Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-07-17, 18:03
Medlem
Dobrichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viking12
hej jag undrar vad ett spel heter som finns till xbox, det är ett bilspel där man ska förstöra varandras bilar och man kan spela på banor i rymden, i djungeln och i öknen. där finns olika karaktärer ochså t.ex. en tjur, drakula, en nörd m.m så om någon vet vad det heter så skriv gärna.

Kan det ha varit Cel Damage?

Youtube
Citera
2014-07-19, 10:16
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Smash TV kanske? Det släpptes även till Super Nintendo vill jag minnas. http://en.wikipedia.org/wiki/Smash_TV

Lite konfys efter att ha spelat spelet, vissa moment påminde om arkaden ja, men jag minns inte att man var i olika rum. Lär fundera hårdare!
Citera
2014-07-21, 21:07
Medlem
ZeroGravitys avatar
Har googlat som en retard men verkar inte kunna hitta något, hoppas ni kan hjälpa mig.

Jag letar efter ett relativt gammalt futuristiskt RTS spel. Det som var häftigt med detta spel var att man kunde bygga och sedan aktivera någon typ av sköld runt basen. Det var det som utmärkte sig mest. Rätt diffust, ja... Är det någon som har en idé?
Citera
2014-07-27, 21:07
Medlem
KavliBaconosts avatar
Kollade på en streamare idag som heter asiagodtonegg, han spelar League of Legends. Eftersom de långa kö tiderna i det så spelar många spel medans de köar till ett spel, då spelade han detta fotbollsspel, det såg skitkul ut, men det var på något asiatiskt språk.

Undrar om någon vet vad detta fotbollsspel heter och om det finns på engelska, här är screenshoot.

http://i59.tinypic.com/2lswg1c.png
Citera
2014-08-01, 19:18
Medlem
Kaviarkommunists avatar
Jag letar efter ett spel som fanns på bland annat skolans datorer under 90-talet.

Man var typ en kirurg eller något och kunde gå runt i ett sjukhus, och så kunde man välja bland olika patienter med olika "sjukdomar". Varje patient behandlades genom att man typ var inuti deras hjärna och sköt ihjäl virus/bakterier.

Svar uppskattas enormt! Var livrädd för det här spelet som barn.
Citera
2014-08-01, 19:32
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaviarkommunist
Jag letar efter ett spel som fanns på bland annat skolans datorer under 90-talet.

Man var typ en kirurg eller något och kunde gå runt i ett sjukhus, och så kunde man välja bland olika patienter med olika "sjukdomar". Varje patient behandlades genom att man typ var inuti deras hjärna och sköt ihjäl virus/bakterier.

någon ett par sidor (kanske bara 1 sida bak) har redan frågat efter ett liknande spel. leta upp den posten och se om det är samma
Citera
2014-08-02, 00:05
Medlem
Nohulos avatar
Citat:

Du fick mig att tänka på Theme Hospital (vet att det inte är det du söker). Satan, undra om man hade tyckt det var lika kul idag 15+ år senare.
Citera
2014-08-02, 00:21
Medlem
Jag söker ett spel från 90-talet eller kanske tom tidigt 2000-tal. Det är ett militär/alien stuk över det då man antigen flyger flygplan/rymdskepp (eller liknande) eller är anti air. Tror det passar in i kategorin krigsspel.

Tack på förhand

edit: Det är till PC.
Citera
2014-08-02, 10:55
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amakiri
Jag söker ett spel från 90-talet eller kanske tom tidigt 2000-tal. Det är ett militär/alien stuk över det då man antigen flyger flygplan/rymdskepp (eller liknande) eller är anti air. Tror det passar in i kategorin krigsspel.

Tack på förhand

edit: Det är till PC.
känner igen detta spel, om det är det jag tänker på så fanns det med i tidningen pc gamer. spelade det flitigt när jag var liten, om det är samma så kom det olika "waves" med attacker som man skulle skydda sig från. sen va man mer eller mindre tvungen att spela med joystick annars va det omöjligt, eller så var jag bara sämst på att flyga som barn
letar för fullt efter det, postar igen om jag har någon tur i mitt letande
Citera
2014-08-02, 14:13
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nohulo
Du fick mig att tänka på Theme Hospital (vet att det inte är det du söker). Satan, undra om man hade tyckt det var lika kul idag 15+ år senare.

Det är det, kan jag meddela!
Citera
2014-08-02, 14:39
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Det är det, kan jag meddela!
fast det är det verkligen inte, theme hospital bygger man ett sjukhus och anställer personal, du spelar inte som någon doktor, och du går verkligen inte in i någons huvud. det har jag iaf aldrig gjort och då har jag spelat det flera timmar.

tror snarare du menar detta som redan requestats i tråden
3D-Body Adventure
Senast redigerad av pozie 2014-08-02 kl. 14:43.
Citera
2014-08-02, 14:46
Medlem
Citat:

Hmm, det jag föreslog verkar vara för gammalt... men jag är rätt säker på att spelet som söks är ett lärospel.
Senast redigerad av Zwahili 2014-08-02 kl. 14:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in