2013-11-03, 09:51
Medlem
Masturblijas avatar
Månadens spel i PCG, något med Surv, 2d spel, vad heter den?
Citera
2013-11-03, 19:23
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
För länge sedan så spelade jag ett browserspel som var länkat på lunarstorm. Hittade det på "navelludd", alltså lunarstorms enda bra funktion (förutom kanske pejl då) men som de senare tog bort.

Jag TROR att det kan hetat Stockholmsspelet. Det var färgglatt och i retrostil. Man hade en karta, antagligen stockholm, och målet var att få sitt parti omvalt eller något. Om jag inte minns helt fel så var man ett parti med piratflagga och ens "motståndarparti" hade en krokodil eller något.

Vet någon vad jag svamlar om?

bump

Citat:
Ursprungligen postat av Masturblija
Månadens spel i PCG, något med Surv, 2d spel, vad heter den?

Spelunky?

Survarium nämns också men det recenserades inte och är ej i 2D.
Citera
2013-11-04, 01:54
Medlem
MartinStLouiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
bump

Känner inte igen speltiteln men Hamsterpaj har en del spel på sin sida, du kanske kan hitta spelet där? http://www.hamsterpaj.net/entertain/onlinespel
Citera
2013-11-04, 10:03
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Känner inte igen speltiteln men Hamsterpaj har en del spel på sin sida, du kanske kan hitta spelet där? http://www.hamsterpaj.net/entertain/onlinespel

Tvivlar på det faktiskt. Det var inget vanligt onlinespel i den bemärkelsen utan jag vill minnas att det låg på en egen sida; hela fönstret användes. Om det var så så är det nog större chans att det inte längre finns kvar.

Man ser som sagt en stad framför sig. Då och då ploppar det upp händelser på beslut och skit som måste fattas och man får då försöka göra de val som man tror är bäst för att folket ska vara glatt och välja om en nästa val. Och hela rasket var på svenska så klart
Citera
2013-11-04, 16:58
Medlem
Jag söker ett SNES-spel som startar med att man blir jagad av ett stort svart monster. Spelet är samma stil som peka-klicka-äventyr, fast med trial and error-mekanik (dvs. man dör hela tiden och får börja om och testa en annan lösning.)

I början av spelet blir man alltså jagad av ett stort odjur, och man ska hoppa upp och svinga sig på en lian. Mer än så kommer jag inte ihåg.
Citera
2013-11-04, 17:26
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LupusX
Jag söker ett SNES-spel som startar med att man blir jagad av ett stort svart monster. Spelet är samma stil som peka-klicka-äventyr, fast med trial and error-mekanik (dvs. man dör hela tiden och får börja om och testa en annan lösning.)

I början av spelet blir man alltså jagad av ett stort odjur, och man ska hoppa upp och svinga sig på en lian. Mer än så kommer jag inte ihåg.
det spelet jag kom att tänka på så är man en pojke, som letar efter sin hund. och det som jagar en ser ut som skuggor. fast det är till playstation så vitt jag vet.. men de lät som de iaf och det heter heart of darkness
Citera
2013-11-04, 17:36
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LupusX

Another World.
Citera
2013-11-04, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Another World.

JA!

Haha, det var det fulaste spel jag sett på länge.
Citera
2013-11-06, 15:30
Medlem
Vet någon vad detta spel heter, spelades sist för kanske 10 år sedan..

Man är någon form av polis tror jag och den enda "banan" jag kommer ihåg är att man går ner i någon sort tunnelbane liknande område och så är det terrorister/tjuvar som tagit över det och så ska man döda dom och ta sig vidare.

Detaljer ja minns med är att man kan skjuta av dom armar, ben och huvud så blir det blod överallt. Man hade oxå en stor pistol typ en deagle silvrig som i Cs.

Ursäktar stavfel skriver på telefon.
Citera
2013-11-06, 19:07
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bruno02

Man är någon form av polis tror jag och den enda "banan" jag kommer ihåg är att man går ner i någon sort tunnelbane liknande område och så är det terrorister/tjuvar som tagit över det och så ska man döda dom och ta sig vidare.

Detaljer ja minns med är att man kan skjuta av dom armar, ben och huvud så blir det blod överallt. Man hade oxå en stor pistol typ en deagle silvrig som i Cs.

Soldier of Fortune är väl känt för att man kan skjuta av kroppsdelar?
Citera
2013-11-06, 21:45
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bruno02

Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith

Japp, helt solklart så är det Soldier of Fortune.
Citera
2013-11-06, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith

Yeeees!! Tackar! Har ni testat 2an? Äre bra mycket bättre än första?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in