Jag undrar om någon känner igen detta spel som jag spelade någon gång på 90-talet (det kan vara äldre) men som jag glömt titeln på.
Beskrivning:
jag tror man kunde välja mellan 4 (eller fem) "karaktärer" som på menyn var uppradade i 4 eller 5 rektanglar (tror jag, den femte i mitten kan ha varit exit-knappen) som de var inramade i (som porträtt). De jag minns var en astronaut (i rymddräkt), en djungelutforskare (eller något sådant) och en sorts forskare/doktor i vit dräkt.
Man klickade på ett av porträtten och så började spelet. Alla hade olika banor (i olika färger) och man kunde röra sig upp och ner och höger och vänster. Det speciella var att när man gick framåt så bildades "vägar" (ungefär som en mask i ett äpple) efter en. Fienderna kunde inte ta en om man inte först gick in i deras område så att deras väg sammanlänkades med ens egen. Man kunde inte gå överallt, banorna var inramade med "hårda" rutor (i brist på bättre ord) och de kunde finnas i själva banan också så att man ibland blev tvungen att släppa lös fiender för att nå målet.
En liten detalj var att det lät dutu-dutu-dutu eller något liknande datorgenererat ljud för varje steg man tog (klick på piltangenterna)
Så mycket mer minns jag tyvärr inte förutom att det var mycket underhållande
Kan ha mints något fel men jag hoppas att någon kan titeln, har ju saknat mitt gamla spel
Fråga om något behöver förtydligas så ska jag försöka och tack på förhand!