2013-03-17, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwAxX
Vad är detta med black facebook som läggs upp hela tiden? Verkar vara något skumt virus?
Inte direkt kanske ett virus, mer en sak för att lura folk. Jag själv förstår inte varför man skulle vilja på facebook svart?
Citera
2013-03-17, 16:03
Medlem
Hur ser jag vilka vänner en person som döljt så man kan se det har?
Citera
2013-03-17, 16:29
Medlem
AIKDaniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alpidos
Hur ser jag vilka vänner en person som döljt så man kan se det har?

Kan du ta det igen? Förstod inte ett dugg faktiskt.
Citera
2013-03-17, 17:51
Medlem
thesyss avatar
Vart ändrar man inställning för vem som kan skriva i ens logg?
Citera
2013-03-17, 17:54
Medlem
AIKDaniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thesys
Vart ändrar man inställning för vem som kan skriva i ens logg?

https://www.facebook.com/settings?tab=timeline

Tryck sedan på "vem kan göra inlägg på din tidslinje" där har du det.
Citera
2013-03-17, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIKDaniel
Kan du ta det igen? Förstod inte ett dugg faktiskt.

En del av mina vänner kan jag bara se vilka vänner vi har gemensamma... Kan jag på något sett se alla deras vänner?
Citera
2013-03-17, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alpidos
En del av mina vänner kan jag bara se vilka vänner vi har gemensamma... Kan jag på något sett se alla deras vänner?
Nej. Det är en inställning dom väljer.
Citera
2013-03-18, 00:21
Medlem
Men jag har en bärbar dator som är smått irriterande då den inte har någon mus utan bara en sån här tom rektangel liknande area där man kan röra lite i mitten längst ner. i alla fall verkar den fungera lite som en tryckar knapp vilket har lett till några missöden i bland annat facebook, som till exempel chatt grejen längst ner till höger.

min fråga är då om man råkar trycka på en person när man flyttar musen runt chatten kan de då se att man "går in i ett samtal" det vill säga den där chatt bilden som kommer upp när man börjar snacka, gäller det isåfall också när den personen är inne i mobilen?
Citera
2013-03-18, 00:53
Medlem
PicCoLini30s avatar
Hur gör man så att folk bara ser sina gemensam vänner? jag blivit vän par st, som jag känner att inte riktigt vill dela hela min vänners krets, de pgr jobb etc...
Citera
2013-03-18, 01:14
Medlem
Fragesattarens avatar
Behöver hjälp!!!

Såg 1 kommentar ifrån någon med 1 video som jag ville se av någon dum anledning...

Titeln är "She Did It In Public At School While Drunk"

Det var tydligen 1 app som krävde att jag skulle godkänna... och jag har nästan godkänt den.. normalt brukat jag inte göra såna dumheter!!! Appen heter "twitter" men jag tror att det är 1 fake app som de gjorde att se ut som twitter eller jag har inte ett aning.. hur som helst, jag gick in på mina facebook appar och tog bort "twitter" appen..

Några minuter senare såg jag att det kom 1 massa kommentarer ifrån mig på andras "vägginlägg" osv

Kan det vara ett virus???
Citera
2013-03-18, 10:20
Medlem
Conjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fragesattaren
Behöver hjälp!!!

Såg 1 kommentar ifrån någon med 1 video som jag ville se av någon dum anledning...

Titeln är "She Did It In Public At School While Drunk"

Det var tydligen 1 app som krävde att jag skulle godkänna... och jag har nästan godkänt den.. normalt brukat jag inte göra såna dumheter!!! Appen heter "twitter" men jag tror att det är 1 fake app som de gjorde att se ut som twitter eller jag har inte ett aning.. hur som helst, jag gick in på mina facebook appar och tog bort "twitter" appen..

Några minuter senare såg jag att det kom 1 massa kommentarer ifrån mig på andras "vägginlägg" osv

Kan det vara ett virus???
Jag fick oxå samma skit, satans jävla dynga.
Publicerar nåt om rihanna.
Less man blir..
Citera
2013-03-18, 11:55
Medlem
Fragesattarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conjacken
Jag fick oxå samma skit, satans jävla dynga.
Publicerar nåt om rihanna.
Less man blir..

Tycker Facebook har blivit ett spamsida nuförtiden...

Sökte lite info. om det här och jag hittade lite förklarningar på Softpedia.

Här är länken: http://news.softpedia.com/news/17-Year-Old-Drunk-Girl-Caught-on-Tape-Facebook-Scam-297794.shtml?fb_action_ids=303223839806489&fb_acti on_types=og.likes&fb_source=aggregation&fb_aggrega tion_id=288381481237582

Det är bra att veta även om det inte hände er..

Och nää jag skrev inte mina uppgifter eller telefon nummer..

Hoppas det där "appen" har försvunnit då jag blockerade skiten.. tror inte folk får mer spam av mig.. vissa fick redan det..

Hur som helst när ni ser liknande länkar från andra Facebook användare ge faan i att klicka för det är fake.. finns ju inga videor/bilder med det som står där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in