Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-09-05, 22:44
Medlem
hejsantests avatar
Har kommit igång ordentligt med spel på sistonde och behöver tips på riktgit bra spel till pc som är släppta mellan 2008-2010.

Spel jag har uppkskattat nyligen är Mass Effect 1och 2, Uncharted 2, Resident Evil 5, Splinter Cell Conviction.

Så äventyr är det som är mest intressant(gärna med bra story), jag vill ha spel där man ser huvudkaraktären som tex i Mass Effect och Uncharted 2.
Spelet får gärna har snygg grafik med imponerande miljöer som spelen jag nämde ovan, en snygg killle/man som huvudkaraktär är viktigt eftersom frugan gillar och kolla

Så tipsa på!
Senast redigerad av hejsantest 2010-09-05 kl. 22:47.
Citera
2010-09-06, 00:19
Medlem
Grim Fandango, fungerande till Vista skulle typ vara det bästa som hänt mig sen jag köpte Brood War 2000.
Citera
2010-09-06, 00:52
Medlem
Jag söker ett PC-spel där man skulle balansera bollar/klot på en bana.
Det var olika typer av material på bollarna/kloten, såsom; papper, trä, järn osv.

Jag kommer ihåg att man var ute i rymden och rullade dessa bollarna/kloten på olika banor och det kom olika hinder under banans lopp, därför skulle man använda sig av de olika bollarna för att komma förbi dessa hinder.

Spelet var i 3D, med rätt så snygg grafik.
Men jag minns inte vad det hette..

Någon som kanske vet vilket spel jag snackar om?
Citera
2010-09-06, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DestructedSoul
Jag söker ett PC-spel där man skulle balansera bollar/klot på en bana.
Det var olika typer av material på bollarna/kloten, såsom; papper, trä, järn osv.

Jag kommer ihåg att man var ute i rymden och rullade dessa bollarna/kloten på olika banor och det kom olika hinder under banans lopp, därför skulle man använda sig av de olika bollarna för att komma förbi dessa hinder.

Spelet var i 3D, med rätt så snygg grafik.
Men jag minns inte vad det hette..

Någon som kanske vet vilket spel jag snackar om?

Kan mycket väl vara detta du menar http://www.youtube.com/watch?v=WihK_txudHI
Citera
2010-09-06, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThoX
Kan mycket väl vara detta du menar http://www.youtube.com/watch?v=WihK_txudHI

Citera
2010-09-06, 06:07
Medlem
Om du gillar rulla boll spel så finns även Puzzle Dimension

http://www.puzzledimension.com/
Citera
2010-09-06, 08:27
Medlem
hejsantests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsantest
Har kommit igång ordentligt med spel på sistonde och behöver tips på riktgit bra spel till pc som är släppta mellan 2008-2010.

Spel jag har uppkskattat nyligen är Mass Effect 1och 2, Uncharted 2, Resident Evil 5, Splinter Cell Conviction.

Så äventyr är det som är mest intressant(gärna med bra story), jag vill ha spel där man ser huvudkaraktären som tex i Mass Effect och Uncharted 2.
Spelet får gärna har snygg grafik med imponerande miljöer som spelen jag nämde ovan, en snygg killle/man som huvudkaraktär är viktigt eftersom frugan gillar och kolla

Så tipsa på!

Citera
2010-09-06, 08:32
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsantest

Så tipsa på!

Risen.
Citera
2010-09-06, 09:21
Medlem
KythErs avatar
Behöver tips om spel där man kan använda pil och båge, de två kraven jag har är att grafiken ska vara bra/okej och att man ska kunna döda MÄNNISKOR med denna båge, alltså inte djur.

MVH!
Citera
2010-09-06, 17:27
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KythEr
Behöver tips om spel där man kan använda pil och båge, de två kraven jag har är att grafiken ska vara bra/okej och att man ska kunna döda MÄNNISKOR med denna båge, alltså inte djur.

MVH!

Morrowind, fast om du tvunget vill ha grafik så kan du väll köra oblivion...
Citera
2010-09-06, 17:49
Medlem
milgas avatar
Spelade för nåt år sedan en shooter. Spelet hette något kort i stil med "Blocks" eller nåt sådant. Minns att man kunde bygga banor själv, därav namnet (har för mig att namnet förknippades med att man kunde bygga egna banor). Spelet var gratis och vad jag kan minnas kom det även i en version 2.
Påminde lite grann om något tidigare Doom i stilen.
Citera
2010-09-06, 18:13
Medlem
Folkskyggs avatar
Finns det något bra hockeyspel för PC, som är nytt?
NHL tycks inte längre finnas på PC tråkigt nog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in