2016-11-08, 00:53
Medlem
Scarabeos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Dino Crisis kanske? Man spelade förvisso inte som dinosaurie, utan mot dinosaurier, men det var ett skräckspel till PS1 fullt med mörka rum...
Där har vi det! Tack som fan min vän!
Citera
2016-11-11, 21:06
Medlem
Untz20s avatar
Letar efter ett spel som är ganska nytt. Finns till One/PS4 tror jag. Det är ett indie-spel tror jag, eller något åt det håller. Är i 2D. Man spelar som ungdomar. Har för mig spelet hade rätt skum musik. Minns att det var väldigt stämningsfullt.

Kanske inte så mycket att gå på, ska försöka komma på mer.
Citera
2016-11-13, 11:47
Avslutad
Jag är på jakt efter ett spel som fanns på Commodore-64 när jag var liten. Jag hade alltid för mig att det hette metroid men när jag googlade det kom jag på att det var ett nintendospel som hette så. Hursomhelst har jag för mig att "gubben" på framsidan såg ut på ungefär samma sätt.

Det spelet jag tänker på gick ut på att man skulle hoppa sig fram genom banorna på någon typ av trampoliner medans allt gick på tid. Inte mycket till beskrivning men om någon kan komma på vilket spel jag tänker på vore jag sjukt tacksam.
Citera
2016-11-14, 01:36
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Untz20
Letar efter ett spel som är ganska nytt. Finns till One/PS4 tror jag. Det är ett indie-spel tror jag, eller något åt det håller. Är i 2D. Man spelar som ungdomar. Har för mig spelet hade rätt skum musik. Minns att det var väldigt stämningsfullt.

Kanske inte så mycket att gå på, ska försöka komma på mer.

Inside är ganska nytt, man spelar en ungdom i det spelet. Det är stämingsfull men det var nog inte särskilt mycket musik i det.

Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag är på jakt efter ett spel som fanns på Commodore-64 när jag var liten. Jag hade alltid för mig att det hette metroid men när jag googlade det kom jag på att det var ett nintendospel som hette så. Hursomhelst har jag för mig att "gubben" på framsidan såg ut på ungefär samma sätt.

Det spelet jag tänker på gick ut på att man skulle hoppa sig fram genom banorna på någon typ av trampoliner medans allt gick på tid. Inte mycket till beskrivning men om någon kan komma på vilket spel jag tänker på vore jag sjukt tacksam.

Turrican kanske?
Senast redigerad av Elementart 2016-11-14 kl. 01:40.
Citera
2016-11-14, 01:37
Medlem
Letar efter ett spel där man hoppar på lastbilar.
Citera
2016-11-14, 02:58
Moderator
Arne.Ankas avatar
För några år sen spelade jag ett flashspel med monstertruckar, bilen kunde bla uppgraderas från 4 till 6 hjul, vad heter spelet`?
Citera
2016-11-14, 03:05
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swutch
Letar efter ett spel där man hoppar på lastbilar.
Clustertruck kanske?
Citera
2016-11-14, 13:04
Avslutad
Hejsan! Jag söker efter ett spel jag spelade när jag var mindre. Jag minns ej exakt hur det var men man var en polis(tror jag) av något slag som satte handbojer folk som demostererade i början. Efter de spårade de ur och de kom massa monster ossåvidare. Vet att det fanns feta blonda tjejer som har ett hjul under magen. Spelet är 18+ samt framsidan var en bild på karaktären man spelade som. Vill minnas att det hette något med Red men är ej säker Tacksam för svar!!
Citera
2016-11-14, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rajjz
Hejsan! Jag söker efter ett spel jag spelade när jag var mindre. Jag minns ej exakt hur det var men man var en polis(tror jag) av något slag som satte handbojer folk som demostererade i början. Efter de spårade de ur och de kom massa monster ossåvidare. Vet att det fanns feta blonda tjejer som har ett hjul under magen. Spelet är 18+ samt framsidan var en bild på karaktären man spelade som. Vill minnas att det hette något med Red men är ej säker Tacksam för svar!!
Redneck Rampage?
Citera
2016-11-14, 18:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Inside är ganska nytt, man spelar en ungdom i det spelet. Det är stämingsfull men det var nog inte särskilt mycket musik i det.

Turrican kanske?

Näpp, men tack ändå. Detta spelet var inte lika avancerat. Det enda man gjorde var att slå volter på dom trampolinerna som jag pratade om. Sedan utspelade sig allt inomhus och man blev elektrificerad om man missade trampolinen eller om "tidsjaktslinjen" hann ikapp spelaren.
Citera
2016-11-16, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Clustertruck kanske?
Jepp, det är denna! Tackar!
Citera
2016-11-16, 14:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dataquid