst
Tja, jag behöver hjälp med att hitta ett spel. Verkar som jag kommit till rätt tråd

I alla fall så spelar man en liten gul rund gubbe, lik pacman, men istället för att äta blippar/monster så hoppar du runt på olika små platformar, för att försöka ta dig i mål. Om inte minnet sviker så var det ett väldigt kort spel. Minns att det fanns 10 levlar och jag spelade spelet någon gång 2000-01 ungefär. Tack för svar!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in