Citat:
Ursprungligen postat av
Neinzure
Ett spel till original-Playstation, alltså förmodligen från 90-talet. Det är ett RPG-spel i stil med Final Fantasy (utesluter inte heller att det just är ett FF-spel) där man får namnge en manlig karaktär och springa runt i en värld för att slutföra quests (antar jag?).
Världen är uppdelad i små sektioner på en stor världskarta, som man sedan får trycka på för att ta sig till. Jag minns mycket vagt att man får se ett stort luftburet skepp i början av spelet, om jag inte nu blandar ihop det med något annat spel. Man hamnar sedan i ett stort Grand Canyon-liknande scenario där man sitter och snackar med en tjej som frågar om ens namn, och då får man fylla i det.
Utöver detta minns jag inte så mycket mer. Jag vet att en liten del av spelet är att man ska typ veva igång ett gammalt vattenkraftverk, och att man i en liten by måste "muta" en snubbe i en restaurang med mat och dryck för att han ska avslöja något för en. Jag minns inte vad, då jag inte har en susning om vad själva storyn gick ut på.
Första beskrivningen påminner mig mest om FF7.
Andra beskrivningen påminner mest om FF9. (utom grand canyon delen, känner inte igen det, får mig mest att tänka på ökenfängelset i FF7)
Sista låter bekant, ska fundera lite mer och återkomma om jag kommer på något mer!