Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-29, 14:34
Medlem
Axelneos avatar
Fel tråd
Citera
2016-02-29, 14:45
Medlem
Luigis avatar
Jag söker efter ett ganska gammalt PC bilspel (snackar 1998-2000 typ). Minns inte så mycket av det men detta minns jag iaf:

- Man kunde ha olika vapen på bilarna, missiler, släppa oljefläckar osv.
- Landskapsbanor
- Om jag inte minns helt fel så fanns det ett race läge där man bara kunde köra med Mini Coopers. Kan dock vara jag blandar med något annat spel.

Grafikmässigt tror jag det var ganska likt "Viper Racing" http://www.gamerevolution.com/review/viper-racing eller mot Need for speed III hållet.

Minns att min favoritsyssla var att se hur långt jag kunde köra på sidan av banan, alltså på kullar osv bredvid vägen Ibland hände det dock att man "föll ur" banan. Nice om någon vet vilket spel jag menar!
Citera
2016-02-29, 15:32
Medlem
Obscuritys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luigi
Jag söker efter ett ganska gammalt PC bilspel (snackar 1998-2000 typ). Minns inte så mycket av det men detta minns jag iaf:

- Man kunde ha olika vapen på bilarna, missiler, släppa oljefläckar osv.
- Landskapsbanor
- Om jag inte minns helt fel så fanns det ett race läge där man bara kunde köra med Mini Coopers. Kan dock vara jag blandar med något annat spel.

Grafikmässigt tror jag det var ganska likt "Viper Racing" http://www.gamerevolution.com/review/viper-racing eller mot Need for speed III hållet.

Minns att min favoritsyssla var att se hur långt jag kunde köra på sidan av banan, alltså på kullar osv bredvid vägen Ibland hände det dock att man "föll ur" banan. Nice om någon vet vilket spel jag menar!

Have a N.I.C.E day?
Citera
2016-02-29, 17:02
Medlem
Luigis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obscurity
Have a N.I.C.E day?
Näpp, inte det...

N.I.C.E 2 var det, tack! https://www.youtube.com/watch?v=-uEye80v4UU
Senast redigerad av Luigi 2016-02-29 kl. 17:33.
Citera
2016-02-29, 23:19
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neinzure
Haha! Jag är glad över ditt engagemang i det här fallet.

Helt hundra! Jag lirade det som barn under det tidiga 2000-talet på vår dator därhemma och grafiken såg relativt bra ut för att vara på den tiden, därför är jag rätt säker på att det inte kan ha varit speciellt gammalt just då. Har för mig att det inte bara fanns just vanliga bilar att köra med, om jag inte minns fel så fanns även en monstertruck för en av karaktärerna och kanske även en... glassbil... eller nåt sånt...? Fordonen var visserligen låsta till dessa karaktärer, då deras personer återspeglas i deras fordon, typ. Inget "choose a car"-stadie innan man började spela, alltså.

Jag har försökt att googla efter "horror racing games", men då dyker bara en massa webbläsarspel upp, så det var ganska meningslöst.

Hmm, ja du. Jag tycker att det ringer någon klocka här också, speciellt avseende glassbilen, men jag misstänker att jag tänker på just Twisted Metal (2 gissningsvis), men det var det väl inte?
Citera
2016-03-01, 17:10
Medlem
Neinzures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Hmm, ja du. Jag tycker att det ringer någon klocka här också, speciellt avseende glassbilen, men jag misstänker att jag tänker på just Twisted Metal (2 gissningsvis), men det var det väl inte?

Förmodligen. Twisted Metal hade ju, som du säger, också en glassbil, men det spelet är det inte. Karaktärerna är som sagt ganska lika de i Twisted Metal för att de är seriefigursaktiga.
Citera
2016-03-01, 17:20
Bannlyst
Citat:
Förmodligen. Twisted Metal hade ju, som du säger, också en glassbil, men det spelet är det inte. Karaktärerna är som sagt ganska lika de i Twisted Metal för att de är seriefigursaktiga.

Tiita här om du hittar det.

http://www.giantbomb.com/twisted-metal/3030-12318/similar-games/
Citera
2016-03-01, 18:29
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:

Kom precis på vad det måste vara för spel. Ta en titt på Motor Mash! Släpptes runt 98 har jag för mig och till DOS snarare än Windows, varför det kanske är lite svårare att hitta.
Citera
2016-03-01, 18:35
Medlem
Neinzures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oblivionens
Tiita här om du hittar det.

http://www.giantbomb.com/twisted-metal/3030-12318/similar-games/
Bra sida! Hittade det dock inte. Är som sagt inte helt hundra på om vapen användes i spelet, men jag tror det. Arrggh, önskar verkligen att jag kunde klämma fram fler detaljer om det, men det är fan svårt att komma på något. Vet att man spelade i turneringar, typ som i Mario Kart, det vill säga att man körde flera banor i rad för att en vinnare skulle kunna utses. En av banorna man kör i är en mörk, creepy skog, men utöver det kan jag inte minnas vad de andra banorna var för något.
Citera
2016-03-01, 18:40
Medlem
Kan det vara PC-spelet ignition?
Citera
2016-03-01, 18:49
Medlem
Neinzures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Kom precis på vad det måste vara för spel. Ta en titt på Motor Mash! Släpptes runt 98 har jag för mig och till DOS snarare än Windows, varför det kanske är lite svårare att hitta.
DÄR HAR VI DET!!! Vintergrisen, du är dagens hjälte. Efter all denna diskussion blir det utan tvekan till att skaffa det på något sätt. Tack som FAN!

Jag uppskattar även ni andra som tagit er tid åt att försöka komma på vad det var för nåt.
Senast redigerad av Neinzure 2016-03-01 kl. 18:53.
Citera
2016-03-01, 20:31
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
DÄR HAR VI DET!!! Vintergrisen, du är dagens hjälte. Efter all denna diskussion blir det utan tvekan till att skaffa det på något sätt. Tack som FAN!

Jag uppskattar även ni andra som tagit er tid åt att försöka komma på vad det var för nåt.

Så lite så, det är alltid roligare att leta gamla spel än att nöta Quizkampen! =)

PS, du har PM!
Senast redigerad av Vintergrisen 2016-03-01 kl. 20:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in