2010-11-23, 21:15
Medlem
Ankfanskaps avatar
Jag söker några spel som inte endast går ut på att döda. Själv spelar jag spel som the sims 2, backpacker, rollercoaster tycoon , csi, theme hospital, warcraft 2, redfaction och så vidare. Gillar mycket gamla spel men skulle verkligen vilja köra något lite mer långvarigt spel som ändå inte är något evighetsspel... Gärna något lite nyare än vad jag brukar spela också ^^ Är tjej om det skulle ha någon betydelse.
Några tips?
Citera
2010-11-24, 00:52
Medlem
NelsonTetherss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankfanskap
Jag söker några spel som inte endast går ut på att döda. Själv spelar jag spel som the sims 2, backpacker, rollercoaster tycoon , csi, theme hospital, warcraft 2, redfaction och så vidare. Gillar mycket gamla spel men skulle verkligen vilja köra något lite mer långvarigt spel som ändå inte är något evighetsspel... Gärna något lite nyare än vad jag brukar spela också ^^ Är tjej om det skulle ha någon betydelse.
Några tips?

Har du spelat Sam & Max? Inte direkt likt något av spelen du nämnde, men det är ett trevligt "familjespel" med mycket humor.

Trailer på det nyaste: http://www.youtube.com/watch?v=hTm53o-qj1w&feature=fvst
Citera
2010-11-24, 13:17
Medlem
BizzareAdvokado1989s avatar
Citat:
Några tips?

Sims 3 verkar de flesta tjejer gilla, kan du testa..

Jag söker spel med riktigt riktigt bilmodeller i, skyline, evo, supra, volvo och ja ni fattar vart jag vill komma. Jag har kollat på NFS, men de nyare spelen verkar inte ha något sådant, de enda jag hittade var Underground 1/2 men de är ju rätt gamla så grafiken är ju inte sådär jättebra. Så tips på nya bilspel med massvis med roliga och riktiga bilar uppskattas!

Edit, vill kunna köra fritt också, som man kunde göra i underground.
Senast redigerad av BizzareAdvokado1989 2010-11-24 kl. 13:20.
Citera
2010-11-24, 15:32
Medlem
pedobear84s avatar
Söker ett relativt nytt spel (gärna spel där man kan samspela, rpg, mmo, fps) som jag och en polare kan spela... vi har spelat de stora och "nya" spelen som wow, bloodline champions, q3 osv osv å letar nå fräsch, nån som har tips?
Citera
2010-11-24, 19:55
Medlem
klistiers avatar
Söker ett diabloliknande singleplayer spel, alltså ett arkadspel där man levlar en gubbe och köttar massa monster. Spelet får gärna ha lite story också såklart
Citera
2010-11-24, 19:57
Medlem
Threedots-deads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BizzareAdvokado1989
Jag söker spel med riktigt riktigt bilmodeller i, skyline, evo, supra, volvo och ja ni fattar vart jag vill komma. Jag har kollat på NFS, men de nyare spelen verkar inte ha något sådant, de enda jag hittade var Underground 1/2 men de är ju rätt gamla så grafiken är ju inte sådär jättebra. Så tips på nya bilspel med massvis med roliga och riktiga bilar uppskattas!
Edit, vill kunna köra fritt också, som man kunde göra i underground.
NfS Shift har ju en del "vanliga" bilar har jag för mig.

Citat:
Ursprungligen postat av pedobear84
Söker ett relativt nytt spel (gärna spel där man kan samspela, rpg, mmo, fps) som jag och en polare kan spela... vi har spelat de stora och "nya" spelen som wow, bloodline champions, q3 osv osv å letar nå fräsch, nån som har tips?
Bad Company 2?
Har för mig att Guardian of Light precis fick en Coop-patch till PC:
http://www.youtube.com/watch?v=liaTYl-NnLc
Torchlight:
http://www.youtube.com/watch?v=1rm5OexSO3A

Citat:
Ursprungligen postat av klistier
Söker ett diabloliknande singleplayer spel, alltså ett arkadspel där man levlar en gubbe och köttar massa monster. Spelet får gärna ha lite story också såklart
Titan Quest
Citera
2010-11-24, 21:14
Medlem
grithors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klistier

Rekommenderar Torchlight. Mycket likt Diablo. http://www.torchlightgame.com/
Max Schaefer och Erich Schaefer som var co-designers på Diablo I och II har varit med och jobbat på Torchlight.

Skulle vilja säga att det är mera arkad likt och simplare än Diablo.
Om man är en van Diablo spelare så är det tyvärr alldeles för lätt,
även på högsta svårighetsgraden.
Spelet stödjer lyckligtvis moddning så det finns redan en jävla massa mods, så man kan fixa spelet hur man vill ha det.

Nästa år ska en uppföljare även komma, som stödjer peer-to-peer multiplayer.
Citera
2010-11-24, 21:46
Medlem
Ankfanskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NelsonTethers
Har du spelat Sam & Max? Inte direkt likt något av spelen du nämnde, men det är ett trevligt "familjespel" med mycket humor.

Trailer på det nyaste: http://www.youtube.com/watch?v=hTm53o-qj1w&feature=fvst

Har faktiskt läst om det spelet någon gång och tänkte att jag skulle testa det. Glömde bort vad det hette dock så det rann ur sanden. Ska kolla in det! tack!
Citera
2010-11-24, 21:57
Medlem
jowals avatar
Jag är lagom frustrerad nu, letat efter ett spel hur länge som helst utan att ens hittat något i närheten eller liknande.

I grund och botten är man en liten helikopter som flyger runt och ska förstöra lite saker. Det var lite framtidskänsla över det men man hade inte direkt lasrar osv, mer att det var designen som var framtidsaktig. Jag vet inget om spelet mer än att jag har ägt det, detta var runt -94/-95, kanske senare.

Mer kan jag inte tillägga men skulle vara tacksam om någon sitter på kunskap om det
Citera
2010-11-24, 22:31
Medlem
NelsonTetherss avatar
Citat:
Har faktiskt läst om det spelet någon gång och tänkte att jag skulle testa det. Glömde bort vad det hette dock så det rann ur sanden. Ska kolla in det! tack!

Idag, och 20 timmar framåt, finns det på Steam för 9,90 Euro, dvs 70% rabatt!
Citera
2010-11-25, 07:07
Medlem
lilzs avatar
Tja, kom och tänka på ett spel som jag lirade som liten men kommer fan inte ihåg vad det heter...

Man var iafl en rosa/grön kanin som skulle ta sig igenom olika maps, kunde hitta olika slags vapen också har jag för mig.. jävligt kass beskrivning men minns fan inte mkt mer
Citera
2010-11-25, 10:03
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilz
Tja, kom och tänka på ett spel som jag lirade som liten men kommer fan inte ihåg vad det heter...

Man var iafl en rosa/grön kanin som skulle ta sig igenom olika maps, kunde hitta olika slags vapen också har jag för mig.. jävligt kass beskrivning men minns fan inte mkt mer

Tänker du på jazz jackrabbit så är spaz röd istället för rosa. Troligtvis är det tvåan du tänker på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in