Citat:
Ursprungligen postat av nbz
Men när jag tänker efter känns det som det är ett otroligt överpris! Jag vill isf ha den bästa imacen
Gäsp... Samma historia om och om igen.
Nej, det är inte överpris!
Varför?
1. Det inkluderar både Mac OS X och iLife.
2. Du får BRA komponenter (framförallt en riktigt bra skärm).
3. Den är kompakt, snygg och smidig.
Jag slängde även ihop ett likvärdigt paket från Komplett, bara för att du nämnde det. Följande la jag in: en bra 24"-skärm, 4 GB DDR3, Radeon HD4850 (500 kr dyrare än det som är standard enligt Apple), Core 2 Duo 3 GHz, moderkort med firewire (ASUS P5N-D), Western Digital 1 TB HDD, Mighty Mouse Wired, Apple Keyboard Wired, kvalitets-nätaggregat, något billigt ljudkort, en billig brännare från NEC, ett aluminiumchassi och sist men absolut inte minst, Windows Vista Ultimate, vilket är det enda som motsvarar OS X.
Vad landar då detta på?
19939 kr + frakt + ihopmontering (+ installation av drivrutiner

)
Slutsats: Den kompletta produkten, att den är färdig att använda, och smidighten är helt klart värt mellanskillnaden. Du får en medioker Windows-burk för de pengarna, men du får en kickass iMac, som kommer ha ett grymt andrahandsvärde.
Jag har en Mac Pro, och den kickar fortfarande mina kompisars nya datorers ass efter 3 år.
Men du behöver inte den bästa, nöj dig med den billigare för 16000 så kan du köra Logic på den utan problem. Det viktiga är RAM-minnet. Och då är datorn helt plötsligt mycket billigare än PC-varianten.