2014-01-15, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flowlops
Det där varierar, självklart får man mer "likes" om man är "skitpoppis" men det är så svårt att svara på. Om du nu tycker att du ser bra ut, fråga en vän om h*n tycker detsamma.

Det där behöver inte vara ett problem, personer kan sätta dig som offline om dom inte vill att du ska se om att dom är online.

Det brukar betyda så. När man får ett 404 meddelande betyder det att HTML-sidan inte finns på servern, vilket betyder att personen har inaktiverat sitt konto eller tagit bort profilen.

Fast oftast så ser jag inte att någon är online även fast jag online. Ingen annan som har ett svar på mitt problem?
Citera
2014-01-16, 14:15
Medlem
Min facebook har krånglat sedan igår. Jag kan se alla inlägg och så, men chatten visas inte (det här gäller när jag sitter vid datorn, via mobilen fungerar allt). När jag klickar på jordgloben för att se händelserna, så laddar det bara. Jag kan inte klicka mig in på meddelanden heller, det laddar bara då med. När jag skriver inlägg och klickar på "skicka" så ser det ut som att det inte har lagts upp, men det har det.
Jag försökte gå in på kontoinställningar och läsa, men det gick inte, det laddade bara. Vad tusan är det för fel? Jag har försökt att logga ut och in igen, och jag har försökt att starta om datorn. Men inget av det hälpte.
Jag kan absolut ingenting om det sådant här, så behöver verkligen tips och råd!

PS: Jag har ingen aning om hur jag hittar personers svar på detta inlägget, så det bästa kanske är att skicka ett PM till mig, annars får jag sitta och leta ^^ Tack på förhand!
Citera
2014-01-16, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoloid
Fast oftast så ser jag inte att någon är online även fast jag online. Ingen annan som har ett svar på mitt problem?
Vad hjälper det dig om någon annan har ett likadant problem? Om du nu anser att det är ett tillräckligt problem, ta bort appen och installera den igen.
Citera
2014-01-16, 18:20
Medlem
Vildegorms avatar
Vad är det för spök
Jag säljer och marknadsför mig bara i Sverige.
Mer än varannan som tittar på min annons har ingen som helst koppling till det jag säljer.
De ser inte ut att vara de minsta intresserade av mina produkter.
Det är nästan bara utlänningar men har ibland någon koppling till Sverige genom SFI eller någon annan utbildning för invandrare.
Detta kostar ju mig en massa annonspengar som jag inte får något för.

Är det någon som vet om det går att åtgärda eller skall man lägga av att annonsera på facebook.
Facebook borde fixa någon broms för dessa annars slutar annonsörerna.
Citera
2014-01-17, 12:10
Medlem
Hej,

Är secret group verkligen secret?

Jag postade lite grejjer och kommenterade i en sådan. I själva gruppen (på sidan) står det att endast personer i gruppen kan se att jag postar.

När jag sedan kollar i min personliga "Activity feed" står det att jag postat, och namnet på den hemliga gruppen. Men till höger visas en penna och när man för musen över står det "Allowed on timeline" - det betyder alltså att det dyker upp i feeden hos alla vänner i alla fall?!! Det enda jag kan välja när jag klickar på pennan är Delete.
Citera
2014-01-17, 12:29
Medlem
Oakenshields avatar
Direkt till vänster om pennan ska det finnas en symbol för den låsta gruppen som säger "Medlemmar av (gruppens namn)". Händelsen tillåts på din tidslinje/aktivitetslogg men det betyder i det här fallet inte att den syns för dina övriga vänner som ej är med i gruppen. Jag har samma sak här i ett par låsta musikgrupper jag är medlem i.
Citera
2014-01-17, 13:09
Medlem
Ipissonus avatar
Då jag sällan nyttjar Facebook så har jag säkert missat något men igår fick en avisering med budskapet "känner du ##### ########" och sen var det någon form av blomstersymbol. Har tidigare aldrig fått den aviseringen och jag trodde jag stängt av allt sådant. Varför fick jag den aviseringen och varför har just den aktuella personen valts ut (endast ett fåtal gemensamma vänner)?

Någon som vet?
Citera
2014-01-17, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Direkt till vänster om pennan ska det finnas en symbol för den låsta gruppen som säger "Medlemmar av (gruppens namn)". Händelsen tillåts på din tidslinje/aktivitetslogg men det betyder i det här fallet inte att den syns för dina övriga vänner som ej är med i gruppen. Jag har samma sak här i ett par låsta musikgrupper jag är medlem i.

Ok, tack!
Citera
2014-01-17, 15:00
Medlem
Förut så när jag lagt upp min profilbild så har den kommit upp på den allmänna tidslinjen. Folk har sett den och gett mig massa likes. Nu senast, när jag la upp så fick jag inte en enda likes. Kollade och då har profilbilden inte kommit upp på den allmänna tidslinjen utan bara på min egen. Varför har det blivit så?
Citera
2014-01-17, 20:26
Medlem
von-Utfalls avatar
Flera har skrivit till mig på tidslinjen under högtiderna - jag har inte kunnat sätta mig ner med det förrän nu. Grejen är att jag får fram bara en tredjedel av de som skrivit, de andra hittar jag inte.

Det står typ "40 personer har skrivit på din tidslinje" men jag ser max 15 inlägg. Hur får jag fram alla?
Citera
2014-01-17, 22:35
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsaset
Förut så när jag lagt upp min profilbild så har den kommit upp på den allmänna tidslinjen. Folk har sett den och gett mig massa likes. Nu senast, när jag la upp så fick jag inte en enda likes. Kollade och då har profilbilden inte kommit upp på den allmänna tidslinjen utan bara på min egen. Varför har det blivit så?

Detsamma verkar ha gällt för omslagsbilden. Bytte omslagsbild ett par gånger under senaste veckan men den dök aldrig upp på nyhetssidan, bara hos mig själv. Testade igår igen och då kom den upp som den ska i nyhetsflödet. Förmodligen nån bugg som påverkat både profilbilder och omslagsbilder, efter vad det verkar.
Citera
2014-01-18, 12:22
Medlem
Sökt nytt jobb. Tagga bort alla olämpliga bilder på facebook?

Jag sökte ett nytt jobb igår. Bör man tagga bort alla olämpliga facebook bilder? Eller går det att blockera andra från att se dem på något annat sätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in