Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-08-02, 16:11
Medlem
Nohulos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
fast det är det verkligen inte, theme hospital bygger man ett sjukhus och anställer personal, du spelar inte som någon doktor, och du går verkligen inte in i någons huvud. det har jag iaf aldrig gjort och då har jag spelat det flera timmar.

tror snarare du menar detta som redan requestats i tråden
3D-Body Adventure

Tror han snarare svarade på min fråga om Theme Hospital är lika kul idag som för 15+ år sedan.
Citera
2014-08-02, 16:17
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nohulo
Tror han snarare svarade på min fråga om Theme Hospital är lika kul idag som för 15+ år sedan.
ohh, my bad såg inte det så trodde han helt enkelt blandade ihop spelen
Citera
2014-08-02, 16:50
Medlem
Citat:
känner igen detta spel, om det är det jag tänker på så fanns det med i tidningen pc gamer. spelade det flitigt när jag var liten, om det är samma så kom det olika "waves" med attacker som man skulle skydda sig från. sen va man mer eller mindre tvungen att spela med joystick annars va det omöjligt, eller så var jag bara sämst på att flyga som barn
letar för fullt efter det, postar igen om jag har någon tur i mitt letande

Stämmer bra det!
Citera
2014-08-03, 02:47
Medlem
majorapas avatar
Citat:
känner igen detta spel, om det är det jag tänker på så fanns det med i tidningen pc gamer. spelade det flitigt när jag var liten, om det är samma så kom det olika "waves" med attacker som man skulle skydda sig från. sen va man mer eller mindre tvungen att spela med joystick annars va det omöjligt, eller så var jag bara sämst på att flyga som barn
letar för fullt efter det, postar igen om jag har någon tur i mitt letande

Incoming?
Citera
2014-08-03, 12:32
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majorapa
Incoming?
det haru fanemig rätt i tackar!
Citera
2014-08-04, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majorapa
Incoming?

Najs, tackar!
Citera
2014-08-07, 02:47
Medlem
Freebss avatar
Någon som vet vad spelet på skärmen heter?
http://oi59.tinypic.com/2jbjddt.jpg
Citera
2014-08-07, 12:37
Bannlyst
Freebs, jag tror att spelet heter World of Warcraft, men är inte så säker på att det är just det spelet, ser ut som det.
Citera
2014-08-07, 16:27
Medlem
Freebss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oskarogge
Freebs, jag tror att spelet heter World of Warcraft, men är inte så säker på att det är just det spelet, ser ut som det.
Är nästan 100% på att det inte är wow.
Citera
2014-08-09, 06:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinezy
Söker efter ett spel som då var casuall liknande skjut spel. Där gubbarna bestod utav rävar(tror jag), sedan fanns det ett spelsätt där man kunde möta/ spela som dinosaurier. Där dinosaurierna som var (T-Rex) skulle skydda sina ägg, medan rävarna då skulle ta äggen och kasta dom i en stekpanna.

Det är nog i princip allt jag minns, spelade genom emulator på datorn.
Var nog för cirka 8 år sedan, uppskattar om någon vet något om det!

Tack i förhand!

Citat:
Ursprungligen postat av Kinezy
Edit: Det var inte rävar, utan teddy björnar var det !!
Låter som Conker's bad fur day till Nintendo 64?
Citera
2014-08-09, 06:37
Medlem
Tjenare!

Letar efter fyra spel som jag och mina polare lirade när vi var små!

Spel nr.1:
Man var upp till tre, tror jag, vikingar/krigare. Spelet var linjärt i den mening att spelarna var på vänstra sidan och gick mot höger där fienderna kom. Man kunde spela med en, kanske två om jag kommer ihåg rätt, kompisar. En av krigarna hade svärd, den andra en yxa och den tredje, om det nu var tre, hade något annat vapen. Spelet var tecknad stil och var troligtvis till super nintendo, men kan ha varit någon annan liknande konsol.

Spel nr. 2:
Man var en krigare som skulle kämpa sig igenom olika banor. När man klarade banorna så, på något sätt, befriade man städer som man sen skulle sköta om och, om jag inte minns fel, bygga olika saker i. Befolkningen i städerna kunde bli ledsna eller glada osv. Detta spel var också 2d och kameravyn från sidan när man var inne i en bana, och när man var ute i kartläget, där man såg sina städer, var vyn uppifrån. Troligtvis till super nintendo.

Spel nr. 3:
Detta spelet kallade jag och en kompis "paketspelet". Man kunde spela två tillsammans och man gick runt i olika världar som man transporterade sig mellan genom portaler och samlade paket, tror jag. Det fanns ingen karta, så om man hade otur kunde man tappa bort den man spelade med. Detta var troligtvis till nintendo 8-bitars, men kan varit annan konsol med liknande grafik.

Spel nr. 4
Detta var ett pusselspel till PC. Man var en mus som skulle fixa ihop en bana så att en fet blå katt dog i slutet. Det var liksom en dominoeffekt av saker som skulle hända, och uppgiften som spelare var att bygga banan på ett sånt sätt att katten, i slutet av kedjereaktionen, fick något i huvudet eller ramlade ner i något hål eller liknande.

Förlåt för klena beskrivningar, men minnet från så tidiga år är ganska begränsat.
Senast redigerad av Klauz 2014-08-09 kl. 06:50.
Citera
2014-08-09, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klauz
Tjenare!

Letar efter fyra spel som jag och mina polare lirade när vi var små!

Spel nr.1:
Man var upp till tre, tror jag, vikingar/krigare. Spelet var linjärt i den mening att spelarna var på vänstra sidan och gick mot höger där fienderna kom. Man kunde spela med en, kanske två om jag kommer ihåg rätt, kompisar. En av krigarna hade svärd, den andra en yxa och den tredje, om det nu var tre, hade något annat vapen. Spelet var tecknad stil och var troligtvis till super nintendo, men kan ha varit någon annan liknande konsol.

Spel nr. 2:
Man var en krigare som skulle kämpa sig igenom olika banor. När man klarade banorna så, på något sätt, befriade man städer som man sen skulle sköta om och, om jag inte minns fel, bygga olika saker i. Befolkningen i städerna kunde bli ledsna eller glada osv. Detta spel var också 2d och kameravyn från sidan när man var inne i en bana, och när man var ute i kartläget, där man såg sina städer, var vyn uppifrån. Troligtvis till super nintendo.

Spel nr. 3:
Detta spelet kallade jag och en kompis "paketspelet". Man kunde spela två tillsammans och man gick runt i olika världar som man transporterade sig mellan genom portaler och samlade paket, tror jag. Det fanns ingen karta, så om man hade otur kunde man tappa bort den man spelade med. Detta var troligtvis till nintendo 8-bitars, men kan varit annan konsol med liknande grafik.

Spel nr. 4
Detta var ett pusselspel till PC. Man var en mus som skulle fixa ihop en bana så att en fet blå katt dog i slutet. Det var liksom en dominoeffekt av saker som skulle hända, och uppgiften som spelare var att bygga banan på ett sånt sätt att katten, i slutet av kedjereaktionen, fick något i huvudet eller ramlade ner i något hål eller liknande.

Förlåt för klena beskrivningar, men minnet från så tidiga år är ganska begränsat.

1an är The Lost Vikings iaf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in