2016-09-23, 11:27
Medlem
piper55s avatar
Jag söker ett äldre barnspel. ( tidigt 2000tal) Spelet var på svenska. Och gick ut på att klara olika uppgifter/uppdrag i ett hus. bla tetris för att samla nycklar för att frige ett fängslat spöke i källaren. Någon som har nåt hum vad det spelet heter?
Citera
2016-09-29, 18:42
Medlem
Gubbtjyven73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autismpower
Jag söker ett spel som funkade på 486a 66Mhz DX2, tror det var ett Windowsspel. Man styrde en helikopter, spelet var sidscrollande. Man skulle fånga tankar med flygbränsle för att kunna fortsätta flyga, minns att det var riktigt nice midi-musik också. Tror det var ett freewarespel. Vore roligt att spela det igen för att nostalgitrippa lite

Desertstrike?
Citera
2016-09-30, 20:20
Medlem
Autismpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbtjyven73
Desertstrike?
Tack för att du bryr dig om att hjälpa mig men vyn i Desert Strike är isometrisk. Jag vill minnas att himmelen i bakgrunden ändrades från natt till gryning och liknande ju längre man kom också.
Citera
N3ss3s avatar

Moderatormeddelande

Postat av N3ss3 2016-10-01, 05:09
Medlem
Tips från Coachen

Det finns hjälp att få även här om ni har mer information än svaga minnen.

http://www.mobygames.com/browse/games

/mod
2016-10-04, 01:22
Medlem
Claweds avatar
Någon som minns namnet på det spel som bara fanns exklusivt på chello hemsidan vilken sedan övergick i comhem.
Det var ett närmast hopplöst svårt spel utan tidräkning men med en användar-topplista i points.

Det bestod av en mängd rutor eller cirklar med olika färger som skulle ordnas.
När det inte gick att komma vidare så måste man starta om med en helt ny slumpgenererad kombination.

I övrigt minns jag inte mer än att jag en gång satt 18 tim i sträck för att återta min position i topplistan.
Någon som vet namnet på detta eller liknande.
Citera
2016-10-06, 08:57
Medlem
Dumlestropps avatar
FPS-spel som måste gjorts någon gång i början eller mitten av 00-talet.
Fanns på det orginella Xboxen. Man kunde kontrollera upp till 3 spelarkaraktärer och byta emellan medans man spelade och kunna även lira med en vän för upp till 6 spelarkaraktärer. Det är det mesta jag minns.

Tacksam för svar
mvh Dumlestropp
Citera
2016-10-06, 19:24
Bannlyst
Ett gammalt barnspel från 90-talet där man spelade som en drake/krokodil (kommer inte ihåg exakt), det var ett peka-klicka spel där man skulle göra olika experiment (tror jag).

Någon som känner igen detta?
Citera
2016-10-06, 19:32
Medlem
Neinzures avatar
Ett spel till original-Playstation, alltså förmodligen från 90-talet. Det är ett RPG-spel i stil med Final Fantasy (utesluter inte heller att det just är ett FF-spel) där man får namnge en manlig karaktär och springa runt i en värld för att slutföra quests (antar jag?).

Världen är uppdelad i små sektioner på en stor världskarta, som man sedan får trycka på för att ta sig till. Jag minns mycket vagt att man får se ett stort luftburet skepp i början av spelet, om jag inte nu blandar ihop det med något annat spel. Man hamnar sedan i ett stort Grand Canyon-liknande scenario där man sitter och snackar med en tjej som frågar om ens namn, och då får man fylla i det.

Utöver detta minns jag inte så mycket mer. Jag vet att en liten del av spelet är att man ska typ veva igång ett gammalt vattenkraftverk, och att man i en liten by måste "muta" en snubbe i en restaurang med mat och dryck för att han ska avslöja något för en. Jag minns inte vad, då jag inte har en susning om vad själva storyn gick ut på.
Citera
2016-10-17, 14:10
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neinzure
Ett spel till original-Playstation, alltså förmodligen från 90-talet. Det är ett RPG-spel i stil med Final Fantasy (utesluter inte heller att det just är ett FF-spel) där man får namnge en manlig karaktär och springa runt i en värld för att slutföra quests (antar jag?).

Världen är uppdelad i små sektioner på en stor världskarta, som man sedan får trycka på för att ta sig till. Jag minns mycket vagt att man får se ett stort luftburet skepp i början av spelet, om jag inte nu blandar ihop det med något annat spel. Man hamnar sedan i ett stort Grand Canyon-liknande scenario där man sitter och snackar med en tjej som frågar om ens namn, och då får man fylla i det.

Utöver detta minns jag inte så mycket mer. Jag vet att en liten del av spelet är att man ska typ veva igång ett gammalt vattenkraftverk, och att man i en liten by måste "muta" en snubbe i en restaurang med mat och dryck för att han ska avslöja något för en. Jag minns inte vad, då jag inte har en susning om vad själva storyn gick ut på.
Första beskrivningen påminner mig mest om FF7.

Andra beskrivningen påminner mest om FF9. (utom grand canyon delen, känner inte igen det, får mig mest att tänka på ökenfängelset i FF7)

Sista låter bekant, ska fundera lite mer och återkomma om jag kommer på något mer!
Citera
2016-10-17, 18:39
Medlem
storytellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neinzure

Det är inte Wild Arms?
Citera
2016-10-18, 10:26
Medlem
piper55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Ett gammalt barnspel från 90-talet där man spelade som en drake/krokodil (kommer inte ihåg exakt), det var ett peka-klicka spel där man skulle göra olika experiment (tror jag).

Någon som känner igen detta?

Kan det vara Gilbert och den kemystiska ön?
Citera
2016-10-18, 10:35
Medlem
Neinzures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
Första beskrivningen påminner mig mest om FF7.

Andra beskrivningen påminner mest om FF9. (utom grand canyon delen, känner inte igen det, får mig mest att tänka på ökenfängelset i FF7)

Sista låter bekant, ska fundera lite mer och återkomma om jag kommer på något mer!

Allting handlar om ett och samma spel, alltså. Jag kollade upp gameplays på både sjuan och nian, men det är ingen av dem. Bra gissningar, däremot. Kom att inse att jag har lirat FF9 tidigare, men det är inte det jag tänker på. Luftskeppet var bekant, dock. har tydligen blandat ihop detta med spelet jag söker. Ber om ursäkt för detta.

Gör så!
Senast redigerad av Neinzure 2016-10-18 kl. 10:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in