Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-01-25, 20:58
Medlem
Veeoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Vi snackar tredjepersons actionäventyr till PS2. Spelet känns ganska "cartoony" och utspelar sig i någon sorts fantastyvärld. Första banan kan vara kyrkogård har jag för mig och en senare bana är en träsk eller kanske en träd i ett träsk. Bland ens förmågor som man kan samla på sig så kan man bland annat använda sin sköld som en sorts bumerang. Har för mig att det fick en uppföljare men jag är inte riktigt säker. Påminner lite om Medivel till PS1.
Vild gissning men det är inte Ratchet & Clank: Size Matters eller Ratchet & Clank: Going Commando?
Citera
2013-01-26, 04:26
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veeoon
Vild gissning men det är inte Ratchet & Clank: Size Matters eller Ratchet & Clank: Going Commando?

Det är det inte. Man är en människa, eller åtminstone människoliknande och det är enbart svärd som gäller. Man kanske får andra vapen men det är fortfarande "riddarvapen" så att säga.
Citera
2013-01-26, 18:21
Medlem
Mikeyjamess avatar
Jag provspelade ett spel häromdan i en affär. Nu är jag ingen konsolkännare men jag tror det var Xbox 360. Bör vara ett någorlunda nytt spel.

Fanns ingen poster eller information i menyn som kunde berätta vilket spel det var jag spelade men det var föjande innehåll:

Man spelar en vit ung man i tredje person. Han går sandlådebärsärk i en amerikansk stad. Han är klädd i grön tröja, möjligtvis bruna byxor, kort frisyr och har tatueringar på armarna. Han kan alstra energi eller nåt liknande, kan skjuta eldbollar typ från händerna så bilar exploderar och människor pulvriseras. På ryggen har han ett svärd, svingar han den blir klingan omgiven av energi. Efter mycket förtstörande kommer till slut armésoldater och försöker likvidera dig.
Citera
2013-01-26, 18:33
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Jag provspelade ett spel häromdan i en affär. Nu är jag ingen konsolkännare men jag tror det var Xbox 360. Bör vara ett någorlunda nytt spel.

Fanns ingen poster eller information i menyn som kunde berätta vilket spel det var jag spelade men det var föjande innehåll:

Man spelar en vit ung man i tredje person. Han går sandlådebärsärk i en amerikansk stad. Han är klädd i grön tröja, möjligtvis bruna byxor, kort frisyr och har tatueringar på armarna. Han kan alstra energi eller nåt liknande, kan skjuta eldbollar typ från händerna så bilar exploderar och människor pulvriseras. På ryggen har han ett svärd, svingar han den blir klingan omgiven av energi. Efter mycket förtstörande kommer till slut armésoldater och försöker likvidera dig.

http://www.youtube.com/watch?v=QAwkUscboH4 ?
Citera
2013-01-26, 19:20
Medlem
Mikeyjamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
http://www.youtube.com/watch?v=QAwkUscboH4 ?

Ja, den var det! Även om jag hade en annan rollfigur. Tack ska du ha.
Citera
2013-01-26, 19:23
Medlem
Sandgathes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toggelol
Jag har sökt och sökt efter ett spel men aldrig hittat det.

Det är ett barnspel som jag spelade för ungefär 12-13 år sen.

Spelet handlar om en trollkarl som blir bortrövad och spelet börjar med en film när man ser häxan som åker runt i den lilla staden och förhäxar den på olika sätt och till sist tar trollkarlen/kungen till fånga.

Man får då spela en liten pojke som har kläder i färgen orange och blåa hängselbyxor. Man får gå igenom hela staden och göra olika uppgifter tills man då kommer fram till slottet där man ska rädda trollkarlen, spelet är inte så stort. Jag har även för mig att i slutet så tryckte man på en dörr med olika färger och hörde ljud och skulle sedan para ihop de ljuden med färgerna.

Har letat efter detta spel i flera år och jag uppskattar och hoppas verkligen att någon har någon idé om vilket spel det kan vara.

ojoj vad svårt hmmm det kan inte vara något i spel i kings quest serien?

vilken plattform är det till?
Citera
2013-01-26, 21:01
Medlem
Happoradios avatar
För ett par år sedan så fanns det ett spel (multiplayer) som utspelar sig på en båt. Har för mig att ordet "ferry" ingår någonstans i spelets titel.
Spelet gick i varje fall ut på att man skulle lista ut vem av spelarna som var mördare och man fick lov att leta reda på saker och vapen mm... Påminner lite om gmodden - trouble in terroris town
Citera
2013-01-26, 21:05
Medlem
leabsurds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Happoradio
För ett par år sedan så fanns det ett spel (multiplayer) som utspelar sig på en båt. Har för mig att ordet "ferry" ingår någonstans i spelets titel.
Spelet gick i varje fall ut på att man skulle lista ut vem av spelarna som var mördare och man fick lov att leta reda på saker och vapen mm... Påminner lite om gmodden - trouble in terroris town

The Ship
Citera
2013-01-27, 12:32
Medlem
Ceteruss avatar
Jag undrar om någon känner igen detta spel som jag spelade någon gång på 90-talet (det kan vara äldre) men som jag glömt titeln på.

Beskrivning:

jag tror man kunde välja mellan 4 (eller fem) "karaktärer" som på menyn var uppradade i 4 eller 5 rektanglar (tror jag, den femte i mitten kan ha varit exit-knappen) som de var inramade i (som porträtt). De jag minns var en astronaut (i rymddräkt), en djungelutforskare (eller något sådant) och en sorts forskare/doktor i vit dräkt.

Man klickade på ett av porträtten och så började spelet. Alla hade olika banor (i olika färger) och man kunde röra sig upp och ner och höger och vänster. Det speciella var att när man gick framåt så bildades "vägar" (ungefär som en mask i ett äpple) efter en. Fienderna kunde inte ta en om man inte först gick in i deras område så att deras väg sammanlänkades med ens egen. Man kunde inte gå överallt, banorna var inramade med "hårda" rutor (i brist på bättre ord) och de kunde finnas i själva banan också så att man ibland blev tvungen att släppa lös fiender för att nå målet.

En liten detalj var att det lät dutu-dutu-dutu eller något liknande datorgenererat ljud för varje steg man tog (klick på piltangenterna)

Så mycket mer minns jag tyvärr inte förutom att det var mycket underhållande

Kan ha mints något fel men jag hoppas att någon kan titeln, har ju saknat mitt gamla spel

Fråga om något behöver förtydligas så ska jag försöka och tack på förhand!
Senast redigerad av Ceterus 2013-01-27 kl. 12:34.
Citera
2013-01-27, 13:09
Medlem
leabsurds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ceterus
Jag undrar om någon känner igen detta spel som jag spelade någon gång på 90-talet (det kan vara äldre) men som jag glömt titeln på.

Beskrivning:

jag tror man kunde välja mellan 4 (eller fem) "karaktärer" som på menyn var uppradade i 4 eller 5 rektanglar (tror jag, den femte i mitten kan ha varit exit-knappen) som de var inramade i (som porträtt). De jag minns var en astronaut (i rymddräkt), en djungelutforskare (eller något sådant) och en sorts forskare/doktor i vit dräkt.

Man klickade på ett av porträtten och så började spelet. Alla hade olika banor (i olika färger) och man kunde röra sig upp och ner och höger och vänster. Det speciella var att när man gick framåt så bildades "vägar" (ungefär som en mask i ett äpple) efter en. Fienderna kunde inte ta en om man inte först gick in i deras område så att deras väg sammanlänkades med ens egen. Man kunde inte gå överallt, banorna var inramade med "hårda" rutor (i brist på bättre ord) och de kunde finnas i själva banan också så att man ibland blev tvungen att släppa lös fiender för att nå målet.

En liten detalj var att det lät dutu-dutu-dutu eller något liknande datorgenererat ljud för varje steg man tog (klick på piltangenterna)

Så mycket mer minns jag tyvärr inte förutom att det var mycket underhållande

Kan ha mints något fel men jag hoppas att någon kan titeln, har ju saknat mitt gamla spel

Fråga om något behöver förtydligas så ska jag försöka och tack på förhand!

Vet inte just det spelet, men det är definitivt en Dig Dug-klon: http://www.youtube.com/watch?v=mrvmDJxq86I

Så nu har du något att gå på iallafall!

Edit: http://www.giantbomb.com/dig-dug/61-2587/games_similar/
Citera
2013-01-27, 14:45
Medlem
Ceteruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leabsurd
Vet inte just det spelet, men det är definitivt en Dig Dug-klon: http://www.youtube.com/watch?v=mrvmDJxq86I

Så nu har du något att gå på iallafall!

Edit: http://www.giantbomb.com/dig-dug/61-2587/games_similar/

Precis vad jag menar med att vägar bildas efter en. Men jag minns inte att spelet handlade om att gräva (vilket inte hindrar den från att vara en klon förstås, eller att jag minns fel - "rutorna" kan ha föreställt jord/sten beroende på karaktär) och tyvärr är den inte med i listan du länkade.

Det verkar finnas en hel del spel av den sorten och att hitta just det spelet kommer nog att bli svårt, så om någon känner igen karaktärerna man kunde välja får den gärna föreslå en titel.

Tack för hjälpen i alla fall, leabsurd!

Edit: det spelades på en windows 93 och/eller 98 dator
Senast redigerad av Ceterus 2013-01-27 kl. 14:49.
Citera
2013-01-27, 18:07
Medlem
bratemos avatar
Söker ett ganska enkelt spel som heter något i stil med Diplomacy, där man får välja 10-12 olika typer av stater och därefter besluta mycket om skatter och lagar, man har ett par år som i ett vanligt val, innan det är dags för nyval.

Det är ett simpelt spel utan större animering.

Obs, det finns ett spel som heter exakt "Diplomacy" (Länk nedan) men det är inte det.

http://www.dipwiki.com/index.php?title=Diplomacy

Edit; Hittade det själv.

"Democracy"
Senast redigerad av bratemo 2013-01-27 kl. 18:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in