2011-04-13, 17:24
Medlem
a25zkmiz-premiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenTurtle
Ingen som råkat ut för samma och har en lösning?

Det funkar för mig. Vänta ett tag och se om det fixar sig.

Edit: Listan får max innehålla 20 vänner för att du ska kunna lägga till den.
Senast redigerad av a25zkmiz-premium 2011-04-13 kl. 17:26.
Citera
2011-04-13, 18:40
Medlem
thesyss avatar
En nybörjarfråga. I mina händelser står det "Förnamn Efternamn har taggat två foton av dig". Men när jag går in på den personens profil så ser jag inga foton som har med mig att göra. Ska tillägas att jag är vän med den personen. Jag fattar inte...
Senast redigerad av thesys 2011-04-13 kl. 18:56.
Citera
2011-04-13, 18:50
Medlem
kiwi22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thesys
En nybörjarfråga. I mina händelser står det "Förnamn Efternamn har taggat två foton av dig". Men när jag går in på den personens profil så ser jag inga foton som har med mig att göra. Ska tillägas att jag är vän med den personen. Jag fattar inte...

Flera alternativ.

1) Det kan ha gått så pass kort tid att det ännu inte syns ordentligt där det ska synas (ex hans wall). Dvs...facebook buggar och behöver någon/några timmar på sig.

2) Personen i fråga har plockat bort "mini-storyn" från hans wall. Dvs, han vill inte att andra ska se (vilka) bilder som han lagt upp.

3) Personen har taggat dig, men nu avtaggat dig. Kan bero på flera anledningar...

4) Bilderna är borttagna. Kan återigen bero på flera anledningar...

Om du klickar på länken/notisen som syns där det står "xxxx har taggat två foton av dig" vart kommer du då? Du borde komma till en av de två bilderna. Hamnar du på hans wall/etc så är det uppenbarligen knas med bilderna (dvs alternativ 4).
Citera
2011-04-13, 18:54
Medlem
thesyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiwi22
Flera alternativ.

1) Det kan ha gått så pass kort tid att det ännu inte syns ordentligt där det ska synas (ex hans wall). Dvs...facebook buggar och behöver någon/några timmar på sig.

2) Personen i fråga har plockat bort "mini-storyn" från hans wall. Dvs, han vill inte att andra ska se (vilka) bilder som han lagt upp.

3) Personen har taggat dig, men nu avtaggat dig. Kan bero på flera anledningar...

Om du klickar på länken/notisen som syns där det står "xxxx har taggat två foton av dig" vart kommer du då? Du borde komma till en av de två bilderna. Hamnar du på hans wall/etc så är det uppenbarligen knas med bilderna (dvs alternativ 4).
Det var 18 timmar sen så det är inte alternativ 1.
Vad menar du med mini-storyn? Kan det var så att bilderna jag taggats i är privata? Borde inte jag kunna se dom när vi är vänner?
När jag trycker på notisen så hamnar jag på min egen wall.
Senast redigerad av thesys 2011-04-13 kl. 18:57.
Citera
2011-04-13, 18:55
Medlem
a25zkmiz-premiums avatar
Citat:
Det var 18 timmar sen så det är inte alternativ 1.
Vad menar du med mini-storyn?
När jag trycker på notisen så hamnar jag på min egen wall.

/kiwi22
Citera
2011-04-13, 18:58
Medlem
thesyss avatar
Ok, tack för svaren! Jag har en annan fråga. Jag kollade "nyligen uppdaterade" under Vänner och där står det "Förnamn Efternamn intresserad av". Kommer det automatiskt när hon ändrat sin status till singel?
Citera
2011-04-13, 19:57
Medlem
kiwi22s avatar
Citat:
Ok, tack för svaren! Jag har en annan fråga. Jag kollade "nyligen uppdaterade" under Vänner och där står det "Förnamn Efternamn intresserad av". Kommer det automatiskt när hon ändrat sin status till singel?

Ang. första frågan så kan det faktiskt vara så att personen i fråga har ändrat albumets "privacy" (hittar inget bra ord på svenska) så att denne har valt VILKA som kan titta på bilderna i albumet. Oavsett taggningar.

---

Nya frågan. Det kommer upp per automatik när man ändrar vad man är intresserad av. Om jag ändrar intresserad av från kvinnor -> män kommer det stå "xxx är intresserad av män". Detta kan dock undvikas om man går in på sin profil/wall och klickar bort den uppdateringen.

(För övrigt brukar detta synas efter en facerape, när personen i fråga vill återställa ordningen
Citera
2011-04-13, 21:13
Medlem
När jag kollar min profil, eller där det står information om mig och alla sidor jag gillat så står en sida jag inte gillat med. Hur får jag bort den? Ja, självklart har jag provat att klicka sluta gilla. Men det funkar inte, och jag vill verkligen inte ha kvar den. Det är en sån där töntig sida.
Citera
2011-04-13, 21:26
Medlem
fialsnubbens avatar
Vad är den där ringklockan för någonting? Jag och en kompis har hört den flera gånger under ett par veckor, alltid när facebook är uppe (hade spotify uppe också, men min kompis lyckades utelsuta detta).
Vart kommer ljudet ifrån, varför är det där?
Citera
2011-04-13, 21:31
Medlem
kiwi22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afwasmiddel
När jag kollar min profil, eller där det står information om mig och alla sidor jag gillat så står en sida jag inte gillat med. Hur får jag bort den? Ja, självklart har jag provat att klicka sluta gilla. Men det funkar inte, och jag vill verkligen inte ha kvar den. Det är en sån där töntig sida.

Om det är en "app" får du säga upp själva appen.

---

Ringklocka? Wtf? Låter riktigt stenat. Ingen aning.
Citera
2011-04-13, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiwi22
Om det är en "app" får du säga upp själva appen.
Det är ingen app tror jag. Det är en sån där sida man gillar bara, heter ""have a nice life" ahh who am i kidding, i hope you get hit by a moving truck". Och det är ju inte nån app? Jag har slutat gilla den massa gånger nu. Men den bara kommer tillbaka.
Senast redigerad av afwasmiddel 2011-04-13 kl. 21:40.
Citera
2011-04-13, 21:38
Medlem
DanteAlighieris avatar
Helvete nu på kvällen kom det upp en app på framsidan. Ett tiotal som är taggade i "my top 10 stalkers". Antar att det är fler som har detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in