2014-10-19, 20:23
Medlem
Akrylam1ds avatar
Hej! Jag söker ett gammalt plattformsspel, ett 2d sidescroller. Man var nån snubbe inuti en dator eller i ett kretskort eller liknande. Grön bakgrund ofta tror jag.
Tack!
Citera
2014-10-20, 00:34
Medlem
majorapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrylam1d
Hej! Jag söker ett gammalt plattformsspel, ett 2d sidescroller. Man var nån snubbe inuti en dator eller i ett kretskort eller liknande. Grön bakgrund ofta tror jag.
Tack!

Micro Man tror jag. Annars Supaplex.
Citera
2014-10-20, 00:35
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majorapa
Micro Man tror jag. Annars Supaplex.

Woo, Micro Man!
http://static.giantbomb.com/uploads/original/0/771/1736292-micro4.jpg
Citera
2014-10-20, 20:05
Medlem
pinwess avatar
DR. Kosmos spelet?

hej undrar nämligen om nån annan känner till DR. Kosmos spelet? temat på spelet va jul. man va i hans hus och så låg de massa paket med siffror på som en kalender. och så va de olika spel i varje "luka". om nån vet som kan säga vad de heter? [tror nämligen de har nåt med lattjo lajban att göra] eller om nån har som kan lägga upp de på t.e.x pirate bay så skulle de va as schysst
Citera
2014-10-20, 20:17
Medlem
pinwess avatar
söker också ett annat spel som jag kommihåg att jag spela när jag va typ runt 4-7 när man va typ en grön dinosaurs och de fanns två bannor för vi hade bara demon men första kannan va de typ gräs banna som man skulle hoppa över stup och sen rädda nån och den andra va en lava banna som i e grotta typ spelet va i 3D?? tack i förhand
Citera
2014-10-21, 10:10
Medlem
MartinStLouiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinwes
söker också ett annat spel som jag kommihåg att jag spela när jag va typ runt 4-7 när man va typ en grön dinosaurs och de fanns två bannor för vi hade bara demon men första kannan va de typ gräs banna som man skulle hoppa över stup och sen rädda nån och den andra va en lava banna som i e grotta typ spelet va i 3D?? tack i förhand

Kan det ha varit Croc till PS1? http://en.wikipedia.org/wiki/Croc:_Legend_of_the_Gobbos
Citera
2014-10-21, 10:12
Medlem
dznBots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Woo, Micro Man!
http://static.giantbomb.com/uploads/original/0/771/1736292-micro4.jpg
Åh vad jag spelade mycket Micro Man. Fick det på en demoskiva som hette 117 spel eller något sådant.
Citera
2014-10-21, 21:08
Medlem
pinwess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Kan det ha varit Croc till PS1? http://en.wikipedia.org/wiki/Croc:_Legend_of_the_Gobbos

ja de va de tack som fan !
Citera
2014-10-23, 10:15
Medlem
punanihunters avatar
Vad heter det där ishockey-arkad spelet till PS2, där man kunde få löjliga extra krafter/abilities, och kunde bli en stor jätte vid slagsmålen?

Och vad heter det motorcykelspelet till PS2, där man kunde använda baseboll trä för att slå på sina motståndare?
Citera
2014-10-23, 14:51
Medlem
MartinStLouiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punanihunter
Vad heter det där ishockey-arkad spelet till PS2, där man kunde få löjliga extra krafter/abilities, och kunde bli en stor jätte vid slagsmålen?

Och vad heter det motorcykelspelet till PS2, där man kunde använda baseboll trä för att slå på sina motståndare?

Tror att det är NHL Hitz och Road Rash du söker.
Citera
2014-10-28, 11:14
Medlem
punanihunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Tror att det är NHL Hitz och Road Rash du söker.

Åhh tack!
Citera
2014-10-29, 18:47
Medlem
BibbiStorms avatar
Söker lastbilsspel. Inte Eurotruck, 18 wheels of steel. Minns att man kunde köra enorma laster igenom något Australien-liknande land. Dessutom kunde man köra på isvägar och i djungeln typ.

Var ett lite mindre spel om jag inte minns helt fel. Men fortfarande så pass stort att man kunde köpa hard-copies. Någon som vet? Letat ihjäl mig efter detta spel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in