Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Ja ett hemmabygge är billigare än en färdig maskin med legal mjukvara - det vet vi alla redan.
Väljer du däremot en märkes-pc med medföljande skärm med samma specs så är prisskilnaden inte alls lika stor. Räknar man sedan bort priset för osx+ilife 1195+895=2090 så är prisskilnaden bara någon tusenlapp. Vill man till pest och pina slippa alla de problemen som windows innebär så skall väl folk få göra det om de vill, även om de får betala mer för det privilegiet.
Jo, sant, men ändå fånigt att dra jämförelse med nån som sätter ihop en extra dyr dator med samma komponenter. Vilken idiot som helst kan bygga en dator, det är liksom inte hjärnkirurgi. Sen vet jag inte vilken tid ni lever, låter som lite gamla påhopp att windows är buggigt. Som sagt inte haft nåt strul med min nya dator, XP är faktiskt väldigt stabilt nu och det är därför det är så synd att dom ska byta operativsystem.
En stor anledning att TS inte bör köpa en mac enligt mig är för jag vet allt annat han behöver. Så därför tror jag han kommer sitta lite besviken och tomhänt trots han får en mac med logic. Han kommer sakna ett bättre ljudkort, han kommer sakna bra hörlurar när han lirar på nätter vilket jag vet han kommer göra. Han kommer sakna att ha en mikrofon och använda med vocodern och han kommer sakna ett par monitorer.
Så mitt råd var att köra på sin pc som är ganska kraftfull, tanka ner Sonar 8 producer edition sålänge. Och sen ha alla dom här 20-25 tusen till andra viktiga komponenter och pengar över till en mysig resa med flickvännen. Men mac folk är mac folk, man märker man är inne i macintosh forumet, finns knappt några bögigare fans än Apples, ni går i graven för Macen och det blir på gränsen till löjligt. Och många av dom som hyllar macen fortsätter klaga på PC vad den var för många år sen. Om du sköter din PC så funkar den bra, men det ska fortsätta klagas ändå för Pc var ju kass för många år sen så då bör man ju nämna det hela tiden även om saker har förändrats.