2014-01-12, 09:43
Medlem
fulnicks avatar
Jag har blivit blockerad av en person på Facebook och nu vill jag också blockera den personen. Men då jag är blockerad av just henne så kan jag ju inte blockera tillbaka. Går alltså inte att söka på henne.
Så nu kan hon se och kontakta mig, och jag kan inte ta bort henne.
Ett moment 22 eller har jag missat nåt?
Citera
2014-01-12, 10:59
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fulnick
Jag har blivit blockerad av en person på Facebook och nu vill jag också blockera den personen. Men då jag är blockerad av just henne så kan jag ju inte blockera tillbaka. Går alltså inte att söka på henne.
Så nu kan hon se och kontakta mig, och jag kan inte ta bort henne.

Nej det kan hon inte, ni är bägge osynliga för varann.
Citera
2014-01-12, 11:12
Medlem
fulnicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Nej det kan hon inte, ni är bägge osynliga för varann.

Aha... tack!
Citera
2014-01-12, 17:12
Medlem
Facebook-meddelanden

Jag och några vänner han en gemensam chatt på Facebook, vi har haft den i drygt 1.5år. Och vi är sugna på att kolla vad vi har skrivit genom åren tillsammans. Men problemet är att vi ha drygt 77k skrivna meddelanden och det har ju en jävla tid om man ska rulla upp bara, finns det något annat sätt man kan göra för att man ska komma längst upp i konversationen? Tack!
Citera
2014-01-12, 17:20
Medlem
Har inte provat själv men vet att det ska gå att spara sin profil Bilder, filmer och inlägg tror jag man får med. Kanske även meddelanden?

http://www.facebookskolan.se/blogg/index.php?blogg=ladda-ner-er-facebookprofil
Citera
2014-01-12, 17:24
Medlem
nja, verkar inte funka tyvärr...
Citera
2014-01-13, 15:28
Medlem
Varför får jag inga fucking likes??

Har alltid tyckt att jag ser bra ut och har haft en del pinglor i mina yngre dagar. Nu får jag nästan inte en enda gillning på mina bilder. Tog en idag som jag tyckte blev skitsnygg men inte en enda har gillat

Jag är inte beroende av facebook men jag vet att alla andra är det och folk gillar bilder hur som helst men fan inte mina. Har en kompis som loggar in max 1 gång i månaden och lägger upp en ny bild och får massvis med likes. Samma sak med alla mina kompisar

Varför gillar ingen mina bilder? Måste man vara skitpoppis och tillhöra stora gäng som festar varje fredag och lördag och lever rövare för att få några likes?

Ska aldrig mer gilla någon annans bilder
Senast redigerad av Plastkassen 2014-01-13 kl. 16:27.
Citera
2014-01-13, 21:37
Medlem
Jag har problem med min chatt på facebookappen till min iPhone.
Det är bara ett fåtal av mina vänner som jag kan se att dom är online och det är alltid samma personer. Är det nån som har haft samma problem och kan hjälpa mig att åtgärda det?
Citera
2014-01-14, 14:18
Medlem
Tjena, minns att man förut (och även vissa nu) kan se videos man är taggad i bland alla foton, och även andras om man går in på deras sida och kollar foton, men i mitt fall går inte detta? Går det att ändra på något sätt? Jag syftar på facebook på datorn
Citera
2014-01-15, 09:23
Medlem
Hallå där, för ca 2 dagar sen såg jag att jag följde en massa vänner på fb vilket jag inte ville så jag "avföljde" allihopa, och nu ser jag inga uppdateringar från vänner? Måste jag följa folk för att se uppdateringar? Jag vill inte att det ska stå på deras fb profiler att jag följer de. Har detta hänt någon annan?
Citera
2014-01-15, 15:33
Medlem
NirvanAs avatar
Om man får "Page Not Found" och "Sorry, this page isn't available
The link you followed may be broken, or the page may have been removed."

Betyder det alltid att den personen har tagit bort sin facebook?
Citera
2014-01-15, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plastkassen
Varför får jag inga fucking likes??

Har alltid tyckt att jag ser bra ut och har haft en del pinglor i mina yngre dagar. Nu får jag nästan inte en enda gillning på mina bilder. Tog en idag som jag tyckte blev skitsnygg men inte en enda har gillat

Jag är inte beroende av facebook men jag vet att alla andra är det och folk gillar bilder hur som helst men fan inte mina. Har en kompis som loggar in max 1 gång i månaden och lägger upp en ny bild och får massvis med likes. Samma sak med alla mina kompisar

Varför gillar ingen mina bilder? Måste man vara skitpoppis och tillhöra stora gäng som festar varje fredag och lördag och lever rövare för att få några likes?

Ska aldrig mer gilla någon annans bilder
Det där varierar, självklart får man mer "likes" om man är "skitpoppis" men det är så svårt att svara på. Om du nu tycker att du ser bra ut, fråga en vän om h*n tycker detsamma.

Citat:
Ursprungligen postat av Bongoloid
Jag har problem med min chatt på facebookappen till min iPhone.
Det är bara ett fåtal av mina vänner som jag kan se att dom är online och det är alltid samma personer. Är det nån som har haft samma problem och kan hjälpa mig att åtgärda det?
Det där behöver inte vara ett problem, personer kan sätta dig som offline om dom inte vill att du ska se om att dom är online.
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Om man får "Page Not Found" och "Sorry, this page isn't available
The link you followed may be broken, or the page may have been removed."

Betyder det alltid att den personen har tagit bort sin facebook?
Det brukar betyda så. När man får ett 404 meddelande betyder det att HTML-sidan inte finns på servern, vilket betyder att personen har inaktiverat sitt konto eller tagit bort profilen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in