Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Hade de sänkt priserna hade de kanske kunnat konkurrera med PC på en seriös nivå istället för att locka samma fanboys (se: esteter som ser Steve Jobs som Gud) hela tiden.
Det har aldrig slagit dig att Apple inte
vill konkurrera om lågprissegmenten? Vilket de [läs: Steve Jobs] också gett uttryck för. Uppenbarligen går det ju bra för Apple i alla fall, sååå...
Citat:
Och det där med att du slipper virus (vilket inte är helt sant) beror ju mer på att ingen bryr sig om att utveckla virus till Mac då det finns tio gånger fler PC-användare.
Vilket är helt sant. Det finns fortfarande inga fria virus för OS X (detta innebär självklart inte att det aldrig kommer, tvärtom så är jag övertygad om att det kommer förr eller senare, men det är en annan diskussion). Och det där sista har stötts och blötts under en lång tid. Du tror inte att den som skapar det första fria viruset till OS X (eller *nix/Linux i övrigt för den delen) skulle röna en ENORM uppmärksamhet i de som sysslar med sådant? Om inte annat för att täppa till truten på Steve Jobs och oss andra...
Citat:
Conclusio: Mac är bra men inte så bra.
I mina ögon är Mac precis så bra som du anser att Mac inte är. Men det är min åsikt och den står jag för. Om du tycker annorlunda är det helt ok, faktiskt, varför det är så beklämmande för dig och andra att jag tycker det har jag lite svårt att förstå. Detta innebär inte att jag tycker att Apple aldrig gör blundrar eller att deras produkter är perfekta. Men det är klart, jag är ju korkad (att du skämtade är jag inte alls så säker på) och säkerligen – enligt dig – vilseledd av Steve Jobs.
Aja, det börjar bli så ledsamt med folk som är nedlåtande gentemot människor för att de använder en viss plattform för sitt digitala arbete. Jag hade lika gärna kunnat köpt PC och varit nöjd med det om jag
velat det. Nu ville jag inte det utan köper det min plånbok har råd med och det som passar mina syften. Hade jag inte velat haft en Mac så hade det nog blivit en Sony Vaio i de dyrare segmenten, men det hade väl varit fel det med...