2016-10-18, 10:37
Medlem
Neinzures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storyteller
Det är inte Wild Arms?

Nej, det var det inte. Spännande gissning, dock!
Citera
2016-10-18, 10:47
Medlem
Neinzures avatar
JAG HITTADE DET! Kollade på en "top 15 PS1 games"-lista på YouTube, och helt plötsligt dök det upp. "Breath of Fire IV" heter det. Brukar vanligtvis inte tycka om anime-baserade spel speciellt mycket, men det är något speciellt med detta.

Jag hade tydligen inte helt fel om luftskeppet trots allt, det visar sig att de hade en liknande liten båt även i början av detta spel.
Senast redigerad av Neinzure 2016-10-18 kl. 11:23.
Citera
2016-10-18, 16:05
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neinzure
Allting handlar om ett och samma spel, alltså. Jag kollade upp gameplays på både sjuan och nian, men det är ingen av dem. Bra gissningar, däremot. Kom att inse att jag har lirat FF9 tidigare, men det är inte det jag tänker på. Luftskeppet var bekant, dock. har tydligen blandat ihop detta med spelet jag söker. Ber om ursäkt för detta.

Gör så!
Jadå, förstod det var från samma spel, men olika delar av förklaringen påminde mig om olika så tyckte de va lika bra att ta med

Inga problem!
Citat:
Ursprungligen postat av Neinzure
JAG HITTADE DET! Kollade på en "top 15 PS1 games"-lista på YouTube, och helt plötsligt dök det upp. "Breath of Fire IV" heter det. Brukar vanligtvis inte tycka om anime-baserade spel speciellt mycket, men det är något speciellt med detta.

Jag hade tydligen inte helt fel om luftskeppet trots allt, det visar sig att de hade en liknande liten båt även i början av detta spel.
haha härligt, skön känsla! gratulerar!
Citera
2016-10-19, 17:27
Medlem
piper55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piper55
Jag söker ett äldre barnspel. ( tidigt 2000tal) Spelet var på svenska. Och gick ut på att klara olika uppgifter/uppdrag i ett hus. bla tetris för att samla nycklar för att frige ett fängslat spöke i källaren. Någon som har nåt hum vad det spelet heter?

Jag bumpar mig själv efter fått fram lite mer info ang spelet i en tidigare post här på Fb som inte fått någon respons.

Spelet gick ut på att fånga alla spöken i ett spökhus genom att besegra dem i små minispel(t.ex. så skulle man sätta ihop en riddarrustning med tidsbegränsning och vinna över "kulspöket" i tetris. Allt detta skulle man göra för att kunna befria det snälla spöket som blivit överrumplat av de elaka spökena och inlåst i en fängelsecell. Någon som vet?
Citera
2016-10-21, 22:59
Medlem
Hejhopp

jag har letat skitlänge nu utan framsteg, jag söker ett gammalt golfspel eller liknande golf iallafall. det är i 2d så man ser bara uppifrån, ganska simpelt är det, minns tyvärr bara en bana och den är så att om man skjuter i ett visst hål hamnar man nån annastans och bollen får en jävla fart och studsar runt, sen far den ut ur ett nytt hål och man hamnar nån annanstans

tack på förhud
Citera
2016-10-26, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varmvattenskran
Hejhopp

jag har letat skitlänge nu utan framsteg, jag söker ett gammalt golfspel eller liknande golf iallafall. det är i 2d så man ser bara uppifrån, ganska simpelt är det, minns tyvärr bara en bana och den är så att om man skjuter i ett visst hål hamnar man nån annastans och bollen får en jävla fart och studsar runt, sen far den ut ur ett nytt hål och man hamnar nån annanstans

tack på förhud

Kan det vara Zany Golf?
Citera
2016-10-26, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piper55
Jag bumpar mig själv efter fått fram lite mer info ang spelet i en tidigare post här på Fb som inte fått någon respons.

Spelet gick ut på att fånga alla spöken i ett spökhus genom att besegra dem i små minispel(t.ex. så skulle man sätta ihop en riddarrustning med tidsbegränsning och vinna över "kulspöket" i tetris. Allt detta skulle man göra för att kunna befria det snälla spöket som blivit överrumplat av de elaka spökena och inlåst i en fängelsecell. Någon som vet?

Har inte lirat nåt själv, men det vara nåt spel om den där julkalendern. Mysteriet på greveholm?
Citera
2016-11-01, 12:57
Medlem
Söker ett lite äldre fps-spel till PC där man spelade som team Blue eller team red. Blue var någon form av poliser och de röda var någon form av terrorister.

Det gick ut på att hålla en punkt i mitten av kartan. Båda lagen hade sina spawnplatser på varsin sida av kartan där det fanns jeepar att transportera sig i. Kartan (kommer bara ihåg en iaf) var lite öken/sand-tema med en stor byggnad/liten stad i mitten där kontrollpunkten var.

Har för mig att det hette någonting med police/special/forces osv.
Citera
2016-11-04, 18:22
Medlem
Hade ett spel till snes när jag var liten, har letat efter det i åratal men aldrig riktigt fått svar på vad det är.

I alla fall, man såg spelet från sidan. Vid vissa tillfällen styrde man vad jag vill minnas en hel arme som man fightades med. Ibland var man tvungen att placera ut trappor eller olika saker för att komma förbi ett hinder. Man såg spelet ifrån sidan så att säga som ett vanligt mario spel. Vill minnas att man ibland bara styrde en gubbe. Spelet utspelade sig i medeltiden.

Någon ide?

MVH

Edit: har fått tipset förr om the lost vikings, men vill minnas att detta var lite mera verklighetstroget och strategiskt på något sätt.
Senast redigerad av Facemash 2016-11-04 kl. 18:24.
Citera
2016-11-04, 18:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Facemash
Hade ett spel till snes när jag var liten, har letat efter det i åratal men aldrig riktigt fått svar på vad det är.

I alla fall, man såg spelet från sidan. Vid vissa tillfällen styrde man vad jag vill minnas en hel arme som man fightades med. Ibland var man tvungen att placera ut trappor eller olika saker för att komma förbi ett hinder. Man såg spelet ifrån sidan så att säga som ett vanligt mario spel. Vill minnas att man ibland bara styrde en gubbe. Spelet utspelade sig i medeltiden.

Någon ide?

MVH

Edit: har fått tipset förr om the lost vikings, men vill minnas att detta var lite mera verklighetstroget och strategiskt på något sätt.
Jag spelade knappt strategi till SNES men Actraiser dök upp nu i huvet eftersom den hade ett soundtrack jag inte glömde http://www.ranker.com/review/actraiser/398159?ref=name_1884794
Citera
2016-11-07, 18:02
Medlem
Scarabeos avatar
Halloj!
Jag har en fruktansvärt dålig beskrivning på spelet jag söker men hoppas någon känner igen det.
Jag va inte många år gammal när jag spelade detta.. det va på Playstation 1.
Det jag minns va att man va en T-Rex/liknande dinosaurie, man sprang runt i ett mörkt rum. Och i bakgrunden spelades "spänningsmusik".

Det va mer ett skräckspel än barnspel minns jag.

Någon som känner igen det?
Citera
2016-11-07, 22:16
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scarabeo
Halloj!
Jag har en fruktansvärt dålig beskrivning på spelet jag söker men hoppas någon känner igen det.
Jag va inte många år gammal när jag spelade detta.. det va på Playstation 1.
Det jag minns va att man va en T-Rex/liknande dinosaurie, man sprang runt i ett mörkt rum. Och i bakgrunden spelades "spänningsmusik".

Det va mer ett skräckspel än barnspel minns jag.

Någon som känner igen det?

Dino Crisis kanske? Man spelade förvisso inte som dinosaurie, utan mot dinosaurier, men det var ett skräckspel till PS1 fullt med mörka rum...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in